Elephone Vowney Lite

جدید

865,000 تومان

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) -  وزن : 169 گرم - مجهز به حسگر اثر انگشت
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر Full HD | 1080x1920 - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 16 گیگابایت - حافظه رم: 3 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 128 گیگابایت
پردازنده: MT6795 Helio X10 Octa-core ARM Cortex-A53
دوربین: 21 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 8.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو - قطب نما

توضیحات

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) -  وزن : 169 گرم - مجهز به حسگر اثر انگشت
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر Full HD | 1080x1920 - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 16 گیگابایت - حافظه رم: 3 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 128 گیگابایت
پردازنده: MT6795 Helio X10 Octa-core ARM Cortex-A53
دوربین: 21 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیکدوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 8.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو - قطب نما

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 169 گرم
ابعاد : 76.5x152x8.9 میلی متر
جنس بدنه : فلز
قابلیت ها : مجهز به حسگر اثر انگشت

حافظه

حافظه داخلی : 16 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 128 گیگابایت

پردازنده

چیپست : MT6795 Helio X10
پردازنده ‌ی مرکزی : ARM Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی : 1.9 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی : PowerVR G6200

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS
اندازه صفحه نمایش : 5.5 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : Full HD | 1080x1920
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 401 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان صفحه نمایش مقاوم در برابر خراش

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : W-CDMA 850 / 900 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE / 800 / 1800 / 2100 / 2600
توضیحات 4G : LTE Cat 4 (51.0 Mbit/s , 150.8 Mbit/s
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.0 همراه با A2DP
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB نسخه‌ی 2.0

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 21 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 5344x4016 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : Dual LED
سایر قابلیت های دوربین : زوم دیجیتال ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره تنظیمات تعادل رنگ سفید قابلیت عکاسی HDR قابلیت عکاسی پانوراما عکسبرداری پیوسته تایمر خودکار Scene mode
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 8.0 مگاپیکسل فیلم برداری HD 720p

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.1 Lollipop
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MIDI/eAAC+/AMR/MP3/WMA/AAC/WAV
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : 3GP/AVI/H.263/H.264/QuickTime/Xvid/WMV
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-ion Battery 4000mAh
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
قطب نما :
حسگر ها : حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر
رنگ بندی : مشکی, سفید, طلایی

 

نقد و بررسی گوشی Elephone Vowney Lite

 

الفون ممکن است شناخته شده ترین شرکت ساخت گوشی های هوشمند اندرویدی نباشد، ولی نظیر سایر رقبای مهم چینی خود، این کمپانی با قیمت های ارزان گزینه های بسیار خوبی به بازار ارائه می کند که هم رقابتی و هم ارزان می باشند. گوشی قبلی Elephone ممکن است چند ماه قبل به بازار آمده باشد، ولی دنباله روی موفق آن با در اختیار داشتن یکسری مواد بهبود یافته نیز عرضه شده است. این گوشی چه چیزی برای ارائه دارد؟ با ما همراه باشید تا گوشی Elephone Vowney Lite را با هم بررسی کنیم!

 

  

طراحی و ساخت

الفون Vowney Lite بسیاری از جنبه های طراحی نسل قبلی خود را حفظ کرده است، ولی در این رابطه نمی شود به این کار خرده گرفت و بگوییم بد است. پنل پشتی این گوشی دارای یک بافت فیبر کربنی است که به همراه یک نوار فلزی باعث می شوند که بگوییم این گوشی کیفیت ساخت عالی دارد که از دستگاهی با این محدوده قیمتی انتظار نخواهید داشت.

وزن و ضخامت آن به ترتیب عبارتند از 156 گرم و 9.5 میلی متر، این دستگاه در دست بسیار سنگین حس می شود ولی این سنگینی ارزشش را با توجه به باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی آن دارد. امکان برداشتن پنل پشتی وجود دارد و شما به دو اسلات برای دو سیم کارت و اسلات کارت حافظه خارجی دسترسی خواهید داشت. قاب پشتی ولی کاملا نازک است و با یکسری گیره محکم آن را در جای خود نگاه داشته اند و بنابراین برداشتن آن می تواند مشکل باشد.

چیزی که در نگاه اول ممکن است به نظر آید این است که این دستگاه دارای لبه های بسیار نازک در جناحین صفحه نمایش است، روشن کردن صفحه نمایش نشان می دهد که در واقع یک نوع مرز مشکی رنگ حول صفحه نمایش وجود دارد، یک عنصر طراحی که بعضی از کاربران ممکن است طرفدار آن نباشند. زیر صفحه نمایش 3 کلید خازنی قرار دارند، دکمه دایره ای شکل در وسط نقش دکمه home را دارد و دو دکمه دیگر کلید های آخرین اپلیکیشن های استفاده شده و برگشت به عقب می باشند. دکمه home نورانی می شود و بسته به زمانی که گوشی را می خرید، ممکن است به عنوان یک LED نوتیفیکیشن نیز عمل کند.

ما از این نظر می گوییم بسته به زمانی که می خرید، چون 5000 دستگاه اول تولید شده از این گوشی بدون ویژگی LED نوتیفیکیشن بودند. کمپانی Elephone اشاره می کند که برای اینکه با نیاز بازار بتواند همگام باشد باید این کار را انجام می داده است. کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند در گوشی پرچم دار بعدی این کمپانی تخفیف خواهند داشت و جدا از آن چیزی برای جبران این قضیه توسط این کمپانی وجود ندارد.

 

 

       

 

صفحه نمایش

گوشی الفون دارای یک صفحه نمایشLCD با فن آوری IPS و ابعاد 5.5 اینچی و یک رزولوشن FHD است و تراکم پیکسلی 401ppi را در اختیار دارد. صفحه نمایش فوق العاده به نظر می آید و در بحث تولید رنگ عالی عمل میکند، دمای رنگ خنثی است، امکان مشاهده آن از زوایای مختلف خوب است و برای استفاده در محیط های بیرون روشنایی کافی دارد.

گرچه یکسری مشکل در رابطه با بحث کنترل کیفیت وجود دارد، که واقعا نگران کننده است. به عنوان شروع، پنل گوریلا گلس به عنوان محافظ صفحه نمایش دیده نمی شود، که جای تعجب دارد چون در مدل قبلی این گوشی شاهد آن بودیم. به علاوه، یک خطی از لکه های روشن LCD روی قسمت سمت راست صفحه نمایش، یک پیکسل مرده نزدیک به گوشه پایین سمت چپ وجود داشت، و همچنین غباری بین LCD و دیجیتایزر گیر افتاده بود.

 

 

پردازنده و سخت افزار

گوشی الفون Vowney لایت دارای یک پردازنده 8 هسته ای 64 بیتی MediaTek MT6795 و سرعت کلاک 1.9 GHz است و واحد پردازش گرافیکی آن از نوع PowerVR G6200 به همراه 3 گیگ رم می باشد. این مجموعه در بسیاری از گوشی های هوشمند همراه ارزان مشابه چینی دیده می شود، و عملکرد با توجه به قیمت واقعا خوب است. مشکلی در اجرای کارهای روزانه در این گوشی نیست و امکان انجام چند کار با هم با توجه به 3 گیگ باید مثل آب خوردن باشد. بازی هایی که از نظر گرافیکی سنگین بودند باعث افت فریم ها و زمان بارگذاری آهسته می شدند ولی این گوشی امکان این را دارد که بیشتر بازی ها را به آسانی اجرا کند.

Vowney Lite دارای فضای ذخیره سازی 16 گیگابایت است ولی امکان گسترش آن با استفاده ازکارت حافظه خارجی تا 128 گیگابایت وجود دارد. این دستگاه همچنین از نظر گزینه های برقراری ارتباط مجموعه قابل قبولی را دور هم جمع کرده است و در بازارهای منتخب از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند.

تک اسپیکری که در پشت این گوشی قرار دارد متاسفانه مایوس کننده است، صدای آن خیلی شفاف و آنقدر بلند نیز نیست. برای کاربردهای معمولی خوب است، ولی یقینا زمانی که بحث مولتی مدیا پیش می آید نیاز شما را برآورده نمی کند. استفاده از هدفون ها یقینا تجربه صوتی بهتری در اختیار شما می گذارد، ولی حتی آن موقع هم حداکثر حجم صدا به بلندی که امید خواهید داشت نیست. ممکن است مشکل نرم افزاری باشد و امید داریم در یک به روز رسانی در آینده این مشکل برطرف شود.

 

حسگر اثر انگشت

گوشی Elephone Vowney Lite در پشت خود دارای یک اسکنر پردازش اثر انگشت دارد که کمی عادت به استفاده از آن طول می کشد، چون شما نمی توانید اسکنر را برای درست قرار دادن انگشت خود ببینید. گرچه سنسور آن 360 درجه است، یعنی مهم نیست در چه زاویه ای انگشت خود را قرار دهید، ولی طبق تجربه ما به هنگام تست گوشی به خوبی که باید عمل کند، کار نکرد. دقت آن حتی زمان درست قرار دادن انگشت 70% است، که واقعا مایوس کننده است. در مدل قبل شاهد عملکرد بسیار بهتری بودیم بنابراین این دفعه این نوع بازخورد جای شگفتی دارد.

 

باتری

یکی از بهترین ویژگی های این گوشی باتری عالی آن با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است. کاربران می توانند انتظار داشته باشند چیزی حدود 25 ساعت پشت سرهم از این گوشی استفاده کنند و شارژ کامل آن کمی زیر 4 ساعت طول می کشد.

در کل با باتری بسیار خوبی روبرو هستیم.

 

دوربین

الفون Vowney Lite مجهز به یک دوربین 21 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی است که یک فلاش LED دوتایی آن را همراهی می کند, یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در جلو و بالای گوشی سمت چپ دیده می شود. به همان خوبی که روی کاغذ به نظر می رسد، باید کیفیت تصاویر عالی باشند. امکان گرفتن تصاویر خوب وجود دارد، ولی دوربین از مشکلات در معرض گذاری با نور و فوکوس رنج می برد، جدا از این ادعا که گوشی دارای فوکوس خودکار تشخیص فازی است، که یعنی اندکی گرفتن یک تصویر درست طول می کشد. عملکرد این گوشی ولی در شرایط نوری بسیار کم بسیار خوب است که با توجه به فلاش LED دوتایی که در اختیار دارد، قابل درک می باشد. به هرحال، ما شاهد دوربین بهتری در این محدوده قیمتی نبوده ایم.

 

 

قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K

این گوشی با تراشه ای که در اختیار دارد، گرفتن ویدیوهایی 4K و فول اچ دی با فریم ریت 30fps 1920x1080 و ویدیوهای اچ دی  را دارا است.

ویدیوهای گرفته شده از نظر جزییات فوق العاده هستند و رنگ ها اشباع یافته و شارپ هستند.

ویدیوهای 1080p نیز خوب هستند ولی از نظر جزییات اصلا مشابه نیستند. ما شاهد ویدیوهای فول اچ دی بهتری هم از دستگاه های متوسط و هم رده بوده ایم.

در پایان الفون  Vowney Lite در حین گرفتن ضبط ویدیو می تواند فوکوس خودکار خود را داشته باشد ولی زمانی که شما یک نقطه فوکوس را انتخاب می کنید، گوشی میزان در معرض گذاری با نور را بسته به آنچه که از آن نقطه عبور می کند تغییر می دهد. زمان گرفتن یک شیء تنها (شخص، حیوان خانگی و غیره) چنین چیزی مشکلی نیست ولی زمان فیلم برداری از چیزهای مختلف در حال عبور از نقطه کانونی ایده آل نیست.

 

در زیر چند تصویر گرفته شده با دوربین الفون  Vowney Lite را مشاهده می کنید.

 

   

 

 

رابط کاری

Elephone Vowney Lite دارای اندروید 5.1 است و در بالای آن رابط کاربری سفارشی شده Elephone را داریم. همانند با سایر رابط های کاربری گوشی های چینی خبری از کشوی اپلیکیشنی نیست، یعنی کاربران تکیه بر پوشه ها برای مرتب کردن اپلیکیشن ها دارند. یک قابلیت اضافه اینجا ولی امکان به آسانی سوایپ کردن بین پوشه های متفاوت برای سریعا پیدا کردن چیزی که دنبالش هستید، می باشد.

 

 

یک فروشگاه تم نیز دیده می شود، ولی تغییر یک تم تنها باعث عوض شدن کاغذ دیواری و آیکون های سیستمی، و نه چیز دیگری، می شود. هر چیز دیگر، نظیر منوی تنظیمات و دیگر جنبه های نرم افزاری بی تغییر باقی می مانند. گرچه اشارات دست که در نسل قبلی این گوشی دیده می شد، نظیر دوبار آهسته ضربه زدن برای روشن شدن صفحه نمایش، دیگر دیده نمی شود. با قابلیت Miravision شما می توانید رنگ های صفحه نمایش را طبق میل خود تغییر دهید.

 

در انتها

الفون Vowney Lite تنوع رنگی آن از بین سفید، نقره ای و طلایی می‎باشد. البته به یاد داشته باشید افرادی که در آمریکا قرار دارند ممکن است در بحث پشتیبانی از شبکه ها به مشکل بر بخورند.

در پایان باید بگوییم که این گوشی روی کاغذ بسیار عالی به نظر می رسد، ولی زمانی که بحث عملکرد در دنیای واقعی پیش می آید با مشکلات زیادی روبرو است. با آنکه عمر باتری شگفت انگیز است، و صفحه نمایش، جدا از مشکل کنترل کیفیت، عالی می باشد، ولی یکسری نقص دیگر وجود دارند که نادیده گرفتن آن ها مشکل است. یقینا استفاده از این گوشی در آمریکا برای شما فایده ندارد مگر اینکه مشکلات مربوط به پشتیبانی از شبکه ها رفع شود، ولی در دیگر بازارها بویژه اگر دنبال یک گوشی ارزان با عمر باتری عالی هستید، گزینه بسیار خوبی است. بنابراین، برای کوهنوردان، و افرادی که زیاد سفر می کنند، باتری و دوربین های این گوشی بهتر از هر گوشی دیگری هستند که با این قیمت می توانید بخرید.

 

 

 

5
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1394-08-06

    سلام
    خسته نباشید
    این گوشی رو کی برای خرید میگذارید؟؟
    قیمت درج شده با احتساب هزینه گمرک وپست هست؟؟
    بعد از موجود شدن امکان خرید حضوری وجود دارد ؟؟؟

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    1- به زودی
    2-خیر
    3-خیر
    با احترام

  • 1394-09-15

    سلام ببخشید این گوشی دقیقا کی موجود میشه؟به نظرتون با هزینه گمرک و غیره،کلا چند در بیاد قیمتش؟ و اینکه: بدنه این گوشی فلزی یا پلاستیکی؟باطریش قابلیت شارژ سریع هم داره؟چند تا جا نوشته باطریش 4000 میلی آمپر و سرعت پردازنده ش 1 و 9 دهم گیگاهرتز و ساپورت رمش تا 128 هست بالاخره کدومش درسته؟

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    1- طبق اعلام رسمی کمپانی الفون این مدل 30th, December ( به شمسی 9 دی 1394 ) عرضه جهانی خواهد شد.
    2- در سایت رسمی الفون پیش فروش این مدل با قیمت 240 دلار قابل سفارش است که با توجه به نرخ امروز دلار 864,000 تومان محاسبه می گردد.
    3- ساختار بدنه از فلز است.
    4- در ابتدا الفون اعلام کرد این مدل از یک باتری 3850 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در انتها ارتقا باتری یه 4000 میلی آمپر ساعت تایید و اعلام رسمی شد.
    5- طبق اعلام رسمی وب سایت الفون سرعت پردازنده این مدل 2.2 گیگاهرتز اعلام شده بود و این مورد نیز دست خوش تغییرات گشته و سرعت پردازنده به 1.9 گیگاهرتز کاهش پیدا کرده است.
    6- این مدل قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 128 گیگابایت را داراست.
    در انتها باید عرض شود متاسفانه الفون بار ها در اعلام زمان عرضه و مشخصات این مدل و مدل Vowney تغییراتی داده است از همین جهت نمی توان تا عرضه نهایی هیچ یک از مشخصات را تایید یا تکذیب کرد چون هیچ بعید نیست ویژگی های اعلام شده باز هم دست خوش تغییرات شود.
    ضمن تشکر از دقت شما بخش ویژگی های این محصول به روز رسانی گردید.
    با احترام

  • 1394-10-06

    با سلام و خسته نباشید.در مورد حسگر اثر انگشت میخاستم بدونم این که داغ نمیاد ؟چون مدل p7000 الفون داغ میاد .به حدی که انگشتو میسوزه چون داداشم این مدلو الان داره ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    از آنجا که این مدل هنوز عرضه جهانی نشده متاسفانه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص نیز  ممکن نیست.
    مدت کمی بعد از فروش جهانی و  در دست گرفتن این مدل نقد و بررسی تخصصی الفون Vowney Lite را درج خواهیم کرد.
    با احترام

  • 1394-10-07

    حسگر اثر انگشت Xiaomi Redmi Note 3 داغ میادش یا نه ؟در کل گوشی خوب هستش یا نه؟ نسبت به هم قیمتاش اگه مدلی مورد نظر دارید لطفا بگویید.با تشکر.

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    تا 48 ساعت آینده نقد و بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 3 قرار داده خواهد شد.
    لطفا سوالات مربوط به هر مدل را در بخش خود محصول مطرح نمایید.
    با احترام

  • 1394-10-14

    سلام
    ببخشید ایا گوشی های الفون موجود در سایت شما با ضمانت یا همان گارانتی معتبر می باشد یا فقط ضمانت چند روزه و اصالت اصل کالا
    بسیار مهم هست گارانتی امتیاز بزرگی برای سایت شماست

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    گارانتی محصولات به عوامل متعددی بستگی دارد, ولی تمام سعی ما این بوده و هست که تمام محصولات را بصورت اصلی و گارانتی معتبر عرضه نماییم.
    با احترام

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*