Doogee X5 Pro

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - وزن: 130 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر HD | 720x1280 - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 16 گیگابایت - حافظه رم: 2 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت
پردازنده: MediaTek MT6735-ARM Cortex-A53, 1000 MHz
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاشدوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو

توضیحات

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - وزن: 130 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر HD | 720x1280 - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 16 گیگابایت - حافظه رم: 2 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت
پردازنده: MediaTek MT6735-ARM Cortex-A53, 1000 MHz
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاشدوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 130 گرم
ابعاد : 72.2x143x8.8 میلی متر
جنس بدنه : پلاستیک

حافظه

حافظه داخلی : 16 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت

پردازنده

چیپست : MediaTek MT6735
پردازنده ‌ی مرکزی : ARM Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی : 1 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی : Mali-T720 MP2

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS
اندازه صفحه نمایش : 5.0 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : HD | 720x1280
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 294 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان صفحه نمایش ضد خش و خراش صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 SIM 1 & 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : +HSPA
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE / 800 / 900 / 1800 / 2100 / 2600
توضیحات 4G : LTE Cat 4 (51.0 Mbit/s , 150.8 Mbit/s
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.0 همراه با A2DP
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB نسخه‌ی 2.0

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 8.0 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 3264x2448 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : HD 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : زوم دیجیتال عکسبرداری پیوسته ثبت اطلاعات مکانی قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR فوکوس لمسی تشخیص چهره تنظیمات تعادل رنگ سفید تایمر خودکار ISO settings Scene mode
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.1 Lollipop
جاوا :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : AAC/AMR/eAAC+ /MIDI/MP3/WMA/WAV
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : 3GPP/AVI/MKV/MP4/WMV/Xvid
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 2400 mAh
باتری قابل تعویض توسط کاربر :
زمان انتظار : 120 ساعت (2G) / تا 120 ساعت (3G)
زمان مکالمه : 11 ساعت (2G) / تا 10 ساعت (3G)

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
حسگر ها : حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط ( Light ) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه
رنگ بندی : مشکی, سفید

نقد و بررسی

 

 

نقد و بررسی گوشی Doogee X5 Pro: مشخصاتی عالی برای یک گوشی ارزان

 

دوجی یکی از کمپانی‎ های در حال ترقی چینی است که نه تنها برای قسمت های بالایی بازار گوشی های پیشرفته ای ارائه می دهد، بلکه نسبت به سایر بخش های بازار نیز توجه نشان می دهد. اجازه دهید به گوشی متوسط این کمپانی یعنی، Doogee X5 Pro نگاهی داشته باشیم.

 

 

طراحی و صفحه نمایش

در رابطه با طراحی گوشی دوجی X5 Pro باید بگوییم که در جلو و عقب بی نظیر به نظر می آید، با وجود این حقیقت که دارای یک بدنه پلاستیکی است که حول صفحه نمایش 5 اینچی آن قرار گرفته است. یکی از تفاوت های طراحی این گوشی با مدل های سابق این کمپانی قرارگیری پورت شارژ microUSB در بالای این گوشی هوشمند همراه است که باعث شارژ ساده تر گوشی می شود. مورد دیگری که مورد توجه قرار می گیرد وجود یک شکاف کافی ما بین پورت شارژ و جک هدفون 3.5 میلی متری است، و ما مطمئن هستیم که دلیل آن این است که زمانی که از هر دو پورت همزمان استفاده می کنید جلوی چیزی گرفته نمی شود.

 

 

 

در رابطه با صفحه نمایش باید گفت که این گوشی ممکن است رزولوشن 1080p را نداشته باشد، ولی رزولوشن 720p آن هنوز هم یکی از شفاف ترین صفحات نمایشی که در یک گوشی ارزان دیده باشید را فراهم می‎ کند. ما امیدوار بودیم کیفیت 1080p را داشته باشیم، ولی هرچیزی که میخواهیم را نمیتوانیم داشته باشیم.

 

      

 

 

سخت افزار داخلی و دیگر مشخصات

این گوشی یک مدل آپگرید شده از مدل Doogee X5 است، یعنی در این گوشی سخت افزار اندکی پیشرفت داشته است. تراشه این گوشی از نوع MT6735 با در اختیار داشتن پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.0GHz می باشد. با آنکه سرعت کلاک بالاتری را ای کاش می دیدیم، ولی نباید فراموش کنیم این گوشی مربوط به بخش ارزان بازار می باشد.

شاید بارزترین تفاوت بین این دو مدل افزایش مقدار رم است که به 2 گیگ ارتقا یافته است. در نتیجه نه تنها در بحث بازی ها، بلکه انجام چندین کار با هم عملکرد بهتری را شاهد هستیم، همچنین اجرای سریع اپلیکیشن ها را خواهید داشت تا تجربه کار با این گوشی عالی باشد.

میزان فضای ذخیره سازی داخلی تنها 16 گیگابایت است ولی پشتیبانی از کارت حافظه خارجی دیده می شود که امکان ارتقا آن تا 32 گیگابایت وجود دارد. شدیدا توصیه می کنیم که یک کارت حافظه با کیفیت بخرید، وگرنه در بحث عملکرد، زمانی که سعی دارید اپلیکیشن ها را باز کنید، یا یک بازی با گرافیک بالا را انجام دهید، به مشکلات بر می خورید.

بعد از نگاه به مشخصات اولیه سخت افزار، نگاهی به عملکرد این گوشی خواهیم داشت. در تست های بنچمارک و استفاده از نرم افزار AnTuTu این دستگاه قادر به کسب امتیاز 31,368 بود که دقیقا نمی توان آن را بد شمارد. واحد پردازش گرافیکی این گوشی از نوع Mali-T720 است و در اجرای بازی های سنگین نظیر Mortal Kombat X، N.O.V.A و Batman Arkham Origins Blackgate اندکی با وقفه و مشکل روبرو بودیم. حتی با آنکه این مشکل عملکردی تنها در طول ابتدای بازی ما رخ داد، ولی ترجیح می دادیم اصلا شاهد چنین چیزی نباشیم.

 

رابط کاربری

یکی از دلایلی که این گوشی چنین سیستم عامل روانی دارد دلیل استفاده از اندروید 5.1 است. روانی رابط کابری فوق العاده بود گرچه زمانی که ما فورا شروع به سوایپ کردن در امتداد صفحه home بودیم با چند وقفه کوتاه برخورد کردیم.

ما قادر به رفع این مشکل با نصب یک لانچر شخص ثالث به اسم Nova Launcher بودیم، چون نه تنها در اختیار کاربران گزینه های زیادی به منظور سفارشی کردن صفحه home آن ها قرار می دهد، بلکه عملکرد فوق العاده ای نیز دارد، چیزی که اکثر صاحبان گوشی های هوشمند همراه از گوشی خود انتظار دارند.

  

باتری

داشتن یک باتری با ظرفیت کافی یکی از قابلیت های مهم گوشی های هوشمند برای داشتن یک عملکرد عالی است. این گوشی دارای یک باتری 2400 میلی آمپر ساعت می باشد که زمان اتصال به یک شبکه وایرلس 10 ساعت دوام آورد. در هنگام اتصال به یک شبکه 3G، اندکی دوام باتری بیش از 7 ساعت بود.

باید به ذهن بسپارید زمانی که سطح عمر باتری یک گوشی هوشمند همراه به 20 درصد رسید، عاقلانه است آن را به شارژ بزنید چون کاملا خالی شدن یک باتری یونی لیتیومی ظرفیت کلی آن را کاهش می دهد، که تنها به این معنا است که شما تعداد ساعاتی که دستگاه خود را روشن خواهید داشت را کم خواهید کرد.

  

دوربین

گوشی موبایل Doogee X5 Pro مجهز به یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است که یک فلاش LED نیز برای کمک به گرفتن تصویر در شرایط نوری کم به شما کمک می کند, این دوربین به نسبت گوشی های هم رده عملکرد بهتری داشت ولی وضوح تصاویر کمی نا امید کننده بود. چیزی که ما در تست ها با آن مواجه شدیم این بود که تصاویر گرفته شده در روز کاملا رضایت بخش است هرچند سفیدی بیش از اندازه به چشم می آید و رنگ ها از طبیعی بودن زیادی برخور دار نیستند ولی با توجه به قیمت این گوشی ارزش بهایی که می پردازید را دارد! اما تصاویری که در نور کم با این گوشی گرفته شد رضایت بخش نبوده و مات بودن عکس چیزی است که با اولین نگاه به تصاویر گرفته شده توجه شما را جلب می کند.

دوجی ایکس 5 پرو دارای یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که کیفیت به مراتب پایین تری نسبت به دوربین اصلی این گوشی دارد و اگر شما یکی از طرفداران عکس های سلفی هستید قطعا شما را نا امید خواهد کرد!

گوشی دوجی X5 Pro قادر به گرفتن ویدیوهایی تا کیفیت 1720p در فریم ریت 30fps می‎باشند که چیز غیرعادی نیست.

از نظر کیفیت این ویدیوها با فوق العاده بودن فاصله دارند. سطح جزییات و محدوده‎ی پویا متوسط است. مکانیسم فوکوس کردن و در معرض گذاری با نور ضرورتا عملکرد قابل قبولی ندارند. بطور کلی فیلم برداری با این گوشی رضایت بخش است

 

در انتها

نقد ما از این گوشی تمام شد و حتی با آنکه می دانیم این گوشی متعلق به گوشی های حد واسط است حس های مختلفی نسبت به آن داریم. شاید بزرگترین شگفتی ما نتیجه تست بنچمارک بود که نشان از این دارد شما می‎توانید شاهد قدرت زیادی از این گوشی باشید.

صفحه نمایش دوجی X5 Pro عملکرد بسیار خوبی داشت و می توان گفت که به نوعی ما را شگفت زده کرد که یک گوشی با چنین قیمت پایینی چنین صفحه نمایش شفافی را داراست هرچند عملکرد نسبتاً ضعیف دوربین سبب شد این ویژگی کمتر احساس شود با این حال اگر خواهان یک گوشی با عملکرد متوسط و قیمت مناسب هستید ما این گوشی را پیشنهاد می کنیم و امیدواریم آپدیت اندروید مارشمالو نیز در آینده ای نزدیک برای این گوشی ارائه شود تا بهتر از آن بتوانیم استفاده کنیم.

 

 

 

11
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1394-08-11

    آقا من چند هفته ست میخوام گوشی بخرم... منتظرم شما موجود کنید... کی موجود میشه؟ ..حداقل حدودا بفرمایید تا من بدونم منتظر بمونم یا نه .... با تشکر بسیار

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    ضمن تشکر از صبر و شکیبایی شما, لینک های خرید از اول آذر 94 فعال می شوند.
    با احترام

  • 1394-08-12

    خیلی ممنون...منتظرم ..و لطفا برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی هم اقدام کنید... با تشکر

  • 1394-08-16

    سلام.... لطفا برای همه محصولاتتون یک کاور و یک محافظ صفحه در نظر بگیرید با تشکر

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    طی برنامه ریزی که انجام شده قرار بر این گشته تمام محصولاتی که در راژان برای فروش عرضه می گردد همراه با هدایا همراه باشد ( طرح بسته طلایی ) که برای گوشی های همراه برچسب و گار محافظ در نظر گرفته شده است.
    با احترام

  • 1394-09-01

    دوستان من منتظرم همچنان برای خرید
    امیدوارم این هفته امکان خرید مهیا باشه و محصولات رو اینجا موجود داشته باشید.
    حداقل برای ساکنین مشهد مقدس خرید با پیک رو فعال کنید.

    با سپاس

    پاسخ مدیر:

    به اطلاع تمام کاربران می رسانیم بنا بر مشکلات و اتفاقات پیش آمده متاسفانه فروش گوشی موبایل موقتاً از دستور کار خارج شده ولی همچنان مانند قبل بخش گوشی ها مرتب به روزرسانی میگردد و فعلا بخش فروش لوازم جانبی موبایل فعال می گردد تا تصمیم نهایی در خصوص گوشی های موبایل اتخاذ گردد.
    " به شما و باقی دوستان که قصد تهیه این برند و برند های مشابه رو دارید شدیداً توصیه می کنیم تا نهایی شدن قانون رجیستر گوشی های همراه که از مدتی دیگه به شکل جدی اجرایی خواهد شد از خرید دست نگه دارید. "
    تیم پشتیبانی و فروش راژان از صمیم قلب بابت اتفاقات پیش آمده که واقعا از طرف ما نبوده, از تمام کاربران عذر خواهی نموده و امیدواریم در زمانی دیگر محبت شما کاربران عزیز را جبران نماییم.
    با احترام

  • 1394-09-30

    لطفا گارد ژله ای و محافظ صفحه نمایش برای این گوشی رو بیارید.. با تشکر

  • 1394-10-23

    سلام دوست عزیز این گوشهایی که موجود دارین در انبار ایران هیتن یا باید سفارش بدین از چین بیاد؟ و من اگه سفارش بدم چند روزه به دستم میرسه..
    (مازندران نوشهر)

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    تمام محصولاتی که در فروشگاه راژان عرضه می شوند داخل انبار موجود بوده و هیچ برنامه ای نیز برای سفارش و ارسال از چین نداشته و نخواهیم داشت.
    با احترام

  • 1394-12-09

    فقط بهتون بگم که اگه میخوای گوشی چینی بخرید اصلا از بارثا شاپ خرید نکنید ...به هیچ وجه به تعهداتش عمل نمیکنه از جای دیگه بخرید

    پاسخ کاربر: کامران 1394-12-10

    سلام
    داداش یه توضیح میدی چرا ؟ چی شده ؟ یکی از دوستام میخواد همین گوشی رو بگیره اگه مورد خاصی هست بگم از اونجا نگیره

  • 1394-12-11

    مورد اینکه سفارش من رو 9 روز بعد از پرداخت پول ثبت کردند که باعث شد مدت زمان ارسال خیلی خیلی بالا بره .. در صورتیکه من تماس گرفته بودم قبل خرید به من اط مینان دادند که زیر 15 روز میرسه و این دروغ بزرگی بود چون اگه سفارش من رو همان روز پرداخت هم ثبت میکردند حداقل 20 - 30 روز زمان ارسال با پست ندرلند هست چه برسه به اینکه بعد از 9 روز سفارش رو ثبت کنند و دوم اینکه به من قول دادند و گفتند که 100 درصد گارد ژله ای و محافظ صفحه همراهش هست ..چون تو ایران به راحتی پیدا نمیشه برام مهم بود... واین هم دروغ بود چون هیچی همراهش نبود ...و مجبور شدم از محافظ صفحه هوآوی پی 8 لایت استفاده کنم که کمی فرق داره و .....

    پاسخ کاربر: کامران 1394-12-11
    دادا عجب حکایتی داشتی با اینا البته من خودم چند جا دیگه دیده بودم گلایه کرده بودن خریدارانشون
    با این حال دمت گرم که خبر دادی
    پاسخ کاربر: قاسم اکبرزاده 1394-12-11

    سلام
    داداشمون راست میگه منم پسر عموم گوشی سفارش داد تقربا 40 روز زمان برد تا بدستش رسید البته نه این مدل یه مدل دیگه بود
    خلاصه بگم حواستونو جمع کنید گوشی رو واستون سفارش میدن به دستتون میرسه ولی کی و چجوری مشخص نیست!

  • 1395-01-11

    سلام این گوشی تو انبار داخلی موجود هست خرید کنیم?

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    در حال حاضر و بنا به دلایل متعدد سفارش این مدل و بطور کلی محصولات این برند از دستور کار خارج شده است.
    با احترام

  • 1395-02-03

    سلام. من این گوشی رو میخوام. میخواستم بدونم که امکان سفارشش هست؟اگه امکان پذیر نیست میشه بگین از چه زمانی لینک خرید گوشی در سایت شما فعال میشه؟

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    بطور کلی فروش برند های چینی به دلایل متعدد از دستور کار خارج شده است.
    با احترام

  • 1395-10-09

    سلام من هم از بارثا شاپ راضی نیستم برای من هم موقع خرید گوشی درج شده بود هدیه گارد و گلس که بهم اطمینان داده بودن همراه گوشی ولی نبود پی گیریم کردم نتیجه نگرفتم انقد زنگ زدم پیچوندن خسته شدم بعدشم بهم گفتن 20 روزه میاد که دو ماهو خورده ای طول کشید واقعا جای تاسف داره .

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*