Xiaomi Mi Max

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - وزن: 203 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS LCD - دارای وضوح تصویر Full HD | 1080x1920 - سایز صفحه نمایش: 6.44 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: در سه نسخه, 32 گیگابایت , 64 گیگابایت و 128 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 200 گیگابایت
دوربین: 16 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G - GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - اینفرارد - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 6.0 Marshmallow - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهایPDF
سایر مشخصات: قطب نما

توضیحات

خداحافظ الکساندر بل، سلام بر تیم برنرز-لی و رِی تاملینسون. مخترع تلفن یک گوشی 6.44 اینچی را تایید نمی کرد ولی گوشی Xiaomi Mi Max یکی از آن دست دستگاه هایی است که پیشگامان دنیای WWW و ایمیل عاشق آن خواهند شد.
Mi Max یقینا یک گوشی است که با وجود دو سیم کارته بودن، با این اندازه بیشتر شبیه به تبلت است و یقینا به منظور استفاده از دنیای مولتی مدیاها ساخته شده است.
ولی شرکت شیائومی قیمت آن را زیاد نگذاشته است تا در حد نگاه اول با یک برنده روبرو باشیم. گوشی با بدنه فلزی و لبه های نازک اطراف صفحه نمایش با یک باتری بزرگ و دوربین توانای 16 مگاپیکسلی با قابلیت گرفتن ویدئوهای 4K.
اگر شما صفحه مربوط به گوشی Mi Max را در وب سایت شیائومی باز کنید مشاهده می کنید که تقریبا هر توضیح مختصر با عنوان "صفحه نمایش بزرگ" شروع می شود: بازی کردن بازی و تماشای فیلم، خواندن کتاب و کمیک، مشاهده اسناد و صفحات وب. خوب صفحه ای هم هست نوشته است "نمایشگر بزرگ و باتری بزرگ" و یقینا این گفته هم صحیح است.
در نتیجه گوشی Mi Max شیائومی برای ماراتون های مولتی مدیایی ایده آل است. اندازه صفحه نمایش و باتری این گوشی از شما انرژی بیشتری در این مباحث خواهند داشت.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2016
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
وزن : 203 گرم
ابعاد : 173.1x88.3x7.5 میلی متر
قابلیت ها : مجهز به حسگر اثر انگشت

حافظه

حافظه داخلی : در سه نسخه, 32 گیگابایت , 64 گیگابایت و 128 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : نسخه 32 و 64 گیگابایت: 3 گیگابایت رم نسخه 128 گیگابایت: 4 گیگابایت رم
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 200 گیگابایت استفاده شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه

پردازنده

چیپست : Qualcomm MSM8956 Snapdragon 650 Qualcomm MSM8976 Snapdragon 652
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core 1.4 GHz Cortex-A53 & Dual-core 1.8 GHz Cortex-A72 Quad-core 1.4 GHz Cortex-A53 & Quad-core 1.8 GHz Cortex-A72
تعداد هسته پردازنده : در دو نسخه, شش هسته ای و هشت هسته ای
پردازنده ‌ی گرافیکی : Adreno 510

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS LCD
اندازه صفحه نمایش : 6.44 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : Full HD | 1080x1920
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 342 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : دارای قابلیت دریافت چندین لمس همزمان

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800 / 1900
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO TD-SCDMA
توضیحات 3G : HSPA
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500
توضیحات 4G : LTE
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, BDS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.2 همراه با A2DP و LE
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : MicroUSB نسخه‌ی 2.0، USB Host

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 16 مگاپیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه HD 720p با سرعت 120 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : Dual-LED (dual tone) Flash
سایر قابلیت های دوربین : ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهر قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت تصویربرداری HDR
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v6.0 Marshmallow
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MP3/WAV/eAAC+/Flac
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/DivX/XviD/WMV/H.265
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 4850 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
قطب نما :
حسگر ها : حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر
فرمان صوتی :
سایر قابلیت ها : دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor) قابلیت نمایش مستندات (Document viewer)
رنگ بندی : خاکستری, نقره ای, طلایی

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی Xiaomi Mi Max - شائومی می مکس

  

 

 

در ابتدا

مرجع تخصصی نقد و بررسی راژان : خداحافظ الکساندر بل، سلام بر تیم برنرز-لی و رِی تاملینسون. مخترع تلفن یک گوشی 6.44 اینچی را تایید نمی کرد ولی گوشی Xiaomi Mi Max یکی از آن دست دستگاه هایی است که پیشگامان دنیای WWW و ایمیل عاشق آن خواهند شد.

Mi Max یقینا یک گوشی است که با وجود دو سیم کارته بودن، با این اندازه بیشتر شبیه به تبلت است و یقینا به منظور استفاده از دنیای مولتی مدیاها ساخته شده است.

ولی شرکت شیائومی قیمت آن را زیاد نگذاشته است تا در حد نگاه اول با یک برنده روبرو باشیم. گوشی با بدنه فلزی و لبه های نازک اطراف صفحه نمایش با یک باتری بزرگ و دوربین توانای 16 مگاپیکسلی با قابلیت گرفتن ویدئوهای 4K.

اگر شما صفحه مربوط به گوشی Mi Max را در وب سایت شیائومی باز کنید مشاهده می کنید که تقریبا هر توضیح مختصر با عنوان "صفحه نمایش بزرگ" شروع می شود: بازی کردن بازی و تماشای فیلم، خواندن کتاب و کمیک، مشاهده اسناد و صفحات وب. خوب صفحه ای هم هست نوشته است "نمایشگر بزرگ و باتری بزرگ" و یقینا این گفته هم صحیح است.

در نتیجه گوشی Mi Max شیائومی برای ماراتون های مولتی مدیایی ایده آل است. اندازه صفحه نمایش و باتری این گوشی از شما انرژی بیشتری در این مباحث خواهند داشت.

 

 

 

 

محتویات جعبه فروش گوشی شائومی می مکس

با جعبه فروش بزرگ ولی باریکی روبرو هستیم. خود گوشی در آن جا می گیرد به همراه دو لوازم جانبی اصلی یعنی یک شارژر (5 ولت، 2 آمپری) و یک کابل میکرو یو‎اس‎بی. همچنین یک ابزار بیرون آوردن سیم کارت داخل یک دفترچه راهنما دیده می شود.

این جعبه هدستی در خود نداشت و جایی هم برای آن به چشم نمی خورد. با توجه به این قیمت نمی شود گفت انتظار وجود یک هدست را نداشتیم.

 

 

طراحی و ساخت

در بحث ابعاد باید بگوییم که بلندی این گوشی 173.1 میلی متر، 88.3 میلی متر پهنا و ضخامتی برابر با فقط 7.5 میلی متر است.

ارتفاع و به خصوص پهنای این گوشی عملا باعث می شود در یک دست گرفتن آن تقریبا غیر ممکن باشد. شما می توانید آن را نگه دارید و حتی نسبتا راحت است ولی هر کار دیگر جدا از انجام اعمال ساده با این نمایشگر نیاز به دو دست دارد.

بحث دیگر وزن 203 گرمی این گوشی است که با توجه به اندازه ای که دارد با اضافه وزن روبرو نباشیم.

زمانی که صفحه نمایش خاموش است لبه های اطراف آن به شکل شگفت انگیزی نازک به نظر می آید. زمانی که صفحه نمایش روشن می شود ولی یک مرز دوتایی به رنگ مشکی را حول صفحه نمایش می بینیم که یک مرز ثانویه شکل می دهد.

Mi Max گوشی است که به خوبی ساخته شده است. در پنل جلویی محافظ گوریلا گلس 3 با اندکی سطح اریب در لبه دیده می شود. از این جا، تغییر عنصر طراحی به سمت جناحین فلزی اریب شده گوشی به طور کامل هموار نیست ولی به اندازه کافی جا برای دست انداختن دور آن به وجود می آورد.

جناحین این گوشی در پشت آن بیشتر گرد است که باعث می شود در دست احساس راحتی داشته باشد. یک بافت ظریف در پشت دیده می شود که باعث می شود گوشی زیاد لیز نباشد.

جلوی این گوشی بزرگ بسیار ظاهر متقارنی دارد. اطراف earpiece دو دایره دیده می شود، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در سمت راست و یک سنسور مجاورتی در سمت راست. چراغ نوتیفیکیشن زمانی که خاموش است دیده نمی شود.

زیر صفحه نمایش سه کلید خازنی دیده می شود یعنی: App Switcher، Home و Back. درست است حتی با این اندازه صفحه نمایش شیائومی از کلیدهای روی صفحه نمایش استفاده نکرده است. بسته به سلیقه شما می تواند خوب یا بد باشد.

دکمه اثرانگشت در پشت قرار گرفته و به دنبال استفاده از آن به صورت خودکار گوشی از حالت قفل خارج می شود تا نیاز به استفاده از کلید پاور نداشته باشید.

 

   

 

دکمه پاور زیر دکمه تنظیم حجم صدا قرار دارد و هر دوی آن ها نسبتا باریک هستند. بسته به نحوه گرفتن گوشی در دست، امکان استفاده از آن ها با یک دست وجود دارد.

در سمت چپ، سینی سیم کارت ها را داریم که برای دسترسی به آن نیاز به بازاری دارد و می توانید در آن دو سیم کارت قرار دهید (با قطع نانو و میکرو) یا یک سیم کارت با کارت حافظه خارجی. غیر طبیعی است که microSD جایگزین سیم کارت اول می شود (معمولا در عوض سیم کارت دوم استفاده می شود).

 

     

 

شیائومی در رابطه با میزان حافظه داخلی سخاوت نداشته و مدل پایه 32 گیگابایتی است که شما می توانید به 64 گیگابایت نیز افزایش دهید. سپس مدل 128 گیگابایتی با یک گیگابایت رم و یک چیپست سریع تر دیده می شود.

در بالای این گوشی جک هدفون 3.5 میلی متری، میکروفون ثانویه و یک پورت اینفرارد دیده می شود. در پایین پورت معمولی میکرو یو‎اس‎بی 2.0 به همراه دو محافظ که یکی از آن ها یک اسپیکر واقعی در زیر خود مخفی کرده است.

 

     

 

دوربین 16 مگاپیکسلی به صورت یک دست و یک رنگ با پشت گوشی قرار گرفته (برآمدگی زیادی ندارد). در کنار آن فلاش LED دوتایی، دو رنگی دیده می شود.

زوج دوربین/ فلاش در یک پنل پلاستیکی مجزا (پنلی مشابهی در انتهای گوشی است) قرار دارند. این پنل پلاستیکی با بافت فلزی همخوانی دارد، گرچه رنگ اندکی متفاوت است.

 

 

 

  

قابلیت برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه‎ها

گوشی شائومی Mi Max یک گوشی دو سیم کارته با پشتیبانی از شبکه LTE است. یک سیم کارت با قطع نانو و دیگری با قطع میکرو است و شما می توانید در عوض یک سیم کارت از کارت حافظه خارجی استفاده کنید.

بلوتوث 4.2 نیز دیده می شود و در بحث موقعیت یابی سرویس هایی نظیر جی‎پی‎اس، Glonass و طبیعتا Beidou.

پورت IR در بالای این گوشی قرار داد و به همراه آن نرم افزار مربوطه دیده می شود تا این دستگاه یک کنترل از راه دور جهانی باشد. Xiaomi اپلیکیشن MiRemote مخصوص به خود را دارد که از دستگاه‎های زیادی پشتیبانی می‎کند

پورت میکرو یو‎اس‎بی 2.0 در پایین دیده می شود که کمی جای شگفتی دارد چون شیائومی چند وقتی می شود از پورت Type-C استفاده می کند. با این حال از قابلیت USB OTG پشتیبانی می کند.

 

 

صفحه نمایش

نمایشگر گوشی Xiaomi Mi Max دلیل اندازه این گوشی است. محبوب ترین اندازه در حال حاضر 5.5 اینچی، تعداد اندکی 5.7 اینچی و حتی بعضی ها 6 اینچی هستند. ولی Mi Max نژاد نادری است که حتی بالاتر از 6 اینچ پا به عرصه می گذارد.

ابعاد 6.44 اینچی این صفحه نمایش یقینا قابلیت بارز آن با وجود میان رده بودن است و شیائومی در کیفیت آن نیز کم نگذاشته است.

رزولوشن 1080p کافی است و یک تراکم پیکسلی 342ppi نیز به چشم می خورد که به منظور بالاتر بودن از گرید رتینا کافی است. رزولوشن QHD می توانست خوب باشد ولی با این وجود تصویر در این صفحه نمایش به اندازه کافی شارپ است.

در بحث میزان روشنایی صفحه نمایش در مقایسه با سایر دستگاه های 6 اینچی، تنها گلکسی A9 در حالت خودکار بهتر عمل می کند. صفحه نمایش AMOLED موجود در Oppo R7 Plus ولی تاریک تر بود.

کنتراست این صفحه نمایش ارزش نوشتن ندارد و این مشکل تا حد زیادی به شکل سطوح رنگ مشکی نسبتا بالا بروز پیدا می کند ولی اصلا بد نیست.

از بخش تنظیمات شما می توانید طبق سلیقه خود کنتراست تصویر را تغییر دهید. یک حالت کنتراست را بالا برده و دیگری آن را با نور محیطی سازگار می کند. از این بخش شما هم چنین می توانید تعادل سفید را از گرم به سمت خنثی و خنک تغییر دهید. رنگ ها نسبتا برای این کلاس گوشی نسبتا دقیق و میانگین deltaE برابر با 6.6 است که تقریبا به خوبی گوشی Mate 8 هواوی و اندکی بهتر از گوشی گلکسی A9 سامسونگ است.

صفحه نمایش گوشی Mi Max دارای فناوری IPS است تا امکان مشاهده آن از زوایای مختلف بسیار خوب باشد. در بحث خوانا بودن در نور خورشید ولی جا برای کار بیشتر باقی می گذارد. البته به نسبت بعضی از گوشی های محبوب نظیر ردمی 2 شیائومی و وان پلاس وان بهتر است.

 

باتری

باتری عظیم این گوشی با ظرفیت 4850 میلی آمپر ساعت با وجود صفحه نمایش با رزولوشن و چیپست معقول باید در حد یک قهرمان عمل کند.

مدت زمان دوام باتری این گوشی 108 ساعت است که سخت بتوان دستگاهی پیدا کرد که مدت بیشتری دوام بیاورد. حتی اضافه کردن سیم کارت دوم تاثیر چندانی نذاشته و این مقدار تنها به 102 ساعت کاهش پیدا می کند.

در بخش تست های فردی نیز نتایج عالی است، مدت زمان مکالمه 24 ساعت، گردش در اینترنت 19.5 ساعت و تنها دو گوشی در این بخش بهتر ظاهر می شوند (ولی آن ها تمرکز بر بحث باتری داشته و چیپست ضعیف تر نمایشگرهایی با رزولوشن 720p در اختیار دارند). مدت دوام در بخش پخش ویدئو نیز عالی است گرچه کاملا شگفت انگیز به شمار نمی رود.

 

رابط کاربری MIUI در خدمت اندروید مارشملو 6.0

شیائومی در تبلیغات Mi Max رابط کاربری آن را MIUI 8 معرفی می کند ولی این نسخه همچنان در حالت بتا قرار دارد. نسخه رابط کاربری مدل تحت بررسی ما 7.3 و تحت اندروید 6.0 مارشملو است.

امکان سفارشی سازی بسیار گسترده است و هر چیزی را می‎توان جایگزین کرد از جمله تمامی سرویس‎های گوگل. در حقیقت، گوشی‎های Mi در چین فروخته می‎شوند و دسترسی به سرویس‎های گوگل ندارند و باید به نحوی بارگذاری جانبی (sideload) شوند. در مدل‎های فروخته شده خارج از چین یک اپلیکیشن پلی استور از پیش بارگذاری شده دیده می‎شود.

قفل صفحه نمایش نسبتا استاندارد است (وجود زمان، نوتیفیکیشن ها و یک جفت میانبر) ولی زمان استفاده از اثرانگشت به ندرت آن را خواهید دید. وجود قابلیت Wallpaper Carousel باعث قرار دادن تصاویر پس زمینه روی صفحه نمایش هر 15 دقیقه یکبار می شود.

 

   

 

سنسور اثرانگشت کاملا دقیق است و می تواند خیلی سریع گوشی را از حالت قفل خارج کند. به سریعی نمونه های مشابه در پرچم دارها نیست ولی سرعت آن قابل قبول است.

دوبار آهسته ضربه زدن برای روشن شدن صفحه نمایش به صورت پیشفرض خاموش است.

رابط کاربری MIUI یک فلسفه ساده دارد، هر میانبر به علاوه ویجت های مورد انتخاب شما در صفحه home قرار می گیرند. شما یک داک برای اپلیکیشن هایی که بیشتر از همه استفاده می شوند خواهید داشت و یک کادر جستجو هم در منطقه نوتیفیکیشن برای یافتن اپلیکیشن هایی که محل قراردادن آن ها را به یاد نمی آورید.

 

   

 

ناحیه نوتیفیکیشن دارای دو صفحه است. اولین آن ها نوتیفیکیشن را نشان می دهد (و کادر جستجو)، در حالی که به سمت چپ سوایپ کردن باعث می شود به اسلایدر تنظیم روشنایی صفحه نمایش و تاگل های سریع دسترسی داشته باشید.

به طور کامل از تم ها پیشتیبانی می شود و شما می توانید همیشه از فروشگاه Mi می‎توانید تم‎های جدید دانلود کنید.

 

     

 

app switcher انگاری مشابه با معادل خود در iOS 6.0 است که اپلیکیشن ها براساس آیکون هایی که دارند در یک ردیف افقی نشان داده می شوند. شما می توانید به حالت نیشگون زوم کنید تا از حالت استاندارد مشاهده اپلیکیشن ها به صورت کارتی جابجا شوید.

  

پردزنده و سخت افزار

گوشی Mi Max شیائومی در چند مدل به بازار عرضه شده است و مدل پایه دارای چیپست اسنپ‎دراگون 650، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل برتر یک گیگ رم بیشتر و چیپست S652 را دارد.

چیپست اسنپ‎دراگون 650 انتخاب بسیار محبوبی در بین گوشی های میان رده است. با آنکه بر اساس فناوری قدیمی 28 نانومتری ساخته شده ولی دو هسته Cortex-A72 پر سرعت و یک پردازنده گرافیکی نسبتا توانای Adreno 510 در اختیار دارد.

تفاوت بین تراشه های S650 و 652 در شمارش هسته ها است، مدل اول 6 هسته و دومی 8 هسته (دو هسته اضافه تر A72) دارد.

عملکرد سیستمی این گوشی مشابه با گوشی گلکسی A9 سامسونگ است. تست بنچمارک AnTuTu 6.0 محصول شیائومی را سریع تر معرفی می کند ولی تست Basemark OS 2.0 نظر عکسی دارد.

عمیق تر نگاه کنیم، داشتن دو هسته اضافی تر A72 گوشی گلکسی A9 سامسونگ باعث می شود عملکرد در بخش چند هسته بیشتر و در حدود 25 درصد باشد. عملکرد در بخش تک هسته به نسبت هسته های Cortex-A57 در گوشی هایی نظیر نکسوس 6P بهتر است.

پردازنده گرافیکی Adreno 510 در بحث پردازش بازی ها در رزولوشن 1080p به خوبی توانا است. واحد پردازنده گرافیکی موجود در گوشی Mate 8 هوآوی یعنی Mali-T880 با 4 هسته ای که دارد سریعتر به نسبت گوشی Mi Max شیائومی است ولی تفاوت زیاد نیست. نکسوس 6P دارای یک GPU سریع است ولی عملکرد آن در بخش onscreen تحت تاثیر رزولوشن QHD آن قرار می گیرد.

در همین رابطه در تست های گرافیک Basemark X پردازنده گرافیکی گوشی Mi Max شیائومی هم پایه Mate 8 بود. چیپست اسنپ‎دراگون 652 موجود در گلکسی A9 سامسونگ دارای یک GPU سریع تر نیست.

چیپست های اسنپ‎دراگون 650/652 مخصوص دستگاه های میان رده قابل قبول هستند. حتی پردازنده 6 هسته ای موجود در S650 به خوبی سیستم عامل اندروید امروزی را روان اجرا می کند (3 گیگابایت رم نیز باید کافی باشد). شاید برای خرید مدل دارای S652 وسوسه شده باشید ولی داشتن آن یک امر لازم نیست. در هر صورت پردازنده گرافیکی یکی است و بازی ها را در این رزولوشن به خوبی اجرا می کند.

 

خروجی صدای عالی

کیفیت صدای گوشی موبایل شیائومی Mi Max در اولین تست کیفیت صدای ما یعنی اتصال به یک جفت آمپلی فایر فعال خارجی عالی بود. خروجی صدا شفاف و بلندی حجم صدا در دسته بهترین ها قرار می گرفت تا شاهد عملکردی عالی باشیم.

زمان اتصال یک جفت هدفون هیچ اختلالی ایجاد نشد، به جز اندکی اوج گیری متوسط نویز القایی استریو. سطوح حجم صدا بالا باقی ماند تا شاهد عملکرد بی نظیری باشیم.

 

دوربین

دوربین گوشی Mi Max شیائومی یک دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی، زاویه بازشدگی دیافراگم f/2.0 و یک فلش ال‎ای‎دی دوتایی، دو رنگی است. در جلو دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با لنزهای دارای زاویه بازشدگی دیافراگم f/2.0 و زاویه 85 درجه دیده ممی شود.

اینترفیس دوربین وظایف را به دو بخش تقسیم می کند، تصاویر ثابت و ویدئویی و برای تغییر بین این دو از سوایپ می‎توان استفاده کرد. یک سوایپ به سمت طرفین بین دوربین جلو و عقب به عنوان مثال جابجا می شود.

در حالت تصاویر ثابت شما می توانید به سمت پایین سوایپ کنید تا به فیلترهای تصویر برای حالت های بیشتر عکاسی دسترسی داشته باشید.

فیلتر Straighten به خصوص باعث می شود همیشه عکس هایی که می گیرید در یک سطح باشند و شما می توانید پیش نمایشی از نحوه کراپ شدن تصاویر داشته باشید. افکت های Fisheye و Tilt-shift هم اسم لنزهایی هستند که از آن ها عملکرد خود را تقلید می کنند.

حالت Hand-held Twiligh 6 تصویر با ISO بالا می گیرد. مفهوم پشت آن حفظ سرعت شاتر دوربین به حداقل 30/1 ثانیه است تا توسط ترکیب چند تصویر از محو شدگی بابت حرکت جلوگیری و نویز را کاهش دهد.

یک حالت دستی نیز دیده می شود که به شما امکان تغییر فوکوس، سرعت شاتر، ISO و تعادل سفید را می دهد.

در رابطه با زمان گرفتن تصویری تا تصویر دیگر باید گفت دوربین اکثر اوقات سریع است ولی گاهی اوقات بخش نرم افزاری لکنت دارد (مخصوصا دوربین جلو). به نظر می رسد باگی باشد که باید رفع شود.

دوربین این گوشی به خوبی از عنوان 16 مگاپیکسلی خود دفاع می کند و میزان جزئیات زیاد است. نویز در مناطق سایه دار زیادتر می شود ولی هم چنان با دوربین خوبی در این کلاس گوشی روبرو هستیم. رنگ ها و تعادل سفید نیز دقیق هستند.

یک چیزی که ممکن است آزاردهنده باشد بیش از حد شارپ سازی تصاویر است. از بخش تنظیمات میتوان میزان شارپ بودن را تغییر دهد.

در حالت کمترین، تصاویر ایجاد شده میزان شارپ بودن بسیار کمی دارد. شما می توانید آن را در ادیتور تصویر بعدا شارپ کنید، جزئیات حفظ می شود. گزینه بالای آن یعنی lower، بیشتر قابل استفاده است ولی هم چنان میزان شارپ بودن کم است.

تصاویر گرفته شده در این حالت، یعنی low، یک مرحله پایین تر از حالت نرمال، بهترین هستند. در حالت معمولی هاله های نور بیش از حد اشباع سازی و مصنوعات دیده می شوند و پارازیت بیشتر نمایان می شود. هم چنین استفاده از گزینه های higher و highest نیز باعث می شود که تصاویر دارای شاخ و برگ بیشتر مشخص باشد ولی جزئیات واقعی نیست، برای همین بعضی از افراد حالت normal یا higher را دوست دارند.

محدوده پویا می تواند در اندکی اوقات به صورت محدود عمل کند، در این موقعیت ها دوربین نواحی سایه دار را با قربانی پردازش مناطق بسیار روشن، حفظ می کند به نحوی که نواحی سایه دار دست نخورده باقی می ماند.

حالت HDR در رفع این مشکل بسیار خوب است و جزئیات را به مناطق روشن بر می گرداند.

هم چنین به دنبال استفاده از این حالت کنتراست و رنگ ها آشفتگی نخواهند داشت.

دوربین سلفی دارای یک قابلیت جالب است که سن و جنسیت شما را حدس و حالت زیباسازی را طبق آن بهینه می کند.

دوربین سلفی برای یک دوربین 5 مگاپیکسلی بسیار خوب است، جزئیات در تصاویر دیده می شود (اگر کمی با پارازیت)، فوکوس خوب و رنگ ها نیز خوب هستند.

تصاویر گرفته شده در حالت سراسرنما رزولوشن بسیار بالایی ندارند (در حالت عمودی زیر 2000 پیکسل)، ولی شارپ و بدون مصنوعات سرهم بندی تصویر هستند. حتی محدوده پویا خوب بود.

ما قابلیت های دوربین Mi Max شیائومی را در شرایط نوری کم نیز تست کردیم تا نحوه عمل حالت Handheld Twilight (HHT) را مشاهده کنیم. این حالت بسیار در نحوه عمل مشابه با HDR است و ما آن را نیز مورد محک قرار دادیم. سرعت شاتر سریع در حالت HHTS به همراه ISO بالا عملکرد خوبی داشت. تصاویر گرفته شده در حالت HDR اغلب اوقات به دنبال لرزش دوربین باعث ایجاد تیرگی در تصویر شدند ولی تصاویر گرفته شده در حالت HHT این چنین نبودند و اکثر اوقات شارپ به شمار می رفتند. آن ها به نسبت تصاویر گرفته شده در حالت نرمال نیز شارپ تر و روشن تر بودند.

 

 

دوربین ویدئو

این گوشی قادر به گرفتن ویدیوهای 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه است و امکان گرفتن ویدئوهای اسلوموشن با نرخ 120 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p نیز دیده می شود.

البته باید اشاره داشت برای استفاده از این حالت باید به رزولوشن 720 جابجا شوید. زمان گرفتن این نوع ویدئو هم بایستی حالت 120fps را به منظور نمایان کردن حالت های با رزولوشن بالا که در منوی تنظیمات غیرفعال شده بودند، غیرفعال کنید.

ویدیوهای 2160p دارای بیت ریت 42 مگابیت در ثانیه و کیفیت صدای 96 کیلوبیت بر ثانیه با دو کانال صوتی می باشند. ویدئوهای گرفته شده با دوربین گوشی Mi Max شیائومی شارپ هستند و از رزولوشن 4K به خوبی استفاده می کنند. رنگ ها دقیق نیستند و یک ته رنگ گرم متمایل به رنگ زرد دارند.

میدان دید در مقایسه با دوربین تصاویر ثابت کاملا محدودتر می شود.

ویدئوهای گرفته شده با رزولوشن 1080p بیت ریت 15 مگابیت در ثانیه را دارند و سطح جزئیات خوب است ولی به نظر بیش از حد پردازش یافته می آیند. ته رنگ زرد همچنان دیده می شود.

کیفیت صدا قابل قبولی به نظر می رسد ولی کار خوب میکروفون اندکی به واسطه فشرده سازی بالا زیر سوال رفته است.

کمتر در این دسته از گوشی ها قابلیت گرفتن ویدئوهای 4k دیده می شود.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی Xiaomi Mi Max - شائومی Mi Max را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

     

 

در انتها

ما در دوران انقلاب دیجیتالی زنده می کنیم که هر چیزی را می توان در محیط آنلاین پیدا کرد ولی پنجره ما به سمت این دنیا کوچک، به کوچکی نمایشگر گوشی هایی است که در دست گرفته ایم. در بازارهای در حال توسعه مردمی یافت می شوند که کامپیوتر آن ها تنها گوشی شان است. از این دیدگاه، می توانید به شکل واضحی مشاهده کنید که بازار خاصی برای گوشی های دارای صفحه نمایش بزرگ وجود دارد.

نگاهی به گوشی Mi Max شیائومی از این دید بیاندازیم با گوشی روبرو می شویم که فلزی است تا ظاهر پرمیومی داشته باشید و شیائومی از گوریلا گلس 2.5 بعدی نیز در پنل جلو استفاده کرده است.

صفحه نمایش این گوشی بسیار خوب است و ضعف های بالقوه خود را دارد یعنی رزولوشن 1080p که البته مشکل حادی نیست. چیپست انتخاب شده انتخاب خوبی است و اسنپ‎دراگون 650 تواناتر از حد کافی است.

دوربین ویژگی های کیفی مثبت زیادی دارد (قابلیت ضبط ویدئوهای 4k یک امتیاز عالی است) و فکر می کنیم با یک آپدیت نرم‎افزاری در آینده بهتر هم شود.

باتری همانند با خود گوشی بزرگ است و تا سالیان سال برای شما کار خواهد کرد.

 

 

 

ویژگی های اصلی

صفحه نمایش 6.44 اینچی از نوع ال سی دی با فن آوری IPS، رزولوشن 1080p با محافظ صفحه گوریلا گلس 4، پشت فلزی
دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 2160p
دوربین جلو ( سلفی ) 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p
پشتیبانی از شبکه 4G
پشتیبانی از اینفرارد
پشتیبانی از حسگر اثر انگشت
پشتیبانی از USB OTG
اندروید 6.0 مارشمالو به همراه رابط کاربری MIUI 7
درگاه میکرو اس‎دی (جای سیم کارت دوم را می گیرد )
باتری با ظرفیت 4850 میلی آمپر ساعت

 

معایب اصلی

سایز بسیار بزرگ
سنگین با وزن 203 گرم
عدم وجود شارژر سریع در جعبه فروش
عدم وجود قابلیت NFC برای سرویس Android Pay (یا سایر روش های پرداخت بی‎سیم)
باتری غیر قابل تعویض

 

 

3
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1395-02-29

    عالیه واقعا،شیائومی در چن سال آینده سهم عمده بازار رو میگیره شک نکنین
    سایت بست فون این گوشی رو برای سفارش گذاشته

  • 1395-08-13

    سلام .

    ممنون از بررسی موشکافانه این گوشی

  • 1396-04-25

    سلام .کی دوباره می مکس مدل 32 گیگ موجود میکنید

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    مشخص نیست.
    با احترام

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*