Microsoft Lumia 950 XL Dual SIM

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - وزن: 164 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع AMOLED - دارای وضوح تصویر 2560×1440 | QuadHD - سایز صفحه نمایش: 5.7 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 32 گیگابایت - حافظه رم: 3 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 200 گیگابایت
پردازنده: Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810 - Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57
دوربین: 20 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G - GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Microsoft Windows 10 - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو - قطب نما

توضیحات

مایکروسافت لومیا 950 XL از آن دست گوشی هایی است که بسیار منتظر آن بوده ایم تا برگشتی برای گوشی های ویندوز فون باشد و هر کدام از طرفداران این برند آن را یقینا تحسین خواهند کرد. یکی از بهترین سخت افزارهای موجود را دارد و پلتفرمی عالی برای تست ویژگی های جدید ویندوز 10 موبل است.
به نسبت مدل Lumia 950 دارای صفحه نمایش بزرگتر (5.7 اینچ در برابر 5.2 اینچی) و تراشه قوی تر (Snapdragon 810 هشت هسته ای در برابر Snapdragon 808 6 هسته ای) است. سیستم خنک شدگی مایع جدید نیز تحسین می شود و امیدوار هستیم باعث حذف گرمای ایجاد شده زمان بازی و یا استفاده از Windows Continuum شود.
بدون شک، مایکروسافت با توجه به قیمت این گوشی می توانسته عملکردی بهتر در بحث طراحی داشته باشد. پلاستیک مات دیگر پرمیوم به شمار نمی رود و اینکه گوشی های سری Lumia 950 باید چنین قیمتی داشته باشند خودش جای بحث دارد. البته از نظر بعضی از مردم پلاستیک محکم تر از شیشه و سبک تر از فلز است و ظاهر این گوشی ممکن است توسط خیلی ها تازه تحسین شود که البته تمامی این ها به ذائقه شخصی بر می گردد.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
وزن : 164 گرم
ابعاد : 151.9x78.4x8.1 میلی متر
جنس بدنه : پلاستیک

حافظه

حافظه داخلی : 32 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 200 گیگابایت

پردازنده

چیپست : Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
مدل پردازنده : Adreno 430

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع AMOLED
اندازه صفحه نمایش : 5.7 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : 2560×1440 | QuadHD
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 518 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 4 مجهز به فن‌آوری ClearBlack Display برای خوانایی بهتر در مقابل نور خورشید

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300
توضیحات 4G : LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, Beidou
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.1 همراه با A2DP
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB : Type-C 1.0 reversible connector

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 20 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 4992х3744 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال (Optical Stabilization) ضبط صدا بصورت استریو
فلاش :
نوع فلاش : Triple-LED RGB Flash
سایر قابلیت های دوربین : سایز حسگر : 1/2.4 اینچ 1.12 µm اندازه پیکسل تشخیص چهره ثبت اطلاعات مکانی مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال مجهز به لنز کارلزایس دارای فن‌آوری پردازش بهتر تصویر قابلیت فیلم‌برداری با هر دو دوربین به‌صورت هم‌زمان قابلیت عکاسی پانوراما و HDR
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل فیلم برداری Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل : مایکروسافت ویندوز
نسخه سیستم عامل : 10
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : +MP3/WAV/eAAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.265
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 3340 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :
زمان انتظار : 288 ساعت
زمان مکالمه : 25 ساعت (2G) / تا 19 ساعت (3G)
زمان پخش موسیقی : 75 ساعت

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
قطب نما :
حسگر ها : حسگر ژیروسکوپ (Gyro) حسگر فشارسنج ( Barometer ) حسگر روشنایی ( Light Sensor ) حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه مانیتورکننده وضعیت حسگرها (SensorCore)
سایر قابلیت ها : قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر قابلیت نمایش مستندات (Document viewer) دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor) 15 گیگابایت فضای رایگان OneDrive پشتیبانی از شارژرهای بی سیم (Qi Wireless Charging)
رنگ بندی : مشکی, سفید

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی Microsoft Lumia 950 XL - مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال

 

در ابتدا

لومیا 950 ایکس ال از آن دست گوشی هایی است که بسیار منتظر آن بوده ایم تا برگشتی برای گوشی های ویندوز فون باشد و هر کدام از طرفداران این برند آن را یقینا تحسین خواهند کرد. یکی از بهترین سخت افزارهای موجود را دارد و پلتفرمی عالی برای تست ویژگی های جدید ویندوز 10 موبل است.

به نسبت مدل Lumia 950 دارای صفحه نمایش بزرگتر (5.7 اینچ در برابر 5.2 اینچی) و تراشه قوی تر (Snapdragon 810 هشت هسته ای در برابر Snapdragon 808 6 هسته ای) است. سیستم خنک شدگی مایع جدید نیز تحسین می شود و امیدوار هستیم باعث حذف گرمای ایجاد شده زمان بازی و یا استفاده از Windows Continuum شود.

بدون شک، مایکروسافت با توجه به قیمت این گوشی می توانسته عملکردی بهتر در بحث طراحی داشته باشد. پلاستیک مات دیگر پرمیوم به شمار نمی رود و اینکه گوشی های سری Lumia 950 باید چنین قیمتی داشته باشند خودش جای بحث دارد. البته از نظر بعضی از مردم پلاستیک محکم تر از شیشه و سبک تر از فلز است و ظاهر این گوشی ممکن است توسط خیلی ها تازه تحسین شود که البته تمامی این ها به ذائقه شخصی بر می گردد.

 

 

 

محتویات جعبه فروش مایکروسافت لومیا 950 XL

نظیر Lumia 950 این گوشی دارای یک جعبه‎ بزرگ کاغذی است ولی لوازم ضروری را در خود جا داده است یعنی یک شارژ 1.5A USB Type-C با یک کابل USB Type-C . به همراه این گوشی هدفونی دیده نمی‎شود.  

 

  

 

 

طراحی و کیفیت ساخت و در دست گرفتن گوشی

Lumia 950 XL ابعادی برابر با 151.9x78.4x8.1 میلی متر دار که 7 میلی متر بلندتر و 5 میلی متر پهن تر به نسبت Lumia 950 به علت صفحه نمایش بزرگتر می باشد. هم چنین وزن آن 15 گرم بیشتر به علت دوباره صفحه نمایش، باتری و بدنه بزرگتر است.

با وجود اعتراضات اولیه ما در رابطه با بدنه پلاستیکی جایی برای نگرانی نیست چون کیفیت ساخت این گوشی بی نظیر است. بخش جلویی کاملا هموار از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 ساخته شده است. کاور باتری از پلی کربنات مات ساخته شده است و به راحتی باید در آورده شود.

با آنکه سایر تولید کنندگان قصد ساخت گوشی هایی با بدنه یکپارچه ساخته شده از مواد پرمیوم نظیر شیشه یا فلز را دارند، ولی مایکروسافت به ریشه های نوکیا پایبند بوده است. یعنی می توانید قاب های پشتی، باتری های متفاوت و کارت های حافظی داخلی گوناگونی داشته باشد. حتی مدل دو سیم کارت خور هم است تا انگار مایکروسافت پیروی کننده لیست آرزوهای افراد باشد.

تنها مشکل نگران کننده قیمت آن است که همخوانی به نوعی با طراحی آن ندارد. ولی بعضی ها این گوشی را به دلیل پایبند بودن به ریشه های خود به جای براق و پر زرق و برق بودن ساده و با استایل بودن مورد تحسین قرار می دهند.

این گوشی ممکن است بزرگ باشد ولی در اکثر جیب ها به دلیل پروفایل نازک و ساختار نسبتا سبک وزن خود جا می شود. کیفیت ساخت عالی است و قاب پشتی به طور کاملی حول بدنه قرار گرفته است که خبری از شکاف یا فضایی بین این دو نیست.

در دست گرفتن یک گوشی ساخته شده از پلاستیک همیشه لذت خاصی داشته است و انتخاب این نوع از مواد یک در دست گرفتن محکم گوشی را تضمین می کند. کار با یک دست با این گوشی یا گرفتن تصاویر نسبتا ساده است و امکان این وجود ندارد که حس کنید گوشی دارد می افتد – چیزی که این روزها نادر است.

 

کلیدهای کنترلی

در جلو, صفحه نمایش 5.7 اینچی تمام توجه را به خود جلب می کند ولی یکسری عناصر دیگر هم هستند که در بخش های دیگر گوشی هستند و شایسته توجه می باشند.

در بالا بلندگو ممکن است تنها به نظر برسد، ولی بالای صفحه نمایش واقعا شلوغ است. در ابتدا بلندگو و دوربین 5 مگاپیکسلی به نظر می‎رسند تمام چیزهای موجود در آنجا باشند، ولی اگر بیشتر بررسی کنید اسکنر نامرئی عنبیه چشم را کنار دوربین جلو داریم به همراه سنسورهای نور محیطی و مجاورتی. یک چراغ دارای نور قرمز درخشان هم در بالا سمت چپ داریم که این نور قرمز روشن می شود و کمک به سنسور پردازش عنبیه بدون توجه به شرایط اطراف، می‎کند یعنی عنبیه چشم شما حتی در تاریکی کامل شناخته می‎شود.

در پایان دوتا از 4 میکروفون را نیز در بخش جلویی گوشی داریم، یکی از پایین و دیگری در بالای صفحه نمایش. یک چفت متقارن از میکروفون ها در پشت نیز دیده می شوند و هر 4 تا برای قابلیت Lumia Rich Audio Recording در طول ضبط ویدیو به کار گرفته می شوند.

 

  

 

دوربین 20 مگاپیکسلی PureView با اپتیک‎های ZEISS را نیز در پشت داریم که علاوه بر آن دارای پایدار سازی اپتیکال تصویر و فلش RGB سه ال ئی دی است. مکان آن روی یک قطعه دایره ای از شیشه مشکل است که باعث ایجاد برآمدگی کوچکی در پشت می شود. محافظ بلندگو نیز در همان اطراف دیده می شود.

 

     

 

در سمت چپ چیزی را نداریم ولی در سمت راست کلید شاتر دو گامی دوربین و ترتیب عجیب دو کلید تنظیم حجم صدا را در امتداد کلیدهای ترکیبی پاور/قفل کردن داریم. کمی طول کشید تا به محل دکمه پاور عادت کنیم ولی در نهایت به شکل معقولی قابل قبول آمد.

 

    

 

در بالای این گوشی جک صوتی و در پایین پورت USB Type-C را داریم.

 

    

 

با برداشتن کاور, باتری, اسلات microSD، محل ورود سیم کارت با قطع نانو و باتری لیتیوم-یونی قابل تعویض را داریم.

 

  

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی به نسبت Lumia 950 نیم اینچ بزرگتر است ولی همان رزولوشن Quad HD را داشته و از همان پنل نمایش AMOLED استفاده می کند. ابعاد آن بزرگ است ولی به لطف رزولوشن بالا، تراکم پیکسلی فوق العاده و 518ppi است.

نگاه به این صفحه نمایش از یک زاویه کناری نشان می دهد که اندکی دارای ته رنگ سبز رنگ است که در Lumia 950 دیده نمی شود.

گوشی Lumia 950XL مشابه با Lumia 950، میزان حداکثر روشنایی صفحه‎ نمایش ولی معتدل و (335nits) در حالت دستی است ولی به دنبال استفاده از حالت خودکار این مقدار تا 705nits نیز بالا می‎رود تا در روشن ترین محیط‎ها مشکلی نداشته باشید.

ویژگی های صفحه نمایش نظیر آنچه است که در تکنولوژی ClearBlack نوکیا دیده می شد، یعنی یک فیلتر پلاریزاسیون برای کاهش روشناییی زننده (نظیر عملکرد عینک های پلاریزه شده). چنین چیزی به همراه میزان حداکثر روشنایی در حالت خودکار باعث می شود که این صفحه نمایش در نور روشن کاملا خوانا باشد و این گوشی امتیازی عالی در بحث خوانا بودن در نور خورشید بگیرد.

جنبه‎ی عالی دیگر این صفحه‎ نمایش رندرسازی فوق العاده رنگ است. میانگین DeltaE تنها 1.6 است که یقینا کمترین میانگینی باشد که در یک گوشی موبایل دیده‎ایم. علاوه بر این، بالاترین انحراف ثبت شده تنها 2.9 است که واقعا امتیازی عالی است و ما خوشحال هستیم که مایکروسافت چنین دقت رنگی را فارهم کرده است.

همچنین این گوشی دارای اپلیکیشن Color Profile خود است که به شما اجازه می دهد میزان اشباع بودن و تعادل رنگ را طبق سلیقه خود تغییر دهید.

 

 

قابلیت برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه‎ها

گوشی Microsoft Lumia 950 XL از 13 یا 14 باند LTE پشتیبانی می‎کند، پشتیبانی عالی از 4 باند GSM و 3G نیز دیده می‎شود و یک یا دو سیم کارت این گوشی قطع نانو دارند.

سایر مواردی که پشتیبانی می‎شود باند دوتایی Wi-Fi a/b/g/n/ac، Bluetooth 4.1, GPS و GLONASS علاوه بر رادیو FM است. پروتکل Miracast برای منعکس کردن صفحه‎ نمایش به صورت بیسیم نیز دیده می‎شود. Lumia 950 XL از USB Type-C پشتیبانی می‎کند.

اگر خواهان استفاده از قابلیت USB OTG یا USB Host هستید یا باید داک صفحه‎ نمایش مایکروسافت را یا دیگر لوازم جانبی سازگار را خریداری کنید.

 

داک صفحه‎ نمایش مایکروسافت

این داک به شما اجازه می‎دهد که گوشی را به یک مانیتور خارجی متصل کرده و قابلیت Windows Continuum را فعال کنید. شما می‎توانید با استفاده از پروتکل Miracast یا متصل کردن مستقیم گوشی به صفحه‎ نمایش با استفاده از رابط تبدیلUSB-C به HDMI نیز از این امکان بهره ببرید ولی در این موارد شما نمی‎توانید از موس یا صفحه کلید سیمی برای لذت بردن از قابلیت USB Host که داک ارائه می‎دهد بهره ببرید. امکان استفاده از موس یا صفحه کلیدی بیسیم با استفاده از بلوتوث وجود دارد ولی باید شارژ هم در نظر بگیرید.

 

    

 

ویندوز 10 دارای یک اپلیکیشن کاربردی به اسم Gadgets است که بسیار مشابه با اپلیکیشن Smart Connect سونی می‎باشد. به شما اجازه می‎دهد که دستگاه خود را برای انجام خودکار کارهای مختلف به دنبال اتصال وسایل جانبی به گوشی تنظیم کنید.

اپلیکیشن Gadgets به شما اجازه می دهد تا دستگاه خود را برای یکسری از کارها تنظیم کنید از جمله اجرای یک اپلیکیشن، هر زمان که به یک هدفون به عنوان مثال گوشی را وصل کردید یا داک یا یک شارژر،

 

ویندوز 10 موبایل توسعه یافته روی یک صفحه نمایش 5.7 اینچی

Microsoft Lumia 950 XL دومین گوشی است که از همان ابتدا دارای ویندوز موبایل 10 است. از اصول ویندوز فون 8 استفاده شده است ولی هسته‎ سیستم عامل کاملا جدید است و نظیر آن چیزی است که در نسخه‎ دسکتاپی یا ویندوز 10 Xbox One دیده می‎شود. این قسمتی از استراتژی مایکروسافت برای ایجاد یگانگی در بین دستگاه های مختلفش است و باید به توسعه دهندگان اجازه دهد به سادگی اپلیکیشن ها را در بین دستگاه های مختلف گسترش دهند.

اینترفیس کاربری ویندوز 10 موبایل بسیار آشنا ولی است. Live Tile یا کاشی زنده را در صفحه home داریم، به همراه لیست تمامی اپلیکیشن‎ها، action center و تاگل‎ها و یک منوی تنظیمات کاملا سازماندهی یافته. همه چیز آشنا به نظر می آید ولی زمانی که از آن استفاده می کنید قدردان چیزهای مختلف کوچکی خواهید بود که باعث بهتر بودن آن شده است.

یکسری ویژگیها این رابط کاربری دارد که با Glance Screen شروع می‎کنیم.

ویژگی مهمی که یک ساعت تک چشمی، تاریخ و تعداد نوتیفیکیشن‎های از دست رفته را نشان می‎دهد. شما می توانید night mode ( رنگ های گرم تر)، فواصلی برای روشن بودن صفحه نمایش یا همیشه روشن بودن آن را انتخاب کنید.

قفل صفحه‎ نمایش همانند با همیشه است و در آنجا نیز نوتیفیکیشن‎ها را داریم و می‎توانید پس زمینه را انتخاب یا اجازه دهید فیسبوک این کار را برای شما انجام دهد. چیزی که جدید است ولی پشتیبانی از Windows Hello می‎باشد.

 

      

 

Windows Hello نامی است که از چهارچوب کاری تعیین هویت براساس شاخص زیستی مایکروسافت در ویندوز استفاده می‎کند. برای استفاده از این چهارچوب کاری، این دستگاه باید یا سخت افزار شناخت صورت، یا عنبیه یا یک اسکنر پردازش اثر انگشت را می‎داشت و برای این منظور از قابلیت شناخت عنبیه با استفاده از یک سنسور دوربین اختصاصی در بالای صفحه‎ نمایش استفاده می‎شود.

زمانی که گوشی چشم شما را به یاد می‎آورد، به شما توصیه می‎شود که روند شناسایی را حداقل یکبار دیگر در شرایط نوری مختلف برای شناخت بهتر تکرار کنید.

ما متوجه شدیم که شناخت عنبیه حتی در اتاق تاریک یا در محیط شب به خوبی انجام می‎شود. فقط کافی است یک کلیک روی کلید Lock بکنید تا صفحه‎ نمایش روشن شود و گوشی فورا به دنبال خیره شدن شما به آن از حالت قفل خارج می‎شود. چنین فرآیندی حدود 1 ثانیه شکل گرفت البته، باید گوشی را به اندازه کافی به چشم خود نزدیک کنید ولی نه آنقدر که مماس به صورت شما باشد! البته بعضی کاربران گزارش داده‎اند که در هنگام استفاده از عینک مشکلاتی دیده شده است.

صفحه‎ اصلی تمامی کاشی‎های زنده‎ی شما، آیکون‎های استاتیک و پوشه‎ها را دارد، در حالی که پوشه‎ی دوم دارای لیست قابل اسکرول کردنی از اپلیکیشنها است. طبق معمول امکان تغییر اندازه‎ کاشی‎ها وجود دارد و میخ کردن یک کاشی بسیار ساده می‎باشد.

 

      

 

لومیا 950 XL درست نظیر مدل 950، دارای یک صفحه نمایش Quad HD است ولی ابعاد بزرگتر آن باعث شده است که مایکروسافت بتواند کاشی های بیشتری را روی صفحه home قرار دهد. شما از تنظیمات Start می توانید گزینه های "Show more tiles" را خاموش یا روشن کنید.

صفحه‎ دارنده‎ کاشی‎ها از دو نوع پس زمینه پشتیبانی می‎کند – پشت کاشی‎ها (تمام صفحه) یا روی کاشی‎ها، که ما را یاد پازل‎ها و یا به نوعی تصویر ساخته شده از کاشی‎ها می‎اندازد.

طبیعتا شما می‎توانید ساختار شبکه‎ای کاشی‎ها را از بخش تنظیمات (بزرگ یا کوچک) انتخاب کنید.

گزینه‎ جدیدی هم آنجا در رابطه با میزان شفافیت کاشی به چشم می‎خورد که اگر از کاغذ دیواری تمام صفحه استفاده می‎کنید قابلیتی جالب است.

Action Center محلی برای 4 تاگل قابل سفارشی شدن و تمامی نوتیفیکیشن‎ها در ویندوز است. درست نظیر سیستم عامل آندروید عمل می‎کند یا با کشیدن آن به پایین از بالای صفحه‎ نمایش ظاهر می‎شود، کلیدی برای مرخص کردن تمام نوتیفیکیشن‎ها وجود دارد. شما می‎توانید تاگل‎ها را نیز توسعه دهید.

 

    

 

در منوی تنظیمات حالت فعال شده تبلت را داریم که در حالت افقی درست شبیه کنترل پنل کامپیوترهای شخصی است، به دنبال بررسی بیشتر یک اینترفیس دو ستونی را می بینیم. همان نمای دو ستونی که در بسیاری از اپلیکیشن های سیستمی نظیر Messages, People, Outlook Mail دیده می شود.

 

دستیار دیجیتالی کورتانای مایکروسافت

کورتانای مایکروسافت نظیر Siri در اپل و Google Now می‎باشد یعنی فرمان‎های صوتی و سوالات شما را به زبان طبیعی انسان تشخیص داده و پاسخ‎ها یا فیدبک‎هایی در اختیار شما قرار می‎دهد.

در اختیار شما به هنگام ناهار خلاصه‎ای از اخبار روز را (هواشناسی، رخدادهای مهم، جلسات، اخبار مهم، نتایج ورزشی) براساس موقعیت شما، تاریخچه‎ی جستجو و علایق از پیش تعیین شده (در Notebook شما که هر زمانی می‎توانید ویرایش کنید) می‎گذارد.

 

      

 

امکان تعامل کامل کورتانا با گوشی شما وجود دارد و تمامی فرمان‎های مرتبط با آن را انجام می‎دهد نظیر دنبال کردن موضوعات خبری مختلف، پیشنهاد دادن برای شام و ناهار، توصیه‎های سفری، پیدا کردن مکان‎ها و انجام رزرو، جک گفتن به همراه سایر کارهای دیگر.

ما از نحوه مدیریت کورتانا توسط مایروسافت خوشمان آمد، با آنکه مدت کمی است که پدیدار شده است ولی خیلی سریع و کاملا چشم گیر دارد خودش را جا می اندازد.

 

Windows Continuum

سال گذشته که از ویندوز 10 رونمایی شد، مایکروسافت به طور خلاصه در مورد قابلیت جدیدی به اسم Continuum صحبت کرد، آن زمان این قابلیت در مورد سوییچ کردن رابط‎های کاربری در دستگاه‎های قابل تبدیل براساس این بود که صفحه کلیدی به دستگاه شما متصل باشد یا نه. و Continuum هنوز هم چنین کاری انجام می‎دهد، ولی در ورژن نهایی ویندوز 10 موبایل توانایی‎های بیشتری هم دارد.

این قابلیت به دنبال اتصال گوشی شما به یک مانیتور، صفحه کلید یا موس از طریق داک صفحه‎ نمایش مایکروسافت فعال می‎شود. رابط کاربری که شما روی صفحه‎ نمایش خواهید دید تنها یک ارائه‎ی 1:1 از صفحه‎ نمایش گوشی نیست، بلکه در عوض گوشی عملا به یک کامپیوتر موقتی تبدیل شده است که حتی در تعامل با موس و صفحه کلید قرار دارد. لوازم جانبی متصل شده با بلوتوث نیز کار می‎کنند ولی البته باید آن‎ها را در ارتباط با گوشی نه داک، قرار دهید.

درست است به دنبال این کار شاهد دسکتاپ ویندوز، همانی که شما هر روز در کامپیوتر دارای ویندوز 10 خود می‎بینید، خواهید بود و البته بدون آیکون‎های ویندوز و بدون قابلیت راست کلیک در موس. به دنبال اتصال شما صفحه Start گوشی خود را در سمت چپ مانیتور می‎بینید ولی اگر یک اپلیکیشن جهانی باز کنید کل پهنای مانیتور را به خود اختصاص داد. بنابراین هیچ فضای از دست رفته‎ای نخواهید داشت و قادر به انجام ساده تر کارهای خود خواهید بود.

نوار وظیفه، کورتانا، Task View و منوی استارت نیز دیده می شوند تا همه چیز منطقی تر باشد انگار واقعا صفحه نمایش گوشی خود را در اختیار دارید.

علاوه بر این، فرمانهای معمول صفحه کلید در کامپیوترهای شخصی در این حالت دیده می‎شود بنابراین می‎توانید از کلید‎های ترکیبی Ctrl+C برای کپی کردن، Ctrl+V برای پیست کردن به همراه کارهای دیگر انجام دهید. یعنی همان قولی که مایکروسافت داده است که شما تجربه کاملی مشابه با کامپیوتر شخصی خود داشته باشید.

داک صفحه‎ نمایش مایکروسافت برای اتصال بیسیم و سیمی با Lumia 950 XL پیشنهاد می‎شود. از آنجا به بعد همه چیز سیمی است، شما باید صفحه‎ نمایش خود را با یک کابل HDMI متصل کنید و سپس موس و صفحه کلید خود را. شما می‎توانید از لوازم جانبی بیسیم هم استفاده کنید.

این داک به شکل کوچک و زیبای طراحی شده است و جدا از پورت‎های USB type-C برای شارژ و اتصال گوشی، دارای 3 پورت‎ USB 2.0، یک خروجی HDMI و حتی DisplayPort است.

یک پورت microUSB نیز دیده می‎شود. البته قیمت آن ارزان نیست ولی بعضی از فروشندگان آن را به رایگان به همراه داک ارائه می‎دهند که عالی است.

اگر نمی‎خواهید برای این داک هزینه کنید پروتکل جایگزین Miracast دیده می‎شود که امکان برقراری ارتباط گوشی شما با یک صفحه‎ نمایش خارجی را فراهم کرده و Continuum را فعال خواهد کرد.

ولی شما انجام کارها باید صفحه کلید و/یا موس بلوتوثی خود را متصل، یا از تاچ پد و صفحه کلید مجازی روی صفحه‎ نمایش Lumia 950 XL خود استفاده کنید.

شما همین کار را می‎توانید با یک رابط USB-C به HDMI انجام دهید و دوباره برای وارد کردن اطلاعات مختلف از لوازم جانبی بلوتوثی استفاده کنید.

استفاده نکردن از داک در هزینه‎های شما صرفه جویی خواهد کرد ولی شما اگر نیاز به استفاده از کارت‎های SD، فلش مموری‎ها به همراه چیزهایی دیگر دارید به داک نیاز خواهید داشت. یادتان نرود این داک گوشی شما را (سریع) شارژ خواهد کرد.

به دنبال تمامی این حرف‎ها، محدودیت هایی هم برای این قابلیت به چشم می‎خورد.

به عنوان مثال شما نمی‎توانید اپلیکیشن‎های دسکتاپی 64 یا 32 بیتی را نصب کنید، بلکه فقط امکان نصب اپلیکیشن‎های سازگار با ARM از ویندوز استور وجود دارد.

به دنبال اتصال تمامی کابل‎های لازم به داک نیازی به نصب اپلیکیشن‎های اضافی یا درایورها نیست، اپلیکیشن Continuum اجرا خواهد شد و خودش به صورت خودکار همه کارها را انجام خواهد داد.

 

  

 

آنطور که مشخص شد، خبری از یک دسکتاپ واقعی برای قرار دادن میانبرهای اپلیکیشنی و فایل ها روی آن نیست. فقط یک تصویر استاتیک برای پر کردن فضای خالی است. دسکتاپ واقعی شما منوی استارت است.

اکثر اپلیکیشین‎های پیش فرض دارای قابلیت Continuum هستند ولی اکثر اپلیکیشن‎های اپ استور خیر. ‎آن‎ها باید برای کار با Continuum به روز رسانی شوند. اپلیکیشن‎هایی که با آن سازگاری ندارند خاکستری می‎شوند.

 

    

 

زمانی که در حالت Continuum قرار دارید، اکثر میانبرهای پایه ای که در هنگام کار با ویندوزهای دسکتاپی به آن ها عادت کرده اید دیده می شود یعنی کپی کردن، پیست کردن، اکسپلورر (گرچه باعث باز کردن فایل منیجر گوشی می شود) ولی خبری از Show Desktop نیست چون دسکتاپی برای نشان دادن نیست.

ویژگی multi-tasking یا دو پنجره را در کنار هم باز کردن دیده نمی‎شود، اپلیکیشنها به دنبال باز شدن دیگری به صورت خودکار مینیمایز می‎شوند و به حالت تعلیق در می‎آیند.

 

پردازنده و سخت افزار

Microsoft Lumia 950 XL دارای تراشه مشهور Snapdragon 810 است که به علت مشکلات بیش از حد داغ کردن اطراف آن صحبت های زیادی بوده است. برای همین مایکروسافت از راه حل متفاوتی برای حل این مشکل استفاده کرده است یعنی سیستم خنک کنندگی مایع. چیز مشابهی که در تبلت های سرفیس شاهد آن بودیم.

خنک کنندگی مایع باعث کم کردن گرما می شود، ولی گوشی باز هم گرم می شود، بنابراین انتظار معجزه نداشته باشید. ولی خبرهای خوش این است که این گوشی فراتر از حد معمول تحت فشار گرم نمی شوند مگر از Continuum استفاده کنید که با توجه به شارژ و کار همزمان منطقی باشد.

تراشه Snapdragon 810 یک پردازنده‎ی 8 هسته‎ای، 4 پردازنده‎ی Cortex-A57 با سرعت کلاک 2.0 GHz و 4 پردازنده‎ی Cortex -A53 با سرعت کلاک 1.5GHz، واحد پردازش گرافیکی Adreno 430 و سه گیگ رم را ارائه می دهد که برای انجام چند کار همزمان با هم و Windows Continuum باید عالی باشد.

در تست ترکیبی که عملکرد پردازنده، گرافیک و مموری، عملکرد سیستمی و مرورگر وب تحت بررسی قرار می‎گیرد کمی پایین تر از گلکسی نوت 5 قرار گفته ولی بهتر از Lumia 950 عمل می کند. Adreno 430 در بین قوی ترین واحد های پردازش گرافیکی موجود قرار می گیرد و عملکردی نزدیک با GPU موجود در سری گلکسی اس 6 یعنی Mali-T760MP8 دارد. به نسبت واحد پردازش گرافیکی در مدل Lumia 950، حدود 20% بهتر عمل می کند.

در پایان به طوری که می توانیم بگوییم این گوشی به شکل آشکاری آنقدر قوی است که بتواند ویندوز 10 موبایل و هرچیزی که روی آن نصب می شود را رسیدگی کند. واحد پردازش گرافیکی آن برای بازی ها نیز عالی است.

 

کیفیت صدای بسیار خوب

با خلاف داشتن تراشه‎های متفاوت، این گوشی از نظر کیفیت صدا مشابه با Lumia 950 کوچکتر است. خروجی صدای این گوشی بسیار خوب است گرچه بهترین به شمار نمی‎رود. زمان اتصال آن به یک آمپلی فایر فعال خارجی، حجم‎های صدا به شکل خوبی بالا بودند و شفافیت صدا بسیار دل انگیز بود.

اتصال یک جفت هدفون تاثیر متعادلی روی نویز القایی استریو گذاشت و اندکی انحراف intermodulation و نوسانات پاسخ فرکانسی ایجاد کرد. ولی در کل شاهد عملکردی خوب بودیم که البته در میان بهترین‎ها کاملا قرار نمی‎گیرد.

 

باتری

مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال  دارای یک باتری 3340 میلی آمپر ساعت است که 10% نسبت به یکی مدل Lumia 950 ظرفیت بیشتری دارد. صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر چیزی نبود که باعث شوند انتظار میزان تحمل باتری مشابه با Lumia 950 را داشته باشیم ولی چنین چیزی رخ داد.

مقدار زمان دوام باتری این گوشی 62 ساعت است ولی میزان دوام در حالت انتظار پایین تر از حد متوسط ولی و در حدود 6.5 روز بود.

استفاده از سیم کارت دوم باعث تقریبا نصف کردن این زمان به 47 ساعت می شود.

 

 

دوربین 20 مگاپیکسلی

گوشی مایکروسافت Lumia 950 XL همان دوربین Lumia 950 یعنی یک سنسور جدید به اسم PureView را دارد. از سنسور BSI1/2.4 اینچی و رزولوشن 20 مگاپیکسلی استفاده می‎کند. علاوه بر سنسور جدید، دارای اپتیک‎های دارای تاییدیه‎ی ZEISS، یک سیستم پایدار سازی اپتیکال و فلش RGB سه LED (دیگر خبری از رنگ قرمز در چشم‎ها نیست) است. لنز‎های ZEISS دارای میدان دید واقعا باز 26 میلی متری و همچنین یک زاویه‎ی‎ واقعا باز بازشدگی دیافراگم F/1.9 می‎باشند.

اپلیکیشن جدید Camera در تمامی دستگاه‎های دارای ویندوز 10 موبایل دیده می‎شود و اینترفیس مشابهی دارد، یک نوار قابل توسعه‎ در بالا به همراه تنظیمات به همراه اینترفیسی که از سمت راست صفحه‎ نمایش به شکل حلقه ظاهر می‎شود.

شما می‎توانید به تمامی‎ حلقه‎ها همزمان با لغزاندن دکمه‎ی شاتر روی صفحه‎ نمایش به سمت چپ دسترسی داشته باشید. به دنبال آن تنظیماتی پیش روی شما خواهد گرفت (تعادل سفید، فوکوس، ISO، سرعت شاتر و میزان در معرض گذاری با نور) که شما می‎توانید آن‎ها را به میزانی که دوست دارید تغییر دهید و حفظ کنید.

 

      

 

با آنکه اینترفیس در تمامی گوشی‎های هوشمند لومیای دارای ویندوز 10 موبایل یکسان است ولی ویژگی‎ها اینچنین نیست. سری Lumia 950 دارای سه ویژگی انحصاری، به لطف بخش قوی سخت افزاری‎اش، می‎باشد.

اولین ویژگی Rich Capture است که قابلیت‎های آن شگفت انگیز هستند ولی عملکرد آن دقیقا مشخص برای کاربر نیست.

گاهی اوقات تنها چند تصویر می‎گیرد، آن‎ها را برای به دست آوردن یک جزییات بیشتر با هم ترکیب می‎کند.

در حالیکه سایر اوقات نظیر یک حالت HDR عمل می‎کند و عملکردی عالی در اصلاح نواحی بسیار روشن در صحنه‎های دارای کنتراست بالا دارد.

با اینحال در بعضی اوقات اصلا تغییری در تصویری که ما گرفتیم حتی ایجاد نکرد.

اگر دوربین در واقع از جادوی خود روی عکس شما استفاده کرده باشد، به شما این شانس داده خواهد شد که ویژگی‎های مربوط به شات، قدرت فیلتر HDR به زبان ساده تر، را تغییر دهید، ولی بعدا در گالری این کار امکان پذیر است.

اگر شما در شب با روشن بودن فلاش با استفاده از این قابلیت عکسی بگیرید، دوربین تصاویر را با فلاش، بدون فلاش و با تنظیمات متفاوت فلاش می‎گیرد.

چنین چیزی Dynamic Flash (فلاش پویا) نامیده می‎شود و شما بعدا می‎توانید میزان نور (قدرت فلاش) را در تصویر با استفاده از یک اسلایدر بر طبق سلیقه‎ خود تغییر دهید.

 

تصاویر زنده (Live Images)

تیتر گویای همه چیز است. برخلاف اپل، که یک فیلم با فرمت Mp4 و عکس ذخیره می‎کند، این گوشی تصویر را به همراه داده‎های اضافی در فایل jpg ذخیره می‎کند. هر اپلیکیشن Photos ویندوز 10 (موبایل، دسکتاپ، ایکس باکس) تصویر انیمیشینی شما را قبل از لحظه‎ی گرفتن نهایی پخش خواهد کرد. فقط مشکل اینجا است که شما در این گوشی نمی‎توانید به سادگی موجود در آیفون، تصاویر زنده را اجرا کنید.

 

بزرگنمایی بدون افت کیفیت

مزایای داشتن یک سنسور دارای رزولوشن بالاتر شامل داشتن گزینه‎ای برای بزرگنمایی فقط به میزان 2x برای تصاویر 8 مگاپیکسلی بدون افت کیفیت است.

ویدیوهای 1080p بیشتر از این مزیت بهره می‎برند، چون بیشتر از 2x بزرگنمایی بدون افت کفیت را در طول ویدیو خواهند داشت و کیفیت واقعا خوب باقی می‎ماند.

گزینه‎های گرفتن تصاویر در حالت پانوراما و HDR در اپلیکیشن دوربین ویندوز دیده نمی‎شود. لنزهای Lumia Panorama به رایگان برای دانلود وجود دارند و شما می‎توانید تصاویر سراسر نمایی با کیفیت 50 مگاپیکسل بگیرید. در رابطه با HDR، قابلیت Rich Capture را داریم.

دوربین این گوشی سریع اجرا می‎شود ولی فوکوس خودکار آنقدر سریع به ویژه زمانی که هوا تاریک تر می‎شود، نیست. زمان گرفتن یک تصویر تا تصویر بعدی به شکل معقولی کوتاه است ولی زمان گرفتن ویدیوهای 4K و یا استفاده از قابلیت Rich Capture زمان ذخیره سازی آهسته می‎شود. چنین چیزی برای اپلیکیشن پانوراما نیز صدق پیدا می‎کند.

خوشبختانه کیفیت تصویر آنقدر بیشتر از حد کافی است که جبران چنین چیزهایی شود.

 

 

کیفیت تصویر فوق العاده

Lumia 950 XL تصاویری با کیفیت 20 مگاپیکسل درست نظیر Lumia 950 می‎گیرد که در میان بهترین‎هایی است که تا بحال دیده‎ایم. جزییات تصاویر نهایی عالی هستند و خبری از بیش از حد اشباع سازی وجود ندارد و سطوح نویز به شکل شگفت انگیزی حتی در سایه‎ها پایین نگه داشته شد.

نمونه‎ها دارای محدوده‎ی پویای عالی هستند و رندرسازی تصاویر دارای شاخ و برگ بسیار دوست داشتنی است. کنتراست، تعادل سفید و رنگ‎ها چیزی هستند که تنها باید تحسین شوند.

محدوده‎ی پویای شگفت انگیز در حالت Rich Capture قابل درک است ولی تصاویر از نظر کیفیت با خاموش بودن این حالت فرقی نداشتند.

دوربین جلو یکی از بهترین دوربین‎های سلفی 5 مگاپیکسلی است، جزییات به اندازه‎ی کافی است، نویز اندک و رنگ‎ها دقیق می‎باشند.

قابلیت پایدار سازی اپتیکال تصویر به خوبی در گرفتن تصاویر شارپ در شب کمک می‎کند.

کیفیت تصویر فوق العاده است و جزییات زیادی دیده می‎شود و سطوح نویز به شکل شگفت انگیزی برای چنین شرایطی پایین نگاه داشته می‎شود. پیشنهاد می‎کنیم که قابلیت Rich Capture را در شب خاموش کنید، چون اغلب اوقات باعث خراب کردن تصاویر ما شد.

در پایان اگر لنزهای Lumia Panorama را نصب کرده باشید، تصاویری سراسرنما با کیفیت 20 مگاپیکسل با کیفیت شگفت انگیز در اختیار خواهید داشت. فرآیند گرفتن این تصاویر آهسته است و شما باید فرآیند راهنما را دنبال کنید ولی کاملا ارزشش را دارد. علاوه بر این مایکروسافت قول داده است این اپلیکیشن را به روز رسانی کند تا بهتر شود.

 

قابلیت ضبط ویدیوهای 4k، قابلیت ضبط ویدیوهای 1080p با قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت

اپلیکیشن Camera محدود به گرفتن تصاویر ثابت نیست، می‎تواند ویدیوها را نیز ضبط کند.

زدن ضربه آهسته روی آیکون ویدیو در بالا به قسمت ویدیوهای اپلیکیشن شما را هدایت می‎کند که در آنجا شما به تنظیمات مختلفی از جمله فلش، تعادل سفید، میزان در معرض گذاری با نور و فوکوس دسترسی دارید. فوکوس را می‎توان در حالت دستی، خودکار، همیشگی قرار داد.

ضبط ویدیو نیز از قابلیت پایدار سازی اپتیکال تصویر بهره می‎برد.

حتی در طول ضبط ویدیو زوم دیجیتال فعال می‎شود و امکان زوم تا 3x در حالت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و تا 4x در حالت 720p وجود دارد.

ویدیوهای 1080p با فریم ریت 30fps ضبط می‎شوند ولی می‎توانید فریم ریت‎های 60، 25 و 24 را نیز انتخاب کنید.

Lumia 950 XL دارای 4 میکروفون است (دوتا در جلو، دوتا در عقب) به همراه قابلیت ضبط صدای Rich Audio Recording برای ضبط صدا بدون انحراف در محیط‎های شلوغ. عملا صدای جلوی دوربین به شکل شفاف تری از سایرین ضبط می‎شود ولی به طور بالقوه با صداهای ناخواسته در ویدیوهای شما برخورد و کیفیت صدای ویدیو افزایش پیدا می‎کند.

این گوشی ویدیوهای 4K عالی با رزولوشن 3840x2160 پیکسل و فریم ریت ثابت 30fps می‎گیرد. بیت ریت همچنین شگفت انگیز و 52 Mbps به همراه کیفیت صدای استریو است. جزییات ویدیو، تعادل سفید و رنگ‎ها بسیار خوب و دقیق هستند و محدوده‎ی پویا واقعا شگفت انگیز است. در کل این گوشی ویدیوهای 4k مخصوص یک پرچم دار را می‎گیرد.

همین مورد در رابطه با ویدیوهای 1080p با فریم ریت 30fps (بیت ریت 18Mbps) و 60fps (بیت ریت 36Mbps) به چشم می‎خورد. جزییات نهایی حتی اینجا بهتر است، سطوح نویز کم هستند، رنگ‎ها و کنتراست نظیر محدوده‎ی پویا عالی هستند. واقعا عملکردی عالی را شاهد هستیم.

 

در انتها

واقعا Lumia 950 XL توانست از عهده اکثر وعهده هایی که داده است بر آید. این گوشی قوی ترین ویندوز فون تا به امروز می باشد. هم صفحه نمایش و هم دوربین یکی از بهترین ها برای استفاده هستند. ویندوز 10 در آستین خود ترفندهایی پنهان کرده است و در بخش های زیرین آن یعنی هم سخت افزاری و هم نرم افزاری شاهد پیشرفت هایی هستیم. برای اولین بار باعث یکی کردن اپ استورهای موبایل و سیستم عامل دسکتاپی شده است. تشابه رابط کاربری این گوشی با ویندوز دسکتاپ و ایکس باکس شده است به خوبی از این گوشی گاهی اوقات به عنوان جایگزین کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید.

تمامی این ویژگی ها و امتیازات شگفت انگیز به کار باید گفت این گوشی به نوعی فاقد یک ظاهر فیزیکی جذاب است. عملکردی نظیر یک قهرمان پرچم دار دارد و از نظر قیمت هم همینطور است ولی ظاهر پلی کربناتی مات آن دیگر پرمیوم به نظر نمی رسد. مایکروسافت رو به شیشه و فلز آورده است ولی با اینحال تصمیم گرفته است پایبند به ریشه های خود باشد و گوشی اش را ساده و بادوام حفظ کند. شاید صلاح کار همین باشد چون باعث می شود یک باتری قابل تعویض و امکان برداشتن قاب باتری را داشته باشیم.

با آنکه Lumia 950 XL همه کارها را به شکل درستی انجام می دهد ولی بازار فبلت ها اخیرا تکانی به خود دیده است و باعث شده است گوشی مایکروسافت با رقیب های جدی همراه باشد. ابتدا آندروید بود که این بخش را متعلق به خود دانست ولی رشد آن باعث شد که اپل نیز به فکر ساخت آیفون بزرگتری باشد، ولی به نظر می رسد حالا مایکروسافت نیز با گوشی بزرگ خود دوست دارد قدرت نمایی کند.

 

 

ویژگی‎های کلیدی

ویندوز 10 موبایل با پشتیبانی از Continuum
صفحه‎ نمایش 5.7 اینچی Quad HD از نوع AMOLED با محافظ صفحه‎ نمایش گوریلا گلس 4
پردازنده‎ی 8 هسته‎ای
سنسور دوربین  20MP BSI PureView،بزرگنمایی بدون افت در تصاویر 8 مگاپیکسلی، تصاویر پانورامایی 50 مگاپیکسلی
قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K
دوربین جلو ( سلفی ) 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و فریم ریت 30fps
پشتیبانی از شبکه‎ 4G
قابلیت شناخت کاربر Windows Hello به همراه اسکنر عنبیه چشم
قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر
باتری 3340 میلی آمپر ساعت به همراه قابلیت شارژ بیسی

 

معایب اصلی

گران قیمت در زمان عرضه گوشی
عدم وجود اسکنر پردازش اثر انگشت (با شناخت عنبیه‎ی چشم جایگزین شده است)

 

 

2
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1395-07-06

    سلام
    ممنون از بررسی عالیتون

    میخوام بدونم داغ کردن دستگاه در چ حدیه؟
    موقع بازی و یا استفاده از دوربین چقد داغ میشه؟
    آزار دهنده‌ست؟

    پاسخ کاربر: حمید 1395-07-06
    سلام
    بعد از بررسی هایی که انجام دادم این مدل در حالت عادی داغ نمی کنه, موقع بازی به مدت طولانی گرم میشه و همینطور در حالت فیلم برداری طولانی مدت
    گرما بصورت آزاردهنده نیست
    اوج گرما گوشی زمانی هستش که از Continuum استفاده کنی که میشه گفت رو به داغی میره
  • 1396-10-28

    سلام. گوشی موجود و رام اروپا هستش؟

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*