Lenovo Vibe K5

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارت - قطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - وزن: 142 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS - دارای وضوح تصویر HD | 720x1280  - سایز صفحه نمایش:  5.0 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: 16 گیگابایت - حافظه رم: 2 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت
پردازنده: Qualcomm MSM8929 Snapdragon 415 - Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & quad-core 1.2 GHz Cortex-A53
دوربین: 1 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G - GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو

توضیحات

ارائه چیزی بیشتر از پول سختی که به دست آورده‎اید، تمام صحبتی که گوشی Lenovo Vibe K5 برای گفتن دارد. این گوشی با مدل پلاس خود متفاوت است و در نتیجه دارای قابلیت‎های کمتر و حتی قیمت کمتری است.
در مقایسه با مدل پلاس سه عامل کاهش یافته‎اند، قیمت، رزولوشن صفحه نمایش (اچ‎دی در برابر فول اچ‎دی) و چیپست (اسنپ‎دراگون 616 در برابر 415).
سایر موارد مشترک است از جمله پنل پشتی که از فلز ساخته شده است، ترکیب دوربین‎های عقب و جلوی 13 و 5 مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم و باتری با ظرفیت 2750 میلی‎آمپر با قابلیت تعویض.
لیست معایب این گوشی با مدل پلاس یکی است. موجودیت مدل استاندارد ولی در مناطق جغرافیایی بیشتری است.
استفاده از نسخه قدیمی اندروید بزرگترین شکایت ما از این گوشی است و احتمالا برای همیشه روی این گوشی باقی خواهد ماند، طبق سیاستی که همیشه برای گوشی‎های ارزان وجود داشته است.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 142 گرم
ابعاد : 142x71x8 میلی متر
جنس بدنه : پلاستیک و آلیاژ آلومینیوم

حافظه

حافظه داخلی : 16 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت ( شکاف اختصاصی )

پردازنده

چیپست : Qualcomm MSM8929 Snapdragon 415
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & quad-core 1.2 GHz Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
پردازنده ‌ی گرافیکی : Adreno 405

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS
اندازه صفحه نمایش : 5.0 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : HD | 720x1280
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 294 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE
توضیحات 4G : LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه‌ی 4.1 همراه با A2DP و LE
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB نسخه 2.0, USB On-The-Go

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 13 مگاپیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره قابلیت عکاسی HDR قابلیت عکاسی پانوراما
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV
سایر قابلیت ها : Dolby Audio

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.1 Lollipop
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MP3/WAV/eAAC+/FLAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.264
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 2750 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
حسگر ها : حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه
سایر قابلیت ها : قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر قابلیت شارژ سریع قابلیت نمایش مستندات (Document viewer) دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor)
رنگ بندی : خاکستری, نقره ای, طلایی

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی  گوشی Lenovo Vibe K5  - لنوو وایب کی 5

  

 

در ابتدا

مرجع تخصصی نقد و بررسی راژان : ارائه چیزی بیشتر از پول سختی که به دست آورده‎اید، تمام صحبتی که گوشی Lenovo Vibe K5 برای گفتن دارد. این گوشی با مدل پلاس خود متفاوت است و در نتیجه دارای قابلیت‎های کمتر و حتی قیمت کمتری است.
در مقایسه با مدل پلاس سه عامل کاهش یافته‎اند، قیمت، رزولوشن صفحه نمایش (اچ‎دی در برابر فول اچ‎دی) و چیپست (اسنپ‎دراگون 616 در برابر 415).
سایر موارد مشترک است از جمله پنل پشتی که از فلز ساخته شده است، ترکیب دوربین‎های عقب و جلوی 13 و 5 مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم و باتری با ظرفیت 2750 میلی‎آمپر با قابلیت تعویض.

لیست معایب این گوشی با مدل پلاس یکی است. موجودیت مدل استاندارد ولی در مناطق جغرافیایی بیشتری است.
استفاده از نسخه قدیمی اندروید بزرگترین شکایت ما از این گوشی است و احتمالا برای همیشه روی این گوشی باقی خواهد ماند، طبق سیاستی که همیشه برای گوشی‎های ارزان وجود داشته است. مجددا باید گفت با توجه به قیمت این گوشی می‎توان از این عیب چشم‎پوشی کرد.

 

 

 

طراحی و ساخت

ابعاد این گوشی نظیر مدل پلاس 142 در 71 در 8 میلی‎متر است. گوشی Redmi 3 شیائومی اندکی ابعاد جمع‎ و جورتر ولی ضخامتی اندکی بیشتر دارد و البته دلیل آن استفاده از یک باتری بزرگتر است. گوشی Galaxy J2 (2016) عملا از نظر ابعاد مشابه با K5 است، در حالی‎که گوشی Oppo F1 یک میلیمتر بلندتر و کسری از میلیمتر باریکتر است.
این گوشی یک گوشی رده پایین محسوب می‎شود ولی با نگاه کردن یا در دست گرفتن آن چنین چیزی مشخص نمی‎شود.

علت آن می‎توان پشت فلزی باشد که یک حس غیرمنتظره پرمیموم به آن می‎دهد. با توجه به قیمت از ظاهر این گوشی به سختی می‎توان ایراد گرفت.
طبق چیزی که در گوشی‎هایی در این محدوده قیمتی دیده می‎شود پشت این گوشی کاملا از فلز ساخته نشده است بلکه دو نوار پلاستیکی در بالا و پایین دیده می‎شود.

معمولا استفاده از آن‎ها برای دریافت سیگنال توسط خطوط آنتن است ولی در این مدل به نظر می‎رسد که خود کاور فلزی نقش آنتن را دارد.
دو قطعه پلاستیکی برای قراردادن لنزهای دوربین و فلاشی که در بالا و اسپیکری که در پایین قرار دارد برش خورده‎اند. در حقیقت دو اسپیکر به چشم می‎خورد که برای گوشی به این ارزانی جای تعجب دارد، حتی اغلب پرچم‎دارها اسپیکرهای استریو ندارند.
امکان برداشتن قاب پشتی وجود دارد، گرچه اندکی تلاش برای این کار نیاز است تا به صورت تصادفی برداشته نشود، ولی زمانی که بخواهید بردارید فورا برداشته می شود.
زیر آن باتری و سه درگاه دیده می شود، دوتا برای سیم کارت با قطع میکرو و یکی برای میکرو اس‎دی. زیر باتری هم دو اسپیکر دیده می شوند.

 

     

 
در جلو چیز غیرعادی دیده نمی‎شود، پنل نمایش 5 اینچی با دقت اچ‎دی قرار دارد ولی زمانی که خاموش است دقیقا مشابه با نمایشگر گوشی Vibe K5 Plus لنوو است. لبه‎های اطراف صفحه نمایش دقیقا مینیمال نیستند و یک طرح مشکی در اطراف خود نمایشگر دیده می‎شود.
کل بخش جلویی این گوشی توسط یک نوار نقره ای مانند براق پوشانده شده است که به منظور حفاظت لبه های شیشه طراحی شده است و هم چنین یک سرنخ لمسی که صفحه نمایش کجا به پایان می رسد. کاملا مشخص است از پلاستیک ساخته شده است، ولی تنها زمانی که خیلی دقت کنید متوجه می‎شوید.
لبه پایینی صفحه نمایش کلیدهای خازنی را در خود جا داده است. آن‎ها دارای نور پشتی نیستند. بالای صفحه نمایش earpiece در وسط و دوربین جلو و یکسری سنسور در دو طرف آن دیده می شوند.  چراغ نوتیفیکیشن در گوشه سمت راست قسمت بالای گوشی دیده می‎شود.

 

 


در سایر گوشی‎ها شیار سیم‎کارت‎ها در جناحین گوشی است ولی در این محصول لنوو به زیر قاب پشتی انتقال یافته‎اند. بنابراین در طرفین چیز زیادی به جز دکمه پاور در سمت راست در وسط و دکمه تنظیم حجم صدا در بالای آن دیده نمی شود. در سمت چپ هیچ چیزی نداریم.

 

   


در پایین گوشی جدا از منفذ میکروفون، چیزی دیده نمی شود چون لنوو دوست دارد در مدل‎های ارزان‎قیمت خود پورت میکرو یو‎اس‎بی را در بالا قرار دهد. جک هدفون 3.5 میلی‎متری نیز در بالا قرار دارد.

 

   

 
یک گوشی 5 اینچی همواره به نسبت فبلت‎ها آسان‎تر در دست جا می‎گیرد و گوشی Vibe K5 لنوو یکی از همان‎ها است.

خمیدگی ملایم در پشت اندکی باعث ایجاد راحتی در امر در دست گرفتن گوشی می‎شود ولی به لطف تزئین اطلسی که در پشت دیده می‎شود اندکی لیز است.

 

صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن اچ‎دی

گوشی Vibe K5 Plus لنوو دارای یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن اچ‎دی و فناوری IPS است که با توجه به قیمت نمی‎توان شکایتی داشت. تراکم پیکسلی صفحه نمایش این گوشی294ppi  است.
پوشش رنگی این گوشی استاندارد RGB است با تعداد برابری از ساب پیکس‎ها برای هر کدام از رنگ‎های آبی، قرمز و سبز است.
میزان حداکثر روشنایی این گوشی در حالت پیشفرض آن 400nits است که چشمگیر نیست و بیشتر متوسط محسوب می‎شود.

عمق رنگ‎های مشکی نیز زیاد خوب نیست و تا حدی کنتراست را از بین می‎‎برد.
دقت رنگی در حالت پیشفرض به شکل معقولی دقیق است و میانگین DeltaE برابر با 6.1 است. شما می‎توانید رنگ‎ها را در بخش تنظیمات تغییر دهدی تا میانگین DeltaE برابر با 3 به دست آورید ولی به دنبال آن میزان حداکثر روشنایی را فدا خواهید کرد که تا حدود 100nits کاهش خواهد یافت.
در تست خوانا بودن در نور مستقیم خورشید عملکرد این گوشی مشابه با مدل پلاس بود. با توجه به تفاوت رزولوشن دو صفحه نمایش انتظار ما متفاوت بود ولی عملکرد مشابهی از مدل استاندارد را شاهد بودیم و صفحه نمایش Vibe K5 به عنوان یک ال‎سی‎دی امتیاز خوبی به دست آورد، نه به خوبی آیفون 6 اس ولی به عنوان مثال بهتر از اچ‎تی‎سی 10.

 

قابلیت برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه ها

Vibe K5  یک گوشی دو سیم کارته است و از دو سیم کارت با قطع میکرو استفاده می کند. هر دو از شبکه 2G پشتیبانی می کنند ولی تنها یکی از آن ها پشتیبانی از شبکه های 3G/4G را دارد. پشتیبانی از شبکه LTE Cat. 4 به معنی سرعت نظری دانلود 150 مگابیت در ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه است. این گوشی دارای یک درگاه اختصاصی میکرو اس‎دی است.
پشتیبانی از شبکه های محلی Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث 4.1، جی‎پی‎اس به همراه A-GPS، رادیو FM دیده می شود ولی خبری از NFC یا یک پورت مادون قرمز نیست.
پورت microUSB 2.0 از USB OTG پشتیبانی می کند و جک هدفون 3.5 میلی‎متری نیز دیده می‎شود.

 

باتری گوشی لنوو وایب کی 5    

گوشی Lenovo Vibe K5 دارای یک باتری با ظرفیت 2750 میلی آمپر ساعت است، همانی که درون مدل پلاس این شرکت دیده می شود. داشتن یک چیپست و صفحه‎ی نمایشی با رزولوشن متفاوت فورا به معنای عملکرد بهتر در بخش باتری است، ولی چنین چیزی این‎جا دیده نمی‎شود.
امتیازهای به دست آمده توسط این گوشی تا حد زیادی مشابه با گوشی K5 پلاس لنوو است و با آن‎که بیشتر گواهی برای این به شمار می‎رود که مدل پلاس توانسته همین آمار را با سخت‎افزار بهتری به دست آورد نشان از این دارد که K5 لنوو اصلا توان مناسبی ندارد.
کسب آمار نزدیک 9 ساعت گردش در وب به دنبال استفاده از شبکه وای‎فای و 8 ساعت پخش ویدئو در واقع برای باتری با این گنجایش خوب است. زمان مکالمه بر روی بستر 3G ولی عالی نیست و تنها 13 ساعت است و در این بخش K5 Plus اندکی بیشتر دوام آورده بود.


 

پردازنده و سخت افزار

یکی از تفاوت‎های اصلی بین گوشی‎های Vibe K5 لنوو و Vibe K5 Plus تراشه‎ آن‎ها است.

با آن‎که در مدل پلاس از تراشه اسنپ‎دراگون 616 استفاده شده است ولی مدل معمولی از سری تراشه‎های 400 شرکت کوالکام استفاده کرده است یعنی اسنپ‎دراگون 415.

برخلاف S410، S415 از یک پردازنده 8 هسته‎ای با 4 هسته Cortex-A53 با سرعت کلاکی تا 1.4 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با سرعت کلاک 1.0 گیگاهرتز استفاده می‎کند. بنابراین S415 نزدیک به 616 است تا S410 که یک پردازنده 4 هسته‎ای دارد.
و تنها پردازنده نیست، پردازنده گرافیکی استفاده شده مشابه با مدل پلاس است و از آدرنو 405 استفاده شده است. هر دو تراشه بر اساس پردازش 28 نانومتری ساخته شده‎اند. هر دو گوشی نیز از 2 گیگابایت رم بهره می‎برد.
بنابراین انتظار عملکرد بسیار متفاوتی را بین این دو گوشی در تست‎های بنچمارک نمی‎توان داشت.
در تست بنچمارک GeekBench که عملکرد خام پردازنده اندازه‎گیری می‎شود K5 تنها در مقایسه با K5 Plus در تست تک هسته 11% امتیاز کمتر به دست آورد ولی در تست چند هسته این تفاوت بیشتر است.
در این دو تست گوشی‎های 8 هسته‎ای ارزانی نظیر اکسپریا E5 رقیب محصول لنوو نیستند.

گوشی‎های Moto G4 و Oppo F1 با داشتن تراشه‎‎های سری 600 در این بخش بسیار قوی‎تر هستند.
در تست Basemark II 2.0 عملکرد کلی این دستگاه مورد ارزیابی قرار می‎گیرد و Vibe K5 عملکرد قابل قبولی از خود بر جا می‎گذارد.

دوباره گوشی‎های رده پایین با اختلاف فاحشی پایین‎تر از Vibe K5 هستند و حتی Redmi 3 شیائومی نیز در این بخش بهتر نیست.
در تست‎های مربوط به گرافیک، می‎توانید به وضوح پی ببرید که پردازنده گرافیکی آدرنو 405 بسیار در بحث رندرسازی تصاویر بر روی یک نمایشگر دارای دقت اچ‎دی به نسبت فول اچ‎دی (چیزی که در مدل پلاس دیده می‎شود) راحت‎تر عمل می‎کند.

در تست‎های offscreen این گوشی پشت سر مدل پلاس قرار می گیرد (احتمالا به دلیل سرعت کلاک کم‎تر) ولی در تست های onscreen برتری می جوید که دلیل آن رزولوشن پایین تر است.

گوشی‎های Redmi 3 شیائومی و Oppo F1 در این بخش اندکی بهتر ظاهر می‎شوند.
در کل Vibe K5 لنوو اندکی به نسبت K5 Plus آهسته‎تر است به استثناء بحث بازی‎های سه بعدی که می‎تواند به نسبت برادر گران قیمت تر خود تا دو برابر فریم ریت‎های بیشتری را بارگذاری کند.

 

خروجی صدا اندکی با حجم کم، به شکل دوست داشتنی شفاف

عنوان بلندترین گوشی از نظر حجم صدا در تست های کیفیت صدای ما را نمی توان به گوشی Lenovo Vibe K5 دارد ولی به هنگام اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی نظیر اکثر گوشی ها شفافیت صدای عالی دارد. در بحث بلندی حجم صدا ولی با توجه به قیمت باید انتظار تنها کسب امتیازهای پایین تر از سطح متوسط را داشته باشید.
تست با هدفون‎ها نیز بسیار خوب پیش رفت گرچه اندکی اوج گیری نویز القایی استریو مشاهده شد ولی سایر موارد تغییری نداشتند تا بتوان گفت عملکردی بهتر از سطح انتظار را شاهد بودیم.

 

دوربین 13 مگاپیکسلی قابل قبول

دوربین گوشی Lenovo Vibe K5 یک سنسور 13 مگاپیکسلی با حداکثر رزولوشن 4160x3120 پیکسل و ابعاد تصویر 4:3 است. لنزها دارای نسبت کانونی f/2.2 هستند. یک تک فلاش LED نیز دیده می شوند ولی خبری از قابلیت هایی نظیر رفع لرزش اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار لیزری یا تشخیص فازی نیست، البته در این محدوده قیمتی هم نمی توان آن ها را انتظار داشت.
اینترفیس دوربین این گوشی بسیار کارپسند و لایه بندی منطقی دارد. در گوشه‎ی سمت چپ بالا 4 میان بر را دارید (دوربین جلو/ عقب، انتخاب کننده‎ی حالت فلش، تاگل HDR و حالت رهاسازی شاتر). به منوی تنظیمات از طریق یک میانبر اختصاصی در گوشه‎ی سمت چپ پایین می‎توان دسترسی داشت که یک اینترفیس تب دار با تب‎هایی برای تنظیمات دوربین ثابت، دوربین فیلم برداری و تنظیمات کلی فراهم می‎کند.
حالت‎های ساده‎ی تصویر برداری دیده می‎شود یعنی نرمال، سراسرنما و افکت‎ها. با آن که سایر تولیدکنندگان حالت دستی/ Pro را در اختیار شما می گذارند ولی این جا شما از منوی تنظیمات تنها بعضی از موارد را می توانید تغییر دهید. شما پیش تنظیماتی برای تعادل سفید و انتخاب دستی ISO خواهید داشت و هم چنین ویژگی های تصویر نظیر شارپ بودن، میزان اشباع بودن.
تصاویر ایجاد شده توسط دوربین گوشیLenovo Vibe K5  همان کیفیتی را دارد هستند که در این بخش از بازار گوشی‎های همراه انتظار آن را خواهید داشت. میزان سطح جزئیات در شرایط نوری خود متوسط تا خوب است ولی تصاویر اندکی ملایم هستند. نواحی سایه دار مملو از نویز است و مواردی نظیر شاخ و برگ درختان به خوبی نشان داده نمی شوند.
رنگ‎ها به غلظت تصاویر ایجاد شده در K5 Plus نیستند ولی شما می توانید با اسلایدری که در بخش تنظیمات به چشم می خورد آن را تنظیم کنید.
محدوده پویا را نمی‎توان یکی از نقاط قوت دوربین گوشی Lenovo Vibe K5 دانست، تصاویر سایه دار اغلب اوقات زمان گرفتن عکس از صحنه‎های دارای نور روشن، بسیار تاریک هستند.
استفاده از حالت HDR همان کاری را انجام می‎دهد که باید انجام دهد یعنی روشن کردن مناطق سایه دار و کاهش شدت نور مناطق روشن. گاهی اوقات نتایج ایجاد شده بسیار عالی هستند ولی در سایر موارد این افکت بیشتر طبیعی است. صاویر گرفته شده در این حالت به نسبت تصاویر معمولی اندکی میزان شارپ بودن کمتری دارند ولی سطح کلی جزئیات حفظ شده است. عجیب است میدان دید در این حالت اندکی محدودتر می شود.
حالت سراسرنما به نظر می رسد مبتنی بر ضبط ویدئو باشد و تصاویری که ایجاد می‎شوند رزولوشن بسیار پایینی دارد.
این گوشی مجهز به یک دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است که از لنزهای استاندارد دارای نسبت کانونی f/2.8 استفاده می‎کند. تصاویر با جزئیاتی می‎گیرد و محدوده پویای آن محدود است ولی در کل با یک دوربین سلفی قابل قبول روبرو هستیم.

 
قابلیت ضبط ویدئو
ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه حداکثر چیزی است که دوربین ویدئوی گوشیVibe K5  لنوو می تواند بگیرد ولی با توجه به این قیمت نمی توان انتظار بالایی داشت. بیت ریت ویدئوها 20 مگابیت در ثانیه و کیفیت صدای استریو 96 کیلوبیت بر ثانیه است. جزئیات ضبط شده در حدود متوسط و یقینا چشم گیز نیست، ولی بدتر از این نیز دیده‎ایم. شاید آزاردهنده ترین چیز در رابطه با دوربین ویدئوی این محصول لنوو دائما به دنبال فوکوس کردن است که شما در یک ویدئوی کمتر از 30 ثانیه می توانید مشاهده کنید 4 بار صورت می گیرد.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین لنوو وایب K5 را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

     

 

در انتها

بدون شک بسیاری از بخش‎های نقد و بررسی گوشی Lenovo Vibe K5 بسیار مشابه با مدل پلاس است.
از امتیازهای مثبت این گوشی می‎توان به داشتن یک باتری قابل تعویض، دو سیم کارته بودن و درگاه اختصاصی مجزا برای کارت حافظه خارجی و یک قاب پشتی فلزی اشاره کرد. به همراه آن ها یک جفت اسپیکر استریو نیز دیده می‎شود.
در بخش دوربین طبق اصل هرچه پول بدهی آش می‎خوری عمل شده است و خروجی تصاویر در شرایط نوری خوب، مناسب و در شرایط دارای نور اندک، اندکی نامناسب است. قابلیت ضبط ویدئو نظیر مدل پلاس آن‎چنان خوب نیست.
دقت صفحه نمایش این گوشی اچ‎دی است ولی بدون این‎که ضعف خاصی از خود نشان دهد در تمامی تست‎ها امتیازهای قابل قبول و خوبی همانند با مدل پلاس به دست می‎دهد.
عمر باتری نیز کاملا قابل احترام است، گرچه داشتن رزولوشن پایین‎تر باعث نشده یک حاشیه برتری به نسبت مدل پلاس را شاهد باشیم.
در بخش عملکرد نیز مشکل خاصی دیده نمی‎شود، با وجود این‎که ممکن است تصور کنید استفاده از تراشه سری S400 در مقابل S615 استفاده شده در مدل K5 Plus باید اختلاف زیادی در این بخش ایجاد کند.

 

 

ویژگی‎های کلیدی

دو سیم کارته
صفحه نمایش ال‎سی‎دی 5 اینچی با فناوری IPS و دقت اچ دی
اندروید آب نبات چوبی 5.1
دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p
دوربین جلو ( سلفی ) 5 مگاپیکسلی
حافظه داخلی 16 گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 32 گیگابایت
پشتیبانی از شبکه های Wi-Fi a/b/g/n/ac، LTE Cat.4 (سرعت دانلود تا 150 مگابیت در ثانیه)، جی‎پی‎اس/ GLONASS، بلوتوث 4.0، رادیو FM
باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2750 میلی آمپر ساعت
قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر

 

معایب اصلی

موجودیت محدود در مناطق مختلف جغرافیایی با قیمت‎های مختلف
عدم وجود اندروید مارشملو
به شکل موثر حداکثر 48 گیگابایت حافظه داخلی

 

 

1
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*