Samsung Galaxy S8

جدید

مشخصات اصلی: در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت - قطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - مجهز به حسگر اثر انگشت - مجهز به حسگر تشخیص عنبیه چشم - مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار - 155 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - دارای وضوح تصویر 1440x2960 پیکسل - سایز صفحه نمایش: 5.8 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: در دو مدل 64 گیگابایت - حافظه رم: 4 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 256 گیگابایت
دوربین: 12 مگاپیکسلی - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 8.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 7.0 - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: قطب نما
باتری: لیتیوم - یونی 3000 میلی آمپر ساعت, غیر قابل تعویض

توضیحات

زمانی برای یک گوشی جمع‎ و جور اندرویدی 5 اینچ, یک استاندارد واقعی به شمار می رفت اما با این‎حال شما دوست دارید ثابت کنید همواره بیشتر به معنای بهتر است، چه کاری بایستی انجام دهید؟ در واقع این بستگی به تعریف شما از بیشتر دارد. شما می‎توانید دیوانگی، حماقت یا کاری غیرممکن کنید.
اما سامسونگ تصمیم گرفت عاقلانه عمل کند. یک گوشی طراحی کند، یک نمایشگر بسازد، نمایشگر را جایی که همواره قرار می‎گیرد قرار دهد. به همین راحتی و طبق روند همیشگی این صنعت.
گلکسی S8 تا حد زیادی مشابه با Galaxy S7 سامسونگ است. البته از نظر اندازه. تنها با این تفاوت یک نمایشگر 5.8 اینچی در محلی قرار دارد که قبلا یک نمایشگر 5.1 اینچی به چشم می‎خورده است.
گوشی LG G6 چند وقتی می‎شود وارد بازار شده است و در نقد گوشی Galaxy S8 Plus هم نشان دادیم که نمایشگرها طی چند سال آینده طویل‎تر می شوند و نسبت تصویر 16:9 پیش‎فرض خود را با تغییر روبرو می‎سازند.
اما در حالیکه ال ‎جی یک نسبت تصویر 18:9 را انتخاب کرد، سامسونگ تصمیم به استفاده از 18.5:9 گرفت، با این سوال که چرا نه؟
S8 را در کنار S7 کنار دهید و متوجه می‎شوید گوشی جدید در واقع به شکل بارزی باریکتر است.
بنابراین می‎توانیم با خیال راحت بگوییم S8 بیشترین فضای نمایشگری که در گوشی با این اندازه و حتی چند نمونه گوشی بزرگتر، می‎توانید پیدا کنید را در اختیار دارد.
گوشی‎های امسال هر دو دارای نمایشگرهای خمیده‎ مشهور سامسونگ هستند. نمایشگرهایی بسیار ظریف و کاملا متفاوت با گوشی Note Edge که شروع‎کننده‎ تمامی این داستان‎ها بود. به عبارتی تکامل رخ داده است.
کامل مشخص است که نمایشگر این گوشی تحت عنوان Infinity Display تیتر تمامی اخبار را به خود اختصاص داده ولی چنین چیزی بدون عواقب نیست. دکمه‎ هوم به تاریخ پیوسته است و جای آن را نوار مسیریابی بر روی نمایشگر گرفته، مکان جای‎گیری حسگر اثرانگشت عوض شده و حس فشار دادن به نوعی توسط یک بازخورد لمسی شبیه‎سازی شده است.
جدا از نمایشگر، قدرت پردازش به لطف استفاده چیپ 10 نانومتری اگزینوس خود سامسونگ یا اسنپ‎دراگون کوالکام (که توسط سامسونگ ساخته شده است) به مراتب بالا است. رم همچنان 4 گیگابایت باقی مانده است (گرچه مدل دارای 6 گیگابایت رم وارد برخی از بازارها می‎شود)و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار جایگزین دوربین فوکوس ثابت 5 مگاپیکسلی شده که برای مدت بیش از حد طولانی در پرچم‎دارهای این شرکت به کار گرفته می‎شد.
جنبه‎ مقدس S8 نفرین آن نیز به شمار می‎رود، چون دقیقا محتوای با نسبت تصویر 18.5:9 زیاد برای کاربر به چشم نمی‎خورد.
با توجه به اینکه گوگل خود را برای استفاده از نمایشگرهای طویل/ عریض آماده کرده است و اپل شایعه شده که پاییز امسال به این روند می‎پیوندد، دیر یا زود دارد اما سوخت و و سوز نه.
همان‎طور که می‎توانید حدس بزنید ما از موقعیت حسگر اثرانگشت اصلا راضی نیستیم. در S8 با این ابعاد رسیدن به آن زیاد دردسر ندارد اما لنزهای دوربین به شکل اجتناب‎ناپذیری توسط پوست شما لمس می شوند.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2017
تعداد سیم کارت : در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
وزن : 155 گرم
ابعاد : 148.9x68.1x8 میلی متر
جنس بدنه : پنل پشتی مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 5
قابلیت ها : دارای گواهی نامه IP68: مقاوم در برابر نفوذ مایعات تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار مجهز به سنسور اثر انگشت مجهز به حسگر تشخیص عنبیه چشم

حافظه

حافظه داخلی : 64 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : مدل دو سیم کارت: قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 256 گیگابایت (استفاده شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه) نسخه تک سیم کارت: قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 256 گیگابایت ( شکاف اختصاصی )

پردازنده

چیپست : نسخه ایالات متحده آمریکا : Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835 نسخه اروپا, خاور میانه و آفریقا : Exynos 8895 Octa
پردازنده ‌ی مرکزی : نسخه ایالات متحده آمریکا :Octa-core (4x2.35 GHz Kryo & 4x1.9 GHz Kryo نسخه اروپا, خاور میانه و آفریقا :Octa-core (4x2.3 GHz & 4x1.7 GHz
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
پردازنده ‌ی گرافیکی : نسخه ایالات متحده آمریکا : Adreno 540

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش : 5.8 اینچ
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 570 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : دارای قابلیت دریافت چندین لمس همزمان صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 5 مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) 3D Touch فقط ذکمه هوم

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 dual-SIM model only
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 17(700), 20(800), 28(700
توضیحات 4G : LTE-A (3CA) Cat16 1024/150 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه 5.0 همراه با A2DP و LE و apt-X
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : نسخه 3.1, Type-C 1.0 reversible connector

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 12 مگاپیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه قابلیت فیلمبرداری HDR فیلمبرداری دوگانه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
فوکوس اتوماتیک : phase detection autofocus
سایر قابلیت های دوربین : دارای دریچه‌ دیافراگم f/1.7 فاصله کنونی لنز 26 میلی‌متر 1/2.5 اندازه سنسور 1.4µm اندازه پیکسل قابلیت عکاسی با رزولوشن 9 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K همزمان تشخیص چهره و لبخند قابلیت عکاسی پانوراما HDR اتوماتیک
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 8.0 مگاپیکسل دارای دریچه‌ دیافراگم f/1.7 فوکوس اتوماتیک HDR اتوماتیک فیلم برداری 1440p با سرعت 30 فریم در ثانیه

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV
سایر قابلیت ها : خروجی صدا با کیفیت 32بیت/ 192کیلوهرتز

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v7.0
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/DivX/XviD/H.265
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 3000 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
قطب نما :
حسگر ها : حسگر سنجش ضربان قلب (Heart Rate) حسگر فشارسنج ( Barometer ) حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر SpO2
سایر قابلیت ها : تجربه‌ی یک سیستم دسکتاپ Samsung DeX قابلیت شارژ به صورت بی سیم قابلیت شارژ سریع مجهز به سیستم فرمانبری صوتی پیشرفته S-Voice قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر
رنگ بندی : مشکی, نقره ای, طلایی, آبی

نقد و بررسی

 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

دوربین

دوربین محک زده شده ‎ 12 مگاپیکسلی دارای فناوری پیکسل دوتایی سامسونگ است و در نسل دیگری از پرچم‎دارهای این شرکت به کار گرفته شده است. این غول کره‎ای آن را ارزشمند دانسته و هرگونه استفاده از سیستم دوربین دوگانه‎ پر زرق و برق را یک سال دیگر به تعویق انداخته است. شاید گوشی نوت 8 این شرکت اولین گوشی گلکسی محسوب شود که مجهز به این سیستم در چند ماه آینده به بازار آید.

البته این تنها یک فرضیه است. در رابطه با گوشی‎های S8 و S8 Plus بعد از مدتی کار با آنها باید با اطمینان بگوییم سامسونگ دلیلی نداشته است از تصمیم خود مبنی بر استفاده‎ مجدد از دوربین فو‎ق‎العاده عالی گلکسی اس 7 صرف‎نظر کند.

اما روی کاغذ این‎طور به نظر می‎رسد که هیچ‎چیزی تغییر نکرده است. از دیدگاه سخت‎افزاری چنین چیزی دقیقا درست است.

با همان دوربین دارای نسبت کانونی f/1.7، لنزهای معادل 26 میلی‎متری، فناوری فوکوس خودکار تشخیص فازی، OIS و تک فلاش ال‎ای‎دی روبرو هستیم.

اما چیزی که تغییر کرده است پردازش تصویر است. S8 سامسونگ  دارای چندین حقه‎ جدید است که در گزارش تغییرات دوربین برای نشان دادن "عملکرد بهتر دوربین" قید نشده‎اند. در واقع اگر بخواهیم رو راست باشیم، سامسونگ در تبلیغ‎های خود به بهبود کیفیت دوربین خود اندکی توجه نداشته و تنها به مواردی مانند "پردازش بهتر تصویر" و "عکاسی با عملکرد بهتر در شرایط نوری کم" اشاره کرده است.

بزرگترین تغییر به نظر ما اضافه شدن یک حالت انباشتگی هوشمند تصویر است. سامسونگ چند مرتبه به صورت خلاصه به این قضیه اشاره کرده است ولی یقینا اکثر نمونه‎های گرفته شده در محیط با نور کم می‎توانند اهمیت آن را نشان دهند. این قابلیت رسما "پردازش چند فریمی تصویر" نامیده می‎شود و مشابه با حالت عکاسی HDR+ در گوشی Pixel XL گوگل بوده که به خاطر قدرت دوربین خود بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

اما دوربین سامسونگ برخلاف محصول گوگل نیاز به یک تاگل ندارد و به شکل بی‎نقصی در پس‎زمینه عملکرد خود را نشان می‎دهد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

اینترفیس اپلیکیشن دوربین تقریبا مشابه با قبل است اما چندین عامل کنترلی به آن به بخش‎های مختلف اضافه شده است. همه چیز لایه‎بندی مرتبی دارد اما می‎توانیم نسبت به چند قضیه شاکی باشیم.

ابتدا رابط کاربری اختصاصی برای ضبط ویدئو وجود ندارد. این قضیه واقعا برای اکثر موارد در دنیای واقعی نبایستی مشکل خاصی باشید ولی قاب‎بندی دقیق بدون مشاهده‎ی درست نمایاب قبل از شروع ضبط فیلمف بسیار مشکل‎تر است. مسئله‎ی دیگری که زیاد نسبت به آن راضی نبودیم این است که سامسونگ احساس کرده که بایستی یک میانبر اختصاصی به شکل همیشگی بر روی نمایاب به افکت‎های جدید خود قرار دهد.

در کل 4 دسته در این‎جا دیده می‎شود. دو گروه اول فیلترها را در خود دارند که ظاهرا براساس استفاده‎ی مناسب برای تصاویر سلفی یا غیر سلفی تقسیم شده‎اند.

البته کاربر می‎تواند از هر افکت برای هر تصویری که فکر می‎کند لازم است استفاده و حتی افکت‎های بیشتری را نیز می‎تواند دانلود کند.

سپس مهرها دیده می‎شوند. تمامی آن‎ها سیاه و سفید هستند و از تایپوگرافی جالبی استفاده می‎کنند.

همچنین دارای عوامل کنترلی راحتی برای جابجایی، تغییر اندازه و حتی چرخاندن هستند.

در واقع، بایستی جالب بودن آن را تایید کنیم. تنها مشکل این است که کاربر نمی‎تواند بیشتر از یکی از آن‎ها را فعال کند.

در واقع نمی‎توان هرکدام از افکت‎ها را در این خصوص با هم ترکیب کرد یا مطابقت داد. شاید در یک به‎روزرسانی در آینده به این قضیه رسیدگی شود.

دسته‎ دیگر به افکت‎های پویا اختصاص داده شده است. آن‎ها برای نشان دادن عملکرد خود از قابلیت‎های شناخت چهره و دنبال کردن سوژه در عکس استفاده می‎کنند.

یقینا استفاده از آن‎ها بیشتر برای تصاویر سلفی مفید است اما کاربر می‎تواند به مانند سایر افکت‎ها در سه دسته‎ی دیگر برای دوربین اصلی نیز از آن‎ها استفاده کند.

همچنین یک آیکون کوچک دیگر در رابط کاربری دوربین به چشم می‎خورد (درست زیر آیکون کلاه خرسی). این آیکون باعث باز شدن چند افکت بیشتر می‎شود که مناسب تصاویر سلفی و تصاویر پرتره هستند. دوربین اصلی تنها امکان اصلاح رنگ پوست را دارد.

همچنین یک افکت Spotlight دیده می‎شود که به کاربر اجازه می‎دهد تاباندن نور توسط Spotlight (نورافکن) از سمت چپ یا راست شبیه‎سازی شود. تمامی این موارد دارای اسلایدرهای مربوط به خود هستند تا شدت آن‎ها تنظیم شود. هم‎چنین یک تاگل اصلاح خودکار شکل برای هموار کردن خطوط عجیب بر روی صورت‎ها به چشم می‎خورد.

S8 Plus دارای چندین حالت بیشتر عکاسی است. تمامی آن‎ها به خوبی نیازی به توضیح ندارند. حالت فوکوس گزینشی چند تصویر گرفته و به کاربر اجازه می‎دهد افکت را بعد از آن تنظیم کند. ما هم‎چنین حالت virtual shot را محک زدیم اما نتیجه چندان جالب نبود. نتیجه‎ی نهایی بیشتر یک ویدئو است تا تصویر.

از طرف دیگر، حالت عکاسی به صورت حرفه‎ای واقعا‎ بی‎نظیر است. انواع مختلف قابلیت‎های کنترلی در اختیار کاربر قرار دارد از جمله: ISO، تعادل سفید، سرعت شاتر، میزان نوردهی و حتی گزینه‎هایی برای فوکوس دستی. هرچی اراده کنید در این بخش حاضر است.

 

کیفیت تصاویر

در اکثر موارد، دوربین گوشی Galaxy S8 به خوبی دوربین Galaxy S7 edge است. این گفته کاملا یک تعریف است چون فناوری پیکسل دوتایی خود را کم یا بیش به عنوان سریع‎ترین فوکوس خودکار در این صنعت ثابت کرده است.

S8 می‎تواند تصاویر ثابتی با حداکثر 4032 در 3024 پیکسل با دوربین 12 مگاپیکسلی خود بگیرد. نسبت تصویر بومی برای این سنسور 4:3 است.

البته، امکان عکاسی با نسبت تصویر 16:9 نیز وجود دارد ولی در واقع پیشنهاد نمی‎شود. در واقع بدون به توجه به هر کیفیت یا رزولوشنی که انتخاب کنید راهی برای ضبط ویدئو با نسبت تصویر جدید 18.5:9 وجود ندارد.

چند گزینه برای باز کردن سریع دوربین و کنترل صوتی دوربین نیز وجود دارد. دکمه‎ دوربین شناور مورد جدیدی است که به این گوشی اضافه شده است. این دکمه کاملا ساده بوده و فقط یک دکمه‎ی شاتر ثانویه است که کاربر می‎تواند به اطراف کشیده و آن را آزادانه بر روی اینترفیس دوربین رها کند. وجود آن می‎تواند در موقعیت‎های سخت که سعی دارید با یک دست عکس بگیرید، بسیار مفید باشد.

تصاویر گرفته شده در روز روشن واقعا هیچ فرقی با تصاویر دوربین گلکسی اس 7 اج ندارند. تمامی تصاویر سطح کافی از جزئیات به همراه دامنه دینامیک عالی دارند. رنگ‎ها نیز به خوبی به نظر می‎آیند. علاوه بر این، همانند با سنت همیشگی سامسونگ، تصاویر زیاد شارپ شده‎اند که برای بسیاری از کاربران واقعا دلنشین است.

حالت عکاسی HDR در این گوشی ترجیحا به صورت مهار شده است. HDR را می‎توان در سه حالت خاموش، فعال یا خودکار قرار دارد.

حالت خودکار به نظر می‎رسد عملکرد خوبی در شناسایی مکانی که باید این افکت به کار گرفته شود دارد. گرچه بایستی اشاره کنیم اکثر مواردی که با فعال بودن یا نبودن حالت HDR گرفتیم کاملا مشابه به نظر می‎آمدند.

دوربین این گوشی واقعا عالی است، ولی همین انتظار را می‎توانید از دو گوشی S7 و S7 اج داشته باشید که به مراتب قیمت پایین‎تری دارند.

گرچه زمانی که نور محیط کم می‎شود، عملکرد درخشان پرچم‎دار جدید سامسونگ ظاهر می‎شود. زمانی که الگوریتم انباشتگی تصویر که به آن اشاره کردیم قدرت خود را نشان می‎دهد.

البته الگوریتم کاهش پارازیت هم‎چنان نمایان است ولی سطح قابل شگفت‎انگیزی از جزئیات دیده می‎شود و تمامی بخش‎های تصویر به شکل کاملی شارپ شده‎اند. تصاویر گرفته شده در زیر با دوربین گلکسی اس 7 اج مقایسه شده‎اند.

S8 پلاس تصاویر سراسرنمایی با جزئیات عالی می‎گیرد. شارپ بودن تصویر نیز عالی است. هم‎چنین قابلیتی به اسم motion panorama دیده می‎شود که به دنبال حرکت دادن گوشی در هنگام گرفتن تصاویر سراسرنما، ویدئو ضبط می‎کند. مفهوم جالبی که زمانی که مستقیما بر روی گوشی مشاهده شود، عالی کار می‎کند. گرچه تمامی داده‎های ویدئو در فرمت JPG خود تصویر سراسرنما ذخیره می‎شود. به دنبال این قضیه با افزایش شدید حجم فایل و هم‎چنین مشکلات سازگاری با بسیاری از اپلیکیشن‎های مشاهده‎ی تصویر در کامپیوتر روبرو می‎شویم.

 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

 

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

ممکن است دوربین اصلی با نسل قبلی مشابه باشد اما این قضیه در مورد دوربین سلفی صدق پیدا نمی‎کند. دوربین کاملا جدیدی که رزولوشن آن به 8 مگاپیکسل و نسبت کانونی f/1.7، فناوری فوکوس خودکار و حالت Auto HDR آپگرید شده است. دوربین جلو همچنین بخش مجزایی برای انتخاب حالات عکاسی دارد. ما متوجه شدیم که دکمه‎ دانلود برای حالت‎های بیشتر عکاسی و video collage که در گلکسی S7 وجود داشتند از S8 حذف شدند.

در رابطه با رزولوشن تصاویر بایستی گفت که تصاویر سلفی با نسبت تصویر 4:3 و ویدئوها با رزولوشن QHD یا 1440 پیکسل گرفته می‎شوند.

نمونه تصاویری که ما گرفتیم هم در محیط کار و هم در محیط بیرون واقعا خوب بودند. جزئیات اصلا کم نیست و شارپ نبودن تصاویر حتی نزدیک به لبه‎های تصویر به چشم نمی‎آید. کیفیت یقینا قابل قیاس با نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی S4 سامسونگ است. البته بایستی توجه داشته باشید دوربین سلفی به شکل متوسطی رنگ پوست را از همان ابتدا اصلاح می‎کند. بنابراین شاید بهتر است این قابلیت را براساس سلیقه‎ی خود تنظیم کنید.

در رابطه با افکت‎ها، همان‎طور که اشاره کردیم سامسونگ به منظور زیباتر کردن دنیای عکاسی سلفی با دوربین S8 چندین افکت در اختیار کاربر گذاشته است که البته به پیشنهاد من و براساس نمونه تصاویر گرفته شده در زیر، زیاد توصیه نمی‎شوند.

Spotlight یکی از عجیب‎ترین افکت‎ها است. کاربر بر روی منابع نوری مصنوعی که به سمت چپ و راست او تابانده می‎شوند کنترل دارد. افکت چشم‎های بزرگ و اصلاح شکل به نظر ما کاملا ظریف بودند. از طرف دیگر لاغر کردن صورت عملکرد عالی داشت.

علاوه بر تمامی این موارد عکاسی در حالت Wide Selfie دیده می‎شود که عادت به نحوه‎ی استفاده از آن کمی زمان می‎برد اما نتایج نهایی به دست آمده دقیقا براساس چیزی است که سامسونگ تبلیغ کرده است.

از طرف دیگر حالت عکاسی به صورت فوکوس انتخابی اغلب اوقات ممکن بود کار نکند. چون خبری از یک دوربین ثانویه‎ی سلفی در کنار آن وجود ندارد، بخش نرم‎افزاری در تعیین عمق صحنه‎ی مواجه شده با آن، تنها است. این افکت به طور کلی رضایت‎بخش است اما اگر در سطح پیکسلی مقایسه کنیم نقص‎های زیادی سریعا مشخص می‎شود.

 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

دوربین ویدئو

Galaxy S8 قادر به ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است تا به نسبت نسل قبلی خود تغییری نکرده باشد. ویدئوها به فرمت MPEG-4 AVC با بیت‎ریتی اندکی بیشتر از 48 مگابیت در ثانیه و کیفیت صدای استریوی 48 کیلوهرتز ضبط می‎شوند.

استفاده از یک کدک تصویری پیشرفته‎تر همانند با HEVC می‎توانست اندازه‎ی فایل ویدئو را کم کند ولی یوتیوب یقینا از آن پشتیبانی نمی‎کند.

پشتیبانی از ضبط ویدئوها با کیفیت فول اچ‎دی و نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. بیت‎ریت این ویدئوها در حدود 28 مگابیت در ثانیه است تا همه چیز بر روی کاغذ عالی به نظر آید. قبل از این‎که نمونه‎ها را بررسی کنیم بایستی بگوییم هر دو حالت مذکور برای ضبط ویدئو در هر مرتبه کلیپ‎هایی با محدودیت 10 دقیقه خواهند گرفت. حداقل در نمونه‎ی تحت بررسی ما این‎چنین بود که جای تعجب دارد چون S7 edge و S7 چنین محدودیتی نداشتند. واقعا امیدواریم این مشکل دائمی نباشد.

از آن‎جایی‎که فناوری پردازش چند فریمی تصویر که در بخش ثبت تصاویر ثابت از آن صحبت کردیم عملکرد خاصی در بخش ضبط ویدئو ندارد، طبیعتا به سختی به نسبت سری گوشی‎های S7 شاهد بهتر شدن کیفیت ویدئوها هستیم.

بخواهیم منصف باشیم، S8 حال قابلیت EIS را در اختیار تمامی رزولوشن‎ها تا حتی 4K می‎گذارد.

در S7 این فناوری تنها محدود به ویدئوهای 1080p بود. قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر در هر دو گوشی دیده می‎شود ولی از همان ابتدا نیز برای امکان ضبط ویدئو نبوده است.

ویدئوهای گرفته شده با کیفیت 4k غنی از جزئیات هستند، کاربر می‎تواند فریم‎ها را استخراج کند و تقریبا آن‎ها را به شکل یک تصویر 8 مگاپیکسلی در آورد. جالب است که با وجود تمایل دوربین این گوشی در بیش از حد اشباع‎سازی تصاویر ثابت و اندکی اغراق در رنگ‎ها، پردازش ویدئوها به نظر می‎رسد به شکل راحت‎تر و طبیعی‎تر صورت گرفته باشد. مجددا بایستی اشاره کرد تمامی این‎ها به سلیقه‎ی شخصی افراد وجود دارد ولی به نظر ما تفاوت بارزی بین آن‎ها دیده می‎شود.

کیفیت ویدئوهای 1080p را بایستی در حد یک پرچم‎دار بدانیم، گرچه یک افزایش بارز در پارازیت به نسبت ویدئوهای 2160p دیده می‎شود. ما باید با خوشحالی گزارش دهیم که پرش فوکوس در حالت ضبط ویدئوها با نرخ 60 فریم بر ثانیه که در S7 edge یک مشکل به شمار می‎رفت، به چشم نمی‎خورد.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8 را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8  نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8  نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8  نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 | Samsung Galaxy S8

 


خروجی صدای بی‎نظیر

گوشی هوشمندSamsung Galaxy S8 از نظر شفافیت خروجی صدا همانند با مدل پلاس خود بود و هم در زمان اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی و هم یک جفت هدفون استاندارد ما، امتیاز دقیق و کاملی به دست آورد. حتی اوج‎گیری میزان نویز القایی استریو با هدفون‎ها به سختی قابل مشاهده بود و شاهد عملکردی فراتر از انتظارمان بودیم.

تا حدی جای شگفتی دارد که عضو کوچکتر دو پرچم‎دار سامسونگ از نظر بلندی صدا به نسبت برادر بزرگتر خود بهتر ظاهر شد. مدل پلاس حجم صدای کمی ندارد اما گلکسی S8 در بین گوشی‎هایی قرار می‎گیرد که بلندترین صدا را دارند تا عملکرد عالی آن با یک جمع‎بندی بی‎نظیر روبرو شود.

 

بیکسبی، دستیاری برای تمامی کارها

دستیار هوشمند جدید سامسونگ رسما در این گوشی به کار گرفته شده است و قسمتی از تجربه‎ کامل کار با گوشی‎های Galaxy S8 و اس 8 پلاس  به شمار می‎رود. با توجه به جنبه‎های تبلیغاتی زیاد سامسونگ، یقینا اطلاعات زیادی در خصوص بیکسبی شنیده‎اید، حتی اگر قصد خرید پرچم‎دارهای جدید این شرکت را نداشته باشید.

بدون شک ما تمام تلاش بخش روابط عمومی سامسونگ را در رابطه با بالا بردن هیجان حول این محصول درک می‎کنیم.

یقینا بیکسبی یک ویژگی کامل است و به مراتب بهتر از پلت‎فرم قدیمی S Voice این شرکت به شمار می‎رود. سامسونگ دوست دارد بیکسلی به عنوان قابلیتی همیشگی حفظ و به کار گرفته شود، همانند با یک پیشخدمت دیجیتالی که هرچیزی را می‎بینید، هر چیزی را می‎شوند و می‎تواند در هر جنبه از زندگی روزمره به کاربر کمک کند.

 

 

این غول کره‎ای بدون شک توانسته اکثر اهداف خود را در رابطه با بیکسبی را اجرایی کند. کاربر تقریبا از هر بخشی می‎تواند بیکسبی را فرا بخواند و اگر قسمتی از رابط‎کاربری وجود داشته باشد که میانبری به این هوش‎مصنوعی در اختیار کاربر نمی‎گذارد، سامسونگ کلید اختصاصی بیکسبی را برای همین منظور طراحی کرده است. این کلید به خودی خود، سطح ارتباطی که سامسونگ در حال حاضر در اختیار این پلت‎فرم گذاشته است را نشان می‎دهد. رویای این شرکت برای آینده شامل یک خانه‎ی هوشمند بی‎نقص می‎شود که تمامی وسایل خانگی و لوازم الکترونیکی با قرار گرفتن بیکسبی در مرکز قادر به ارتباط با کاربر خواهند بود.

اما حتی پیش‎بینی سامسونگ در خوش‎بینانه‎ترین حالت حداقل سه سال بعد تحقق این رویا به واقعیت را می‎بیند.

سوال اصلی این است، بیکسبی در حال حاضر بعد از خارج کردن گوشی زیبای Galaxy S8 از جعبه چه کاری می‎تواند برای شما انجام دهد؟

همین ابتدا بایستی اشاره کنیم، سامسونگ از نوپا بودن این پلت‎فرم آگاه است و در واقع قصد تحمیل کردن آن به کاربر را ندارد. در وضعیت فعلی، خاموش کردن بیکسلی و نادیده گرفتن آن به طور کامل بسیار ساده است.

در واقع، کاربران غیر کره‎ای پرچم‎دارهای جدید سامسونگ دستیار هوشمند بیکسلی را به هنگام عرضه این گوشی در اختیار ندارند و باید برای اضافه شدن زبان انگلیسی به طور کامل اندکی بیشتر صبر کنند.

ساده‎ترین راه برای درک بیکسبی نگاه به تک‎تک جزئیات شکل‎دهنده‎ آن است.

در ابتدا بخش هوم دیده می‎شود که از بسیاری جهات مشابه با تجربه‎ی قدیمی‎تر Google Now است یعنی یک اینترفیس اختصاصی با فیدی که موضوعات روز را براساس نیاز کاربر نشان می‎دهد. این بخش را یا با سه بار آهسته زدن بر روی دکمه‎ بیکسبی یا سوایپ از لبه‎ی سمت چپ صفحه به سمت راست می‎توان فرا خواند.

 

   

 

صفحه هوم بیکسلی یقینا در ظاهر ساده است اما در واقع در بخش‎های زیرین امکان شخصی‎سازی کاملی در اختیار کاربر گذاشته شده است.

به عنوان مثال، کارت‎ها را می‎توان مخفی، به بالای صفحه سنجاق یا خاموش کرد. فراتر از این گزینه‎ای برای دوباره مرتب کردن آن‎ها دیده نمی‎شود.

 

   

 

در رابطه با خود کارت‎ها بایستی گفت که در واقع نشان‎گری برای برخی از اپلیکیشن‎هایی هستند که بر روی گوشی نصب شده‎اند.

سامسونگ یک API برای فعال‎سازی نمایش محتوا از توسعه‎دهندگان شخص‎ثالث فراهم کرده است. در همین مراحل اولیه‎ی عمر بیکسبی، چندین اپلیکیشن شاخص وجود دارند که می‎توانند به این طریق با بیکسلی ارتباط برقرار کنند مانند اسپاتیفای، توییتر، Foursquare و Uber.

همچنین بایستی اشاره کنیم که بیسکبی می‎تواند کارت‎ها را بر روی قفل صفحه‎ نمایش نیز قرار دهد. البته، تمامی این موارد به این بستگی دارد کاربر اجازه‎ انجام این کار را بدهد یا خیر.

ویژگی یادآور بخش جالبی از بیکسلی است. این ویزگی در واقع یک اپلیکیشن تقویم و نگه‎دارنده‎ی لیست بوده که در یک اپ ادغام شده است. اما نکته‎ مهم آگاه بودن این قابلیت نیز از موقعیت و زمینه‎ی فعالیت کاربر است.

به دنبال فعال‎سازی این قابلیت، به شکل یک اپلیکیشن مجزا در می‎آید. داخل این اپ، کاربر می‎تواند به شیوه‎ی قدیمی محتوا قرار دهد.

گرچه، یادآور در لیست به اشتراک‎گذاری کاربر نیز ظاهر می‎شود تا او بتواند یک صفحه‎ وب، تصویر، یک گفتگو یا حتی یک فایل ویدئویی را با این اپ به اشتراک‎گذاشته و مبتنی بر آن یک یادآور ایجاد کند.

زمانی که شرایط مکانی و زمانی برای یادآور فراهم شود، کاربر می‎تواند به سمت محتویات مورد نظر هدایت شود. این قابلیت حتی آن قسمت از آهنگ یا ویدئویی که دیگر به شنیدن یا مشاهده‎ی آن ادامه نداده‎اید را به یاد می‎آورد.

 

     

 

قابلیت رویای بیکسبی (Bixby Vision) برداشتی جالب از چیزی است که در چند سال اخیر یکی از اهداف بزرگ مشتاقان رویای کامپیوتری و هوش‎مصنوعی بوده است. اگر Google Goggles را در گذشته امتحان کرده باشید، این مفهوم بایستی برای شما آشنا باشد یعنی دوربین خود را به سمت یک شیء بگیرید تا آن را شناسایی و مشخصات و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما بگذارد.

این گفته همانند با یک هدف نهایی ساده به نظر می‎آید، ولی اعمال درگیر در آن فوق‎العاده پیچیده و مدیریت آن‎ها مشکل است. سامسونگ در واقع به یک شکل نسبتا پیشرفته در این قضیه پا پیش گذاشته است.

زمانی که قابلیت رویای بیکسبی چیزی که فکر می‎کند می‎تواند بشناسد را شناسایی می‎کند، به شما پیشنهاداتی مبنی بر این می‎دهد که در کدام دسته آن را می‎تواند قرار دهد. بیکسبی سپس ادامه‎ راه را بر عهده‎ی کاربر می‎گذارد.

فرآید کشف اغلب اوقات به برش زدن بیش از حدی از تصویر سوژه منتهی می‎شود، بنابراین کاربر برای تنظیم پنجره‎ها برای کسب بهترین نتایج بایستی وقت بگذارد.

در سراسر بخش‎های رابط‎کاربری میانبرهایی برای قابلیت رویای بیکسبی وجود دارد. طبیعتا کاربر می‎تواند آن را از صفحه‎ هوم بیکسبی یا دوربین آن را فعال کند اما گزینه‎هایی برای در اختیار گذاشتن تصویر از قسمت گالری یا وب برای تحلیل نیز به چشم می‎خورد.

در نهایت، هر هوش‎مصنوعی قابل احترامی نیاز به صدا دارد. گرچه، سامسونگ ظاهرا در تلاش برای انجام چنین کاری است. نمونه‎ تحت آزمایش ما به طور کلی چنین قابلیتی را نداشت و این قضیه در رابطه با دستگاه‎های عرضه شده خارج از بازار کره‎جنوبی نیز صدق پیدا می‎کند. در مراسم معرفی این گوشی، حضار می‎توانستند صدای بیکسبی را در قالب یک صدای ترجیحا رباتیک و نه چندان ظریف زنانه بشنوند، اما از نظر ما سامسونگ این انتخاب را حفظ نمی‎کند.

 

داک Dex سامسونگ گلکسی S8

داک DeX

بهره‎مندی از یک تجربه‎ کامل در محیط دسکتاپ به لطف دستگاه موبایل کاربر و یک داک مفهوم جدیدی نیست. این روزها، اکثر افراد آن را با پلت‎فرم جاه‎طلبانه‎ی کانتینیوم مایکروسافت ارتباط می‎دهند. با این‎حال، موارد دیگری نیز وجود دارند. در حقیقت، طرفداران سامسونگ ممکن است به یاد آورند این شرکت در حال حاضر در برخی از گوشی‎های قدیمی‎تر خود دارای حالت‎های داک بوده و داک‎های خاصی برای آن‎ها ارائه داده است.

هدف داک DeX این است که تمامی تلاش‎های قبلی به سطح جدید ارتقاء داده شود. به هرحال این قابلیت یقینا موضوع بسیار مهمی در تبلیغات سامسونگ بوده است که کاربر نهایی با آن آشنا شود و در مقایسه با نمونه‎های قبلی قرار گیرد. با این‎حال، جدا از مباحث بازاریابی، سوال اصلی بار دیگر این است، DeX در حال حاضر چه کاری می‎تواند برای کاربر بکند و آیا همان جایگزین واقعی دستگاه‎های رومیزی است که مسافران زیادی منتظر آن بوده‎اند؟

متاسفانه، جواب کوتاه به این سوال شاید نه است. ما این جواب را بررسی می‎کنیم ولی نمی‎توانیم تصویر کنیم افراد کامپیوترهای شخصی خود را بی‎خیال شوند. در نتیجه‎ی این صحبت بایستی گفت که DeX هنوز برای کامل شدن زمان زیادی باید طی کند.

با خود این داک شروع و نمی‎توانیم آن را با داک هوشمند جهانی از دوران گلکسی نوت 2 مقایسه نکنیم. از نظر طراحی، بدون شک بهبودهایی دیده می‎شود، مکانیسم بست گردان و ظاهر زیبای گرد آن به خوبی با ظاهر بی‎همتای گوشی‎های Galaxy S8 و  S8 Plus جور در می‎آید.

از نظر سخت‎افزاری نیز پیشرفت‎هایی صورت گرفته است.

بارزترین آن‎ها این است که سامسونگ از پورت جدید یو‎اس‎بی Type-C بر روی گوشی استفاده کرده است تا در اختیار یک لینک DisplayPort از طریق پورت HDMI 2.0 روی داک Dex توانایی خروجی دادن محتوایی با رزولوشن 4K قرار گیرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، داک مولتی‎مدیای قدیمی‎تر تنها محدود به رزولوشن فول اچ‎دی‎ بود.

گرچه، همان‎طور که اشاره شد، رابط‎کاربری DeX سامسونگ تنها به 1080p محدود است. کاربر اگر بخواهد صفحه‎ گوشی خود را منعکس کند می‎تواند تنها از یک فید 4K بهره ببرد. قبول داریم، هم‎چنان در بحث استفاده از فایل‎های مولتی‎مدیا بد نیست.

ولی حتی اگر بخواهیم مشکل اندکی مایوس‎کننده‎ی رزولوشن را در نظر نگیریم، جنبه‎های دیگری از DeX نیز هستند که براساس استانداردهای ما با قیمت 150 دلاری آن هماهنگی ندارند.

به عنوان مثال،جفت پورت یو‎اس‎بی تنها استاندارد یو‎اس‎بی 2.0 هستند. قبول داریم اکثر کاربر آن‎ها به اتصال کردن یک کیبورد و موس ختم می‎شود ولی استفاده از بلوتوث برای این اتصالات راه بسیار ساده‎تری بوده و بنابراین چرا از استاندارد یو‎اس‎بی 3.0 استفاده نشده است تا به دنبال آن انتقال داده‎ها به فلش یا هارد سریع‎تر صورت گیرد. (از پورت یو‎اس‎بی Type-C روی Dex تنها برای تحویل توان مصرفی بوده و بنابراین استفاده از آن برای انتقال داده‎ها تنها با وجود یک سیستم هاب یو‎اس‎بی پیچیده امکان‎پذیر است.)

داک Dex سامسونگ گلکسی S8

جدا از محدودیت‎های سرعت، ما تعدادی لوازم‎جانبی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز را به DeX وصل کردیم که یکی از آن‎ها دانگل‎های جهانی لاجیتک بود که بدون مشکل کار کرد. از طرف پورت اترنت روی این داک محدود به 100 مگابیت در ثانیه است تا نتوان کارکرد آن را نیز برای آینده تضمین کرد.

برای این‎که ارزیابی سخت‎افزاری این داک را به پایان برسانیم بایستی به فن داخلی آن اشاره کنیم.

این فن جزو قابلیت‎های خوب اضافه شده به ساختار DeX است. وجود فناوری شارژ بی‎سیم نیز میتوانست خوب باشد، اما بدون توجه به شباهت‎ های ظاهری این داک با گوشی ‎های جدید سامسونگ، DeX تنها می‎تواند این دستگاه‎ها را به شیوه‎ قدیمی و با کابل شارژ کند.

در رابطه با تجربه‎ واقعی نرم‎‏افزاری با DeX، چند جنبه‎ حداقل شگفت‎انگیز در خصوص آن وجود دارد که البته با چندین عیب آزاردهنده و محدودیت ترکیب شده است.

ورود و خروج به DeX واقعا به شکل بی‎نقص و روانی صورت می‎گیرد.

کاربر به سادگی گوشی خود را روی داک قرار می‎دهد و در عرض چند ثانیه، محیط دسکتاپ ظاهر می‎شود بدون نیاز به ری‎استارت کردن یا زمان طولانی لودن شدن.

DeX هم‎چنین اکثر اوقات آخرین اپلیکیشن‎های استفاده شده را در اختیار شما قرار می‎دهد.

همین ابتدا بایستی اشاره کنیم که زمانی که گوشی در حالت DeX قرار دارد به طور کامل عملکرد خود را به عنوان یک ابزار ارتباطی ادامه می‎دهد. کاربر به لیست مخاطبین تماس و شماره‎گیر دسترسی دارد و هم‎چنان می‎توان تماس‎ برقرار یا دریافت کند.

ما اپلیکیشن‎های اسکایپ، مسنجر فیس‎بوک و Hangouts را محک زدیم و همگی بدون مشکل کار کردند.

DeX را می‎توان یک لانچر اندرویدی شبه دسکتاپی دانست که در حالت ویندوزی از اندروید نوقا حداکثر استفاده را می‎کند. به همین دلیل، می‎توانید انتظار داشته باشید که اکثر اپلیکیشن‎های اندرویدی شما در این حالت کار کنند. البته، مقداری مشکلات سازگاری کم یا بیش دیده می‎شود و سامسونگ کد اندروید را تا درجه‎ای از عملکرد پیچیده تغییر داده است اما در اکثر اوقات، DeX از روش‎های استاندارد گوگل در مقیاس‎بندی اینترفیس استفاده می‎کند.

گرچه، برخی از اپلیکیشن‎ها هم‎چنان در حالت فعلی خود نیز رفتار عجیبی نشان می‎دهند. برخی به طور کامل از تغییر اندازه‎ی اینترفیس خود اجتناب می‎کنند. به عنوان مثال، ما متوجه شدیم برخی از بازی‎ها که در گوشی در حالت باز قرار داشتند، قبل از نمایش به طور معمولی بر روی DeX بایستی به صورت دستی باز و بسته شوند.

داک Dex سامسونگ گلکسی S8

اما در واقع هدف از DeX برای بازی نبوده است. بلکه یقینا هدف بالا بردن مباحث بهره‎وری بوده و اکثر اوقات، در این بخش سامسونگ موفقیت را به دست آورده است. تمامی اپلیکیشن‎های پیش‎فرض بر روی Galaxy S8 به شکل بی‎نقصی در DeX تغییر اندازه می‎دهند و کار می‎کنند

سامسونگ حتی لیستی از اپلیکیشن‎های شخص ثالث که برای یک تجربه‎ی بی‎نقص دسکتاپی تست شده‎اند را تهیه کرده است.

و حتی خود اینترفیس به نحوی مجهز شده است که یک تجربه‎ی رضایت‎بخش دسکتاپی در اختیار کاربر بگذارد، در حالی‎که لایه‎های اندروید خود را مخفی کند. در سمت چپ، کشوی اپلیکیشنی به شکلی طراحی شده تا یک منوی استارت را نشان دهد، همین قضیه در رابطه با task switcher و لیست اپلیکیشن‎های فعال پس از آن صدق پیدا می‎کند.

نوار وظیفه در سمت راست می‎تواند با وجود نوتیفیکیشن‎ها اندکی شلوغ شود، اما سامسونگ در آن‎جا نیز یک اینترفیس جمع و جور شبه دسکتاپی لحاظ کرده است.

به طور کلی، DeX تمامی قابلیت‎ها برای ایجاد یک رابط‎کاربری دسکتاپی مدرن را دارد. اگر جزو کاربران روزانه‎ی سیستم‎عامل مک یا ویندوز 10 هستید، DeX کاری می‎کند که حس غریبی نداشته باشید.

نکته‎ی دیگری که نمی‎توانیم به آن اشاره نکنیم این است که سامسونگ چندین تصمیم آزاردهنده در خصوص استفاده از اسناد آفیس بر روی Galaxy S8 و DeX گرفته است. با آن‎که ورد و اکسل مایکروسافت بخشی از بسته‎ی اپلیکیشن‎های پیش‎فرض این گوشی هستند و به شکل بی‎نظیری در رابط‎کاربری DeX با تغییر اندازه روبرو می‎شوند

ولی واقعا امکان استفاده از آن‎ها بر روی یک مانیتور وجود ندارد.

برای ایجاد، ویرایش یا ذخیره‎سازی یک فایل جدید یعنی در حقیقت هر کاری جدا از باز و مشاهده کردن، به داشتن اشتراک Office 365 نیاز است. ما علت را درک می‎کنیم که احتمال مسئله‎ی مجوزدهی بوده و مایکروسافت و نه سامسونگ، مقصر است. گرچه، کاربر می‎تواند آزادانه تمامی اسنادی را که می‎خواهد به دنبال از حالت داک خارج کردن S8 ویرایش و ایجاد کند. البته بایستی اشاره داشت اهالی ردموند 100 گیگابایت فضای ذخیره‎سازی رایگان در اختیار کاربران سامسونگ قرار داده‎اند.

با توجه به تمامی موارد اشاره شده در بالا بایستی بگوییم ما واقعا پتانسیل DeX را درک می‎کنیم.

سامسونگ با برخی از شرکت‎های بزرگ در بحث مجازی‎سازی همانند با Citrix، آمازون و VMWare همکاری داشته است تا راه‎حل‎های تجاری مبتنی بر فضای ابری جالبی ایجاد کند که در حال حاضر در دسترس کاربر قرار دارند. اما فراتر از چند بازار بسیار خاص، DeX بیشتر شبیه به گجت جالبی است که هر چند وقت یک‎بار کاربر با آن مشغول می‎شود، به عبارت دیگر یک خودنمایی فناوری به شمار می‎رود.

اگر این گفته‎ها به مقداری کافی است که 150 دلار بیشتر هزینه کردن به نسبت گوشی را توجیح کند، تجربیات بسیار جالبی در اختیار کاربر قرار داده می‎شود.

در هر صورت، شما می‎توانید در بحث استفاده از این قابلیت خود تصمیم بگیرید، چون از نظر ما هم‎چنان آن انقلاب فضای کاری که انتظار می‎کشیده‎ایم، نیست.

  

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی S8

در انتها

با پرچم‎دار سال 2017 سامسونگ، اما نسخه‎ جمع و جور همراه بودیم. آیا Galaxy S8 می‎تواندن کاری کند که حتی طرفداران سرسخت نمایشگرهای بزرگ به استفاده از آن رو آورند؟ چند لحظه فکر کنید، شما قادر به خرید گوشی خواهید بود که عملا از نظر عریض بودن با گوشی آیفون 7 یکی است اما فضای نمایش بیشتری در اختیار دارد. S8 سامسونگ به نسبت گوشی Sony Xperia Z5 Compact تنها 3 میلی‎متر پهن‎تر است! نیازی به اشاره با سایر گوشی‎های جمع‎ و جور واقعی سری اکسپریای سونی نیست.

قبول داریم ارتفاع این گوشی زیاد است، اما باعث نمی‎شود کار با یک دست با آن سخت شود، بلکه عریض بودن باعث ایجاد مشکل می‎شود که S8 عریض نیست.

گلکسی S8 با همتای پلاس خود تقریبا یکی است یعنی همان پردازنده، دوربین و بخش نرم‎افزاری استفاده شده است تنها ابعاد آن و گنجایش باتری کمتر است. بهتر از همه این‎که بهتر هم در جیب قرار می‎گیرد.

آزاردهنده‎ترین نکته در مورد دو گوشی جدید S8، کوچک با بزرگ، این است که در مقایسه با مدل‎های سال قبل آن‎قدر تفاوت ندارند. اگر جذابیت از نظر ظاهری در بین اولویت‎های لیست شما قرار ندارد، گوشی Galaxy S7 در 95 درصد اوقات از عهده‎ی نیازهای مشابه شما بر می‎آید و حتی می‎توانید به مدل خمیده‎ی S7 edge رو آورید که با کاهش قیمت چشمگیری روبرو شده است. شما چیزی جز یک الگوریتم پردازش چند تصویری دوربین در محیط تاریک، نمایشگر Infinity واقعا چیز زیاد دیگری از دست نخواهید داد.


 

 

ویژگی‎های کلیدی

بدنه: بدنه‎ آلومینیومی صیقل یافته، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5 در جلو و عقب، گواهینامه‎ی IP68 برای مقاومت نسبت به آب و گرد و غبار، ارائه شده در رنگ‎های نقره‎ای، خاکستری، آبی، طلایی و آبی مرجانی.
نمایشگر: سوپر آمولد 5.8 اینچی، رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل، تراکم پیکسلی 570ppi، فناوری HDR 10 (بدون فناوری Dolby Vision)
دوربین پشتی: 12 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص فازی پیکسل دوتایی، رفع لرزش اپتیکال تصویر، پردازش چند فریمی تصویر، قابلیت ضبط ویدئوهای 2160p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، فناوری فوکوس خودکار، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1440p و نرخ 30 فریم بر ثانیه
سیستم‎عامل: اندروید نوقا 7.0، دستیار مجازی بیکسبی
مموری: 4 گیگابایت رم (مدل دارای 6 گیگابایت رم برای برخی از بازارها)، حافظه‎داخلی 64 گیگابایت، پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی تا 256 گیگابایت، پشتیبانی از کارت‎های UFS.
باتری: لیتیوم پتاسیومی (غیرقابل تعویض) با گنجایش 3000 میلی‎آمپرساعت، فناوری شارژ سریع سازشی (مشابه با گوشی S7)، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع QuickCharge 2.0، استانداردهای شارژ بی‎سیم WPC (Qi) و PMA
حسگر اثرانگشت، اسکنر عنبیه چشم، شناخت چهره

 

معایب اصلی

عدم استفاده از اسپیکرهای استریو
محل نامناسب قرارگیری حسگر اثرانگشت (گرچه باید پذیرفت در گوشی S8 Plus ساده‎تر می‎توان به آن دسترسی داشت)
حجم زیادی از محتوای ویدئویی و تصویری موجود از اکثر فضای نمایشگر به علت نسبت تصویر غیرمعمول استفاده نمی‎کنند

 

 


صفحه اول نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8

1
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1396-10-22

    این گوشیspo2فعال نداره

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*