Asus Zenfone Max ZC550KL

گوشی ایسوس زنفون مکس

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - 202 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر HD | 720x1280 - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه ی داخلی: در دو نسخه, 8 گیگابایت و 16 گیگابایت - حافظه ی رم: 2 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 64 گیگابایت
پردازنده: Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410-Quad-core 1.2 GHz Cortex-A53
دوربین: 13 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G - GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.0 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: قطب نما - رادیو

توضیحات

ممکن است سوار سریع ترین وسیله نقلیه نشده باشید، یقینا هم بهترین نیست، ولی صحبت از یک تانک پر قدرت با توان 5000 میلی آمپری است که به نسبت باتری خیلی از تبلت ها ظرفیت این باتری بیشتر و برای شارژ 3 آیفون 6 اس کافی باشد! گوشی موبایل Asus Zenfone Max در بحث باتری اصلا شوخی ندارد، گوشی هوشمندی که یک میان رده ارزان قیمت به شمار می رود.
این گوشی دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با محافظ گوریلا گلس 4 ولی رزولوشن نسبتا پایین 720p است چون پنل 1080p می توانسته گران قیمت تر باشد و نیاز به یک قدرت پردازش بیشتر داشته باشد که هیچکدام در خدمت هدف این گوشی یعنی: دوام، نیستند.
چیپست اسنپ‎دراگون 410 طبق هیچ محاسبه ای رکورد زننده نیست ولی چیپست قابل قبولی است که از دو سیم کارته بودن، شبکه LTE و ضبط ویدئو با فرمت 1080p پشتیبانی می کند. با دو گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، این گوشی اصول پایه را رعایت کرده است.
از طرف دیگر دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری دیده می شود و یک دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با لنزهای باز و زاویه بازشدگی دیافراگم روشن تر.
بحث عدم تعویض باتری به کنار، چون خیلی این روزها دیده میشود، استفاده از شارژر 1 آمپری مخصوصا زمانی که این چیپست از فناوری شارژر 2.0 کوالکام پشتیبانی می کند توی ذوق می زند، ولی با توجه به قیمت گوشی هزینه کردن برای یک شارژر بهتر فشار زیادی به افراد وارد نمی کند.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 202 گرم
ابعاد : 156x77.5x10.6 میلی متر
جنس بدنه : پلاستیک

حافظه

حافظه داخلی : در دو نسخه, 8 گیگابایت و 16 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 64 گیگابایت

پردازنده

چیپست : Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی : 1.2 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی : Adreno 306

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS
اندازه صفحه نمایش : 5.5 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : HD | 720x1280
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 267 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 4

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 3(1800), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500) - India LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800) - Global
توضیحات 4G : LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, BDS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.0 همراه با A2DP و EDR
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB نسخه 2.0, USB On-The-Go

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 13 مگاپیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : Dual-LED (dual tone) Flash
سایر قابلیت های دوربین : ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR تشخیص چهره
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.0.1 (Lollipop), upgradable to v6.0.1 (Marshmallow
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : +MP3/WAV/eAAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.264
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Po 5000 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
قطب نما :
حسگر ها : حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه
سایر قابلیت ها : 5 گیگابایت فضای ابری رایگان ایسوس (Asus Cloud WebStorage) قابلیت نمایش مستندات (Document viewer) دارای ویرایشگر عکس (Photo Editor) مجهز به رابط کاربری Asus ZenUI قابلیت استفاده به عنوان پاور بانک ( شارژر همراه )

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی Asus Zenfone Max - ایسوس زنفون مکس

 

 

در ابتدا

مرجع تخصصی نقد و بررسی راژان : ممکن است سوار سریع ترین وسیله نقلیه نشده باشید، یقینا هم بهترین نیست، ولی صحبت از یک تانک پر قدرت با توان 5000 میلی آمپری است که به نسبت باتری خیلی از تبلت ها ظرفیت این باتری بیشتر و برای شارژ 3 آیفون 6 اس کافی باشد! گوشی موبایل Asus Zenfone Max در بحث باتری اصلا شوخی ندارد، گوشی هوشمندی که یک میان رده ارزان قیمت به شمار می رود.

این گوشی دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با محافظ گوریلا گلس 4 ولی رزولوشن نسبتا پایین 720p است چون پنل 1080p می توانسته گران قیمت تر باشد و نیاز به یک قدرت پردازش بیشتر داشته باشد که هیچکدام در خدمت هدف این گوشی یعنی: دوام، نیستند.

چیپست اسنپ‎دراگون 410 طبق هیچ محاسبه ای رکورد زننده نیست ولی چیپست قابل قبولی است که از دو سیم کارته بودن، شبکه LTE و ضبط ویدئو با فرمت 1080p پشتیبانی می کند. با دو گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، این گوشی اصول پایه را رعایت کرده است.

از طرف دیگر دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری دیده می شود و یک دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با لنزهای باز و زاویه بازشدگی دیافراگم روشن تر.

بحث عدم تعویض باتری به کنار، چون خیلی این روزها دیده میشود، استفاده از شارژر 1 آمپری مخصوصا زمانی که این چیپست از فناوری شارژر 2.0 کوالکام پشتیبانی می کند توی ذوق می زند، ولی با توجه به قیمت گوشی هزینه کردن برای یک شارژر بهتر فشار زیادی به افراد وارد نمی کند.

 

 

محتویات جعبه فروش ایسوس زنفون مکس

جعبه فروش گوشی Zenfone Max همان نوع جعبه ای است که برای تمامی نسل فعلی گوشی های Zenfone ها از جمله Zenfone 2 و Zenfone Selfie دیده می شود. داخل آن موارد ابتدایی دیده می شود یعنی یک شارژر و یک کابل یواس‎بی به میکرو‎ یو‎اس‎بی و هم چنین یک کابل USB OTG.

جعبه فروش تحت بررسی ما هدفون نداشت.

کابل USB OTG به این معنا است که شما می توانید از گوشی خود به عنوان پاور بانک برای شارژ دیگر دستگاه ها استفاده کنید. گرچه شارژ خود این گوشی کمی طول می کشد، ای کاش ایسوس یک شارژر 5.2 ولتی / 1 آمپری قرار می داد.

 

 محتویات جعبه فروش ایسوس زنفون مکس

 

طراحی و ساخت

ابعاد این گوشی 156x77.5x10.6 میلی متر است که کم و بیش مشابه با Zenfone Selfie و چند میلی متری بلندتر به نسبت مدل معمولی 5.5 اینچی Zenfone 2 باشد. هم چنین اندکی پهن تر است ولی به سختی این تفاوت ها را مشاهده خواهید کرد.

چیزی که یقینا به آن پی خواهید برد وزن 202 گرمی این گوشی است و البته باید آن را به ظرفیت باتری ربط داد.

این گوشی فورا به عنوان عضوی از خانواده زنفون 2 شناخته می شود و به سختی می توان آن را به نسبت هم خون های خود تنها با نگاه به پنل جلویی گوشی، تشخیص داد. اطراف صفحه نمایش لبه های بزرگی دیده می شود و کلیدهای خازنی زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند.

 

     

 

اگر از زاویه دیگری نگاه کنید تفاوت ها دیده می شود. به عنوان نمونه گوشی زنفون مکس ایسوس به نظر می رسد یک قالب تنها باشد که به رنگ طلایی در آمده تا به خوبی رنگ مشکی خود گوشی را کامل کند.

این قالب یکم دکمه پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست دارد تا تفاوت دیگری با سایر زنفون هایی داشته باشد که دکمه تنظیم حجم صدا در پشت آن ها قرا گرفته است.

 

   

 

جک هدفون 3.5 میلی متری در بالا، پورت میکرو یو‎اس‎بی در پایین دیده می شوند. یک سوراخ کوچک در کنار آن به معنای وجود میکروفون اولیه است.

 

    

 

بافت بخش پشتی چیزی است که در دیگر گوشی های زنفون نیز دیده می شود، چرم مصنوعی به خوبی در کنار پلاستیک نرمی قرار گرفته است. جدا از آن شما نظم آشنایی را دارید که دوربین در مرکز در پشت قرار گرفته و در امتداد آن یک فلاش ال‎ای‎دی دوتایی و یک بریدگی برای قرار دادن فوکوس خودکار لیزری دیده می شود.

همانند با سایر اعضای این خانواده، گوشی Zenfone Max دارای یک کاور پشتی قابل تعویض است. زیر آن باتری با ظرفیت بزرگ دیده می شود ولی امکان تعویض آن وجود ندارد.

 

     

 

در بالای این باتری اسلات سیم کارت ها قرار گرفته است. بدون شک این دستگاه بزرگ و کاملا سنگین است. گرچه خمیدگی پشت آن در امتداد با بافتی که در دست نرم حس می شود باعث می شود به شکل محکم و دلپذیری در دست جا گیرد.

 

پنل 5.5 اینچی بسیار خوب با فناوری IPS و رزولوشن 720p

گوشی Zenfone Max ایسوس دارای یک پنل نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 720p است. اگر شما با سیستم نامگذاری ایسوس آشنا باشید این را از شماره مدل این گوشی یعنی ZC550KL متوجه می شدید که 55 به معنای 5.5 اینچ و 0 به معنای رزولوشن اچ‎دی است.

تراکم پیکسلی این نمایشگر 267ppi است و شما می توانید متوجه شوید که پیکسل ها بزرگتر هستند. همچنین نظم پیکسل ها به صورت RGB با تعداد برابر ساب پیکسل های قرمز، آبی و سبز است.

بر روی صفحه نمایش گوریلا گلس 4 برای مقاومت نسبت به شکستن و خراش دیده می شود.

حداکثر میزان روشنایی بسیار خوب است و خروجی آن بستگی به حالت صرفه جویی کننده در باتری است. وجود تاگل Auto (خودکار) بدون توجه به حالتی که برای صرفه جویی در میزان مصرف باتری در نظر گرفته اید میزان روشنایی یکسانی ایجاد می کند و از حالت دستی نیز بیشتر است. شما حتی می توانید صفحه نمایش خود را روشن از Moto X Play داشته باشید که عملکرد خوبی در این بخش داشته است.

کنتراست صفحه نمایش در حالت های مختلف نمایشگر دست نخورده باقی می ماند و بسیار خوب و برابر با 1100:1 است. گرچه مطابق با Moto X Play نیست، که می تواند به لطف رنگ های مشکی عمیق خود تا 1520:1 بالا برود، ولی به نسبت اکثر رقبا در این زمینه بهتر عمل می کند.

بحث تولید رنگ بخشی است که ایسوس کنترل لازم را در اختیار شما می گذارد و در اپلیکیشن Splendid شما می توانید با اسلایدرهای مورد نظر دمای رنگ، ته رنگ ها و میزان اشباع بودن رنگ ها را تغییر دهید و هم چنین گزینه ای برای فیلتر کردن رنگ آبی دیده می شود تا در ساعات خواب مشکلی نداشته باشید.

یا می توانید از حالت پیشفرض Balanced استفاده کنید که سطح تولید رنگ بسیار خوبی با میانگین deltaE برابر با 4.2 دارد، که به شکل شایسته ای کالیبره نشده ولی به نسبت پرچم دار LG G5 که مقدار 5.6 دارد، دقیق تر است.

خوانا بودن صفحه نمایش در محیط پر نور بیرون زیاد عالی نیست، که در این شرایط گوشی حتی با وجود حداکثر میزان روشنایی بالا در تلاش خواهد بود، که دلیل آن به احتمال زیاد قابلیت انعکاسی صفحه نمایش است. ولی باز هم به نسبت گوشی Zenfone Selfie بهتر و همطراز با Zenfone 2 است.

 

 

قابلیت‎های برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه‎ها

ایسوس زنفون مکس دو سیم کارته با پشتیبانی کامل از شبکه های 2G/3G/4G بر روی هر دو سیم کارت است.

پشتیبانی از تک باند Wi-Fi 802.11 b/g/n به همراه وای فای دایرکت و هات اسپات هم دیده می‎شود. نسخه‎ی بلوتوث 4.0 است و یک دریافت کننده‎ی GPS به همراه A-GPS و GLONASS هم دیده می‎شود ولی خبری از NFC نیست. رادیو FM نیز دیده می شود.

پورت microUSB از USB host پشتیبانی می‎کند. جک هدفون از نوع استاندارد 3.5 میلی متر است و به شما اجازه می‎دهد هر هدفونی را به آن بزنید. و شما می توانید با رابط USB OTG قرار داده شده در جعبه فروش از این گوشی به عنوان پاور بانک استفاده کنید.

اسلات microSD هم دیده می‎شود و تا 64 گیگابایت پشتیبانی می‎کند.

  

باتری

ویژگی ممتاز  گوشی Asus زنفون مکس باتری آن است، یک واحد لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت که امکان تعویض آن وجود ندارد. یکی از بزرگترین باتری ها در یک فبلت از یک برند مهم را شاهد هستیم که اکثرا باتری هایی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده می کنند. ترکیب این باتری با چیپست اسنپ‎دراگون 410 دستور پخت خوبی است.

امتیازهای به دست آمده توسط این گوشی در این بخش همگی عالی است: بیش از 20 ساعت گردش در وب، نزدیک به 16 ساعت پخش ویدئو و تقریبا 28 ساعت زمان مکالمه. مدت زمان دوام باتری 121 ساعت است که این گوشی را در مقام دوم بعد از گوشی Gionee Marathon M5 قرار می دهد که یک باتری با ظرفیت 6020 میلی آمپر ساعت با مشخصات فنی تقریبا مشابه دارد.

 

پردازنده و سخت افزار

در قلب گوشی زنفون مکس ایسوس چیپست اسنپ‎دراگون 410، یک پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 306 دیده می شود. میزان رم نیز دو گیگابایت است.

چیپست اسنپ‎دراگون 410 یک تراشه متوسط است تست های بنچمارک در جهت موافق با آن نیستند. این گفته در تست بنچمارک GeekBench به خوبی خودنمایی می کند که گوشی Zenfone Max در بخش چند هسته 15 درصد امتیاز می گیرد. چیپست های S615 موجود در زنفون سلفی و Moto X Play و چیپست MT6753 مدیاتک در گوشی Vibe K4 Note قادر به گرفتن امتیازی در حدود 70 درصد هستند و گوشی ردمی نوت 3 به نسبت محصول ایسوس سه برابر امتیاز بهتری کسب میک ند.

حداقل می توان گفت محصولات سامسونگ با همین تراشه به مراتب به نسبت زنفون مک ایسوس ضعیف تر هستند.

در بخش تک هسته هم اوضاع همین است و امتیاز به دست آمده پایین و البته اندکی بهتر از گلکسی J5 سامسونگ مدل 2016 است که از همین چیپست بهره می برد.

در تست Antutu 6 امتیاز این گوشی آن را در پایین نمودار قرار میدهد.

در تست بنچمارک Basemark II 2.0 هم اوضاع همین است و چیپست اسنپ‎دراگون 410 قدرت رقابت با اسنپ‎دراگون‎‎های رده بالاتر یا چیپست‎های بهتر شرکت مدیاتک را ندارد. با این وجود در بین رقبای با چیپست مشابه بهترین امتیاز را به دست می آورد.

امتیازهای به دست آمده در بخش گرافیک هم چنگی به دل نمی زند. در این بخش حتی رقبای دارای چیپست مشابه بالاتر از محصول ایسوس قرار می گیرند.

به طور کلی امتیاز به دست آمده توسط گوشی Asus Zenfone Max نشان از یک عملکرد قابل قبول برای کارهای روزمره دارد.

 

خروجی صدای بلند

کیفیت صدای گوشی Asus Zenfone Max به نحوی بود که در اولین بخش از تست کیفیت صدایمان، ما را شگفت زده کرد. این گوشی خروجی صدای کاملا شفاف با حجم صدای بالا داشت که نشان از یک عملکرد عالی دارد.

اتصال یک جفت هدفون استاندارد مقدار زیادی به این عملکرد آسیب وارد کرد. حجم صدا از بسیار بالا به متوسط بودن افت داشت، میزان پاسخ فرکانسی لرزان شد و نویز الفایی استریو به شکل بارزی بالا رفت. اندکی اعوجاج قابل شنود بیشتر از حد معمول شکل گرفت تا با یک عملکرد متوسط روبرو باشیم.

 

دوربین عقب 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار لیزری

دوربین گوشی Asus Zenfone Max یک سنسور 13 مگاپیکسلی با زاویه‎ی بازشدگی دیافراگم f/2.0 است و قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار لیزری و فلاش ال‎‌ای‎دی دوتایی دو رنگی نیز دیده می شود تا از این نظر مشابه با دوربین گوشی زنفون سلفی و Zenfone Laser باشد.

اپلیکیشن دوربین دارای یک ترکیبی برای دوربین ثابت و ویدئو است و از یک صفحه به هردو تنظیمات می توان دسترسی داشت ولی قبل از فیلم گرفتن نمی توان قاب بندی کرد.

در بخش منوی تنظیمات شاهد امکان تغییر تعادل سفید، ISO، در معرض گذاری با نور و موارد متعدد دیگر داریم که با اسکرول کردن میتوان در بین آن‎ها جابجا شد. همچنین یک دکمه‎ی تنظیمات اختصاصی برای فلش دیده می‎شود.

ردیفی از حالت‎های مختلف تصویربرداری در بالای حالت Auto mode دیده می‎شود از جمله تصویر برداری در شب، به حالت سراسر نما و HDR. حالت Depth of field (عمق میدان) دو تصویر را گرفته و آن‎ها را به شکل یک تصویر ترکیب می کند.

حالت Super resolution چندین تصویر گرفته و برای تولید یک تصویر 50 مگاپیکسلی آنها را ترکیب می‎کند و حالت Smart به شما اجازه می‎دهد عناصر ناخواسته را دوباره بر اساس تصاویر مختلف گرفته شده با در معرض گذاری های متفاوت با نور، از تصویر خود پاک کنید.

حالت All smiles 5 تصویر گرفته و عکسی که بیشترین خنده را دارد انتخاب می‎کند و حالت افکت یکسری از فیلترهای از پیش تنظیم شده را روی هر تصویر اعمال می‎کند و به صورت زنده در نمایاب مشخص است.

حالت Manual هم به طور کاملی دیده می‎شود تا کنترل بر روی فاصله‎ی فوکوس، سرعت شاتر، ISO، در معرض گذاری با نور و تعادل سفید به همراه تنظیم دمای رنگ داشته باشید.

کیفیت تصاویر در حد یک پرچم دار نیست ولی با توجه به این محدوده قیمتی واقعا خوب است. سطح جزئیات خوب است حتی با آن که کمی پارازیت دیده می شود، حداقل تصاویر بیش از حد اشباع یافته و به شکل غیر ضروری شارپ شده نیستند. کنتراست بالا است، تا حدی که مناطق سایه دار ممکن است گاهی اوقات بسیار تیره دیده شوند.

ایسوس دارای یک قابلیت بهینه سازی است که به طور پیش فرض فعال است ولی تغییر بارزی خاموش یا روشن کردن آن در کیفیت تصاویر ایجاد نکرد.

از طرف دیگر جابجا شدن از حالت بهینه سازی به دستی باعث می‎شود یکسری از الگوریتم‎های پردازش دوربین نظیر اشباع سازی، کنتراست، شارپ بودن، کاهش نویز، نور پشتی و افزایش جزییات را به خوبی تنظیم کنید.

همانند با همیشه یک حالت HDR در این گوشی نیز دیده می‎شود و اگر در حالت Auto قرار داشته باشید دوربین آن را تعیین می‎کند و پیشنهاد فعال سازی آن را میدهد ولی به خودی خود دخالتی در این کار نمی‎کند. نتایجی که به دنبال فعال سازی این حالت به دست می‎آید روشن سازی سایه‎ها به صورت محافظ کارانه و عدم ایجاد تصویری است که حالت غیرعادی ندارند ولی مقدار پارازیت کافی در آن‎ها دیده می‎شود.

امکان گرفتن تصاویر به صورت سراسرنما نیز وجود دارد. شما می‎توانید هم به حالت افقی و هم عمودی تصاویر را بگیرید و اپلیکیشن دوربین این گوشی برخلاف دیگر برند‎ها چنین چیزی را متوجه می‎شود، در سایر گوشی‎ها شما باید آن را به صورت دستی تعیین کنید. تصاویر پانورامایی که گرفته می‎شوند بهترین نیستند ولی اگر از بررسی پیکسل‎ها در حالت 100% دوری کنید، مشکلی ندارند.

تصاویری که به حالت عمودی گرفته می‎شود 1,700 پیکسل هستند که بستگی به نلرزیدن دست شما و سوئیپ کردن در یک جهت است. گرچه میزان جزئیات نهایی کم است. مشکلاتی در رابطه با سرهم بندی تصویر در تصاویر دارای آسمان دیده می شود.

دوربین جلو از نوع 5 مگاپیکسلی با لنزهای دارای زاویه بازشدگی دیافراگم f/2.0، 85 درچه است. طبق مشخصات ارائه شده در وب سایت ایسوس، این دوربین باید قابلیت فوکوس خودکار را داشته باشید ولی طبق تجربه ما بیشتر نظیر یک دوربین فوکوس ثابت عمل کرد. خروجی تصاویر میزان شارپ بودن کمی دارد و برای کاربرد در شبکه های اجتماعی ولی کافی است.

 

 

قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080p

دوربین گوشی زنفون مکس ایسوس می تواند ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرد. عجیب است در تنظیمات رزولوشن شما گزینه ای تحت اسم "Full HD 1920 x 1080" و گزینه دیگری به اسم "1080p-30fps" دارید. به نظر تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

یک حالت تایم لپس نیز دیده می شود که شما می توانید فواصل زمانی بین فریم ها را از 1 تا 3 ثانیه با افزایش نیم ثانیه نیم ثانیه و هم چنین 5 ثانیه انتخاب کنید. همچنین حالت ضبط ویدئو به صورت اسلوموشن هم وجود دارد ولی ایسوس برداشت خود را از آن داشته است چون ما فکر نمی‎کنیم آهسته سازی یک ویدئوی معمولی تا حدود 6fps چیزی باشد که اسلوموشن به شمار برود. نظیر این را در گوشی های دیگر این شرکت نظیر گوشی زنفون سلفی دیده بودیم.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین ایسوس زنفون مکس را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

     

 

در انتها

گوشی قولی که نتواند برآورده سازد را نمی دهد. مدت زمان دوام باتری نظیر یک قهرمان است و انتخاب سخت افزار و طراحی گوشی بسیار خوب است. چیپست اسنپ‎دراگون 410 در جهت بحث هزینه ها بوده است ولی برای کارهای روزمره کافی است.

رزولوشن 720p بر روی چنین صفحه نمایش با این ابعاد کمی کم است ولی این نوع تراکم پیکسلی نیز نیاز به پردازش و مصرف توان باتری کمتری دارد. این پنل نمایش واقعا خوب و میزان روشنایی و کنتراست عالی دارد، گرچه در نور مستقیم با مشکلاتی ممکن است روبرو شود. در بحث عکاسی و فیلم برداری دوربین زنفون مکس ایسوس نیز خوب عمل می کند با آنکه دوربین های این گوشی عالی نیست ولی قابل استفاده است و در واقع برای گوشی با این قیمت خوب است.

 

 

ویژگی های کلیدی

صفحه‎ نمایش لمسی خازنی 5.5 اینچی دارای فن آوری IPS با رزولوشن 720p و تراکم پیکسلی 267ppi با محافظ صفحه‎ نمایش گوریلا گلس 4
دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080P
دوربین جلو (سلفی) 5 مگاپیکسلی با ضبط ویدیو با کیفیت 1080P
اندروید 5.0.2 به همراه رابط کاربری Asus ZenUI
پشتیبانی از شبکه 4G
باتری غیر قابل تعویض 5000 میلی‎آمپر ساعتی
کیفیت ساخت پلاستیکی، کاور پشتی چرم مصنوعی

 

معایب اصلی

شارژر ضعیف 1 آمپری در جعبه فروش
عرضه شده با اندروید آب نبات چوبی
رزولوشن نسبتا کم برای این صفحه نمایشی با این اندازه
باتری غیر قابل تعویض

 

 

1
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*