Samsung Galaxy S6 edge plus

گوشی سامسونگ گلکسی S6 اج پلاس

جدید

 
مشخصات اصلی: تک سیم کارت - قطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - مجهز به حسگر اثر انگشت - وزن: 153 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - دارای وضوح تصویر 1440x2560 پیکسل - سایز صفحه نمایش: 5.7 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: در دو نسخه, 32 و 64 وگیگابایت - حافظه رم: 4 گیگابایت
پردازنده: Exynos 7420 Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2.1 GHz Cortex-A57
دوربین: 16 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.1.1 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: قطب نما

توضیحات

سامسونگ S6 Edge Plus همانطور که اسمش نشان می‎دهد به نسبت گوشی هوشمند همراه Galaxy S6 edge هم بزرگتر و هم پر زرق و برق تر است و جهان را با صفحه‎ی نمایش دو لبه‎ی خمیده‎ی خود از چند ماه قبل حیران کرده است. این فبلت مخصوص کاربرانی است که یک دستگاه پرمیموم با طراحی متمایز می‎خواهند و  نیازی به قلم S گوشی سامسونگ گلکسی نوت 5 نیاز ندارند. از نظر سخت افزاری این گوشی مشابه با نوت 5 به استثنای بخش قلم است. برای جبران آن دارای یک صفحه‎ی نمایش دارای دو لبه‎ی خمیده است که یکی از بهترین زبان‎های طراحی در این صنعت است.  در یگ نگاه اجمالی این گوشی بابت طراحی و صفحه‎ی نمایش خمیده‎اش متمایز است. دو ویژگی که به Samsung Galaxy S6 edge کوچکتر اجازه داد همچون طوفانی جهان را بر گیرد. مشخصات سخت افزاری آن یکی از بهترین‎ها در این صنعت است و کمی برای ما آشنا است. هرچی نباشد این چهارمین گوشی از این کمپانی کره‎ای است که دارای سیستم بر تراشه‎یExynos 7420 ، صفحه‎ی نمایش QHD و دوربین 16 مگاپیکسلی است. شاید تنها سوال بزرگی که در مورد این گوشی باشد عدم ارتقای حافظه‎ی داخلی است. عدم وجود قابلیت برداشتن باتری نیز یک عامل مایوس کننده‎ی دیگر است.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2015
تعداد سیم کارت : تک سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
وزن : 153 گرم
ابعاد : 154.4x75.8x6.9 میلی متر
جنس بدنه : آلومینیوم و شیشه
قابلیت ها : مجهز به حسگر اثر انگشت

حافظه

حافظه داخلی : در دو نسخه, 32 و 64 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :

پردازنده

چیپست : Exynos 7420
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2.1 GHz Cortex-A57
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
پردازنده ‌ی گرافیکی : Mali-T760MP8

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش : 5.7 اینچ
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 518 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : دارای قابلیت دریافت چندین لمس همزمان صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 4 دارای دولبه ی خمیده (Dual edge curved display)

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 - G928T, G928A HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 - G928I
توضیحات 3G : HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 18(800), 19(800), 26(850), 28(700), 40(2300) - G928I
توضیحات 4G : LTE Cat6 300/50 Mbps/ LTE Cat9 450/50 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, Beidou
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.2 همراه با A2DP و LE و apt-X
USB :
نسخه USB : MicroUSB نسخه‌ی 2.0، USB Host

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 16 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 2988x5312 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم برداری HD 720p با سرعت 120 فریم در ثانیه قابلیت فیلمبرداری HDR فیلمبرداری دوگانه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال (Optical Image Stabilization) تثبیت کننده تصویر ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره قابلیت عکاسی HDR قابلیت عکاسی پانوراما
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل فیلم برداری 1440p با سرعت 30 فریم در ثانیه مکالمه تصویری دوگانه Auto HDR

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.1.1 Lollipop
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
فرمت موسیقی : MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/DivX/XviD/WMV/H.264
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 3000 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :

سایر مشخصات

رادیو :
قطب نما :
حسگر ها : حسگر سنجش ضربان قلب (Heart Rate) حسگر فشارسنج ( Barometer ) حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر SpO2
سایر قابلیت ها : قابلیت شارژ به صورت بی سیم (Wireless charging) قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر مجهز به سیستم فرمانبری صوتی پیشرفته S-Voice دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor)
رنگ بندی : مشكی Sapphire, طلایی پلاتینی, نقره‌ای نقره‌ای, سفيد صدفی

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy S6 edge Plus

 

در ابتدا

سامسونگ S6 Edge Plus همانطور که اسمش نشان می‎دهد به نسبت گوشی هوشمند همراه Galaxy S6 edge هم بزرگتر و هم پر زرق و برق تر است و جهان را با صفحه‎ نمایش دو لبه‎ی خمیده‎ خود از چند ماه قبل حیران کرده است. این فبلت مخصوص کاربرانی است که یک دستگاه پرمیموم با طراحی متمایز می‎خواهند و  نیازی به قلم S گوشی سامسونگ گلکسی نوت 5 نیاز ندارند.

از نظر سخت افزاری این گوشی مشابه با نوت 5 به استثنای بخش قلم است. برای جبران آن دارای یک صفحه‎ نمایش دارای دو لبه‎ی خمیده است که یکی از بهترین زبان‎های طراحی در این صنعت است.  در یگ نگاه اجمالی این گوشی بابت طراحی و صفحه‎ نمایش خمیده‎اش متمایز است. دو ویژگی که به Samsung Galaxy S6 edge کوچکتر اجازه داد همچون طوفانی جهان را بر گیرد.

مشخصات سخت افزاری آن یکی از بهترین‎ها در این صنعت است و کمی برای ما آشنا است. هرچی نباشد این چهارمین گوشی از این کمپانی کره‎ای است که دارای سیستم بر تراشه‎یExynos 7420 ، صفحه‎ نمایش QHD و دوربین 16 مگاپیکسلی است.

شاید تنها سوال بزرگی که در مورد این گوشی باشد عدم ارتقای حافظه‎ی داخلی است. عدم وجود قابلیت برداشتن باتری نیز یک عامل مایوس کننده‎ی دیگر است.

 

 

 

جعبه و محتویات

سامسونگ گلکسی s6 اج پلاس دارای جعبه‎ی فروشی همانند با گلکسی نوت 5 است. دارای هندزفری، شارژر دیواری، کابل microUSB، هدست استریو و همچنین کتاب‎های معمول راهنما است.

 

 

سامسونگ یکسری لوازم جانبی دیگر را نیز برای این فبلت پیشنهاد می‎دهد از جمله شارژ‎ها، قاب‎های مختلف و هدفون‎ها.

 

 

 

 

طراحی و کیفیت ساخت

جای تعجبی ندارد که این گوشی اندکی به نسبت Galaxy S6 edge از نظر طراحی توسعه‎ی بیشتری داشته است. درست نظیر خواهر کوچکتر خود با در اختیار داشتن صفحه‎ نمایش خمیده و بدنه‎ی شیشه‎ای/فلزی توجه‎ی همه را به خود جلب کرده است. به طور کلی این گوشی یکی از بهترین گوشی‎های موجود در بازار امروز است. واقعا طراحی آن حرف و حدیثی بر جا نگذشته است. این گوشی دارای 4 رنگ مشکی یاقوتی، سفید مرواریدی، زرد پلاتونیومی و نقره‎ای تیتانیومی جدید است.

سامسونگ S6 edge پلاس از نظر کیفیت ساخت فوق العاده است. بدنه‎ی آن از فلز تراشیده شده است و دارای محافظ صفحه‎ نمایش Corning Gorilla Glass 4 است که همین باعث شده است در برابر فرسودگی‎های معمولی مقاومت داشته باشد.

 

ابعاد آن 154.4x75.8x6.9 میلی متر و وزن آن 153 گرم می‎باشد. به لطف نبود قلم S این گوشی یک میلیمتر کاملا از گلکسی نوت 5 سامسونگ نازک تر است با آنکه دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می‎باشد. همانطور که انتظار می‎رود، در دست گرفتن این گوشی نسبت به خواهر کوچکتر خود مشکل تر است. ولی به لطف صفحه‎ نمایش خمیده و پشت صافش، این گوشی به کاربران اجازه می‎دهد با یک دست کارهای خود را انجام دهد. ولی در دست گرفتن این گوشی به نسبت گلکسی نوت 5 بسیار بهتر بود. به لطف استفاده از مواد پرمیموم در ساخت این گوشی قابلیت لمس آن فوق العاده است. گرچه همین مواد مستعد به لکه دار شدن می‎باشند.

بالای صفحه‎ نمایش جایی است که بلندگو قرار دارد به همراه سنسور مجاورتی و نور محیطی. دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی نیز به همراه آن‎ها دیده می‎شود. سامسونگ یک سنسور پردازش اثر انگشت بدون امکان سوایپ کردن را در کلید سخت افزاری Home زیر صفحه‎ نمایش قرار داده است و اطراف این کلید یک حلقه‎ی فلزی قرار گرفته است. دو کلید خازنی نیز همانند با همیشه دیده می‎شوند. آن‎ها به نوعی در پنل جلویی قرار گرفته‎اند که زمانی که نور پشتی خاموش است دیده نمی‎شوند.

 

       

 

کلید پاور/ قفل کردن در سمت راست و تنظیم حجم صدا در سمت چپ قرار دارد. به علت صفحه‎ نمایش خمیده، جناحین قالب فلزی این گوشی به سختی دیده می‎شود.

 

             

 

خبری از پورت IR در بالای این گوشی نیست و در عوض اسلات سیم کارت با قطع نانو دیده می‎شود به همراه میکروفون ثانویه برای حذف نویز در پس زمینه‎ی تماس‎ها. پایین این دستگاه مشابه با Galaxy S6 edge است و جک صوتی 3.5 میلی متری دیده می‎شود به همراه بلندگو و در کنار آن‎ها پورت microUSB 2.0 قرار گرفته است.

 

             

 

در پشت این دستگاه دوربین 16 مگاپیکسلی اندکی برآمده است و سنسور ضربان قلب و فلش LED در سمت راست دوربین قرار گرفته‎اند.

 

 

 

صفحه‎ نمایش

درست نظیر گلکسی نوت 5، سامسونگ s6 اج پلاس دارای یک صفحه‎ نمایش Super AMOLED به اندازه‎ی 5.7 اینچ و از رزولوشن QHD1440x2560 پیکسل می ‎باشد و تراکم پیکسلی آن 518ppi می‎باشد.

صفحه‎ نمایش گوشی‎های سامسونگ همیشه بهترین بوده‎اند و این سنت در این گوشی نیز حفظ شده است. به همراه کنتراست عالی، دقت رنگی فوق العاده (امکان اشباع سازی آن‎ها در بخش تنظیمات نیز وجود دارد) و همچنین میزان روشنایی بسیار خوب و امکان مشاهده از زوایای مختلف دیده می‎شود.

اگر لغزنده‎ی تنظیم کننده‎ی میزان روشنایی را بالا ببرید به سطحی از روشنایی مشابه با یک LCD خوب می‎رسید. در حالت روشنایی خودکار حتی میزان آن بالا تر هم می‎رود (تا 540nits).

این میزان روشنایی به آسانی توسط صفحات نمایش LCD گوشی‎های هوشمند رقیب شکست می‎خورد ولی به طرز عجیبی سطح انعکاس از این صفحه‎ نمایش کم است و حتی در نور مستقیم خورشید میزان خوانا بودن محتویات روی صفحه‎ نمایش عالی است.

در زوایای شیب تر ممکن است یک ته رنگ آبی/ سبز اندکی مشاهده کنید. در بخش تنظیمات صفحه‎ نمایش می‎توانید دمای رنگ، کنتراست و اشباع بودن رنگ را طبق اولویت‎های خود تغییر دهید

 

 

 

 

باتری

این گوشی نظیر گلکسی نوت 5 دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض است. در تست‎هایی که از این گوشی گرفته شد مدت دوام باتری این گوشی 83 ساعت بود، ولی در نوت 5 ما شاهد تحمل به میزان 85 ساعت بودیم. یعنی با یکبار شارژ کردن اگر روزانه یک ساعت تماس، یک ساعت گردش در اینترنت و یک ساعت پخش ویدیو داشته باشید شارژ این گوشی به مدت 3.5 روز جواب خواهد داد. با استفاده از شارژر سریع سامسونگ باتری در عرض کمتر از 90 دقیقه از 0 به 100 درصد می‎رسد. امکان شارژ بیسیم نیز فوق العاده و در عرض 120 ساعت کاملا باتری شارژ شده‎ای خواهید داشت. همانند با همیشه دو وضعیت برای صرفه جویی در میزان مصرف باتری وجود دارد یعنی Power Saving و Ultra Power Saving که دومی تمامی ویژگی‎های گوشی به استثنای قابلیت‎های مهم خاموش می‎کند و اجازه می‎دهد زمانی که شارژ گوشی بسیار کم است چند ساعت دیگر نیز دوام داشته باشد.

 

 

قابلیت اتصال و پشتیبانی از شبکه‎های مختلف

این گوشی سرشار از گزینه‎های اتصال و پشتیبانی از شبکه‎های مختلف است که در راس آن‎ها قابلیت اتصال Cat. 9 LTE به همراه پشتیبانی از سرعت دانلود تا 450 MB/s دیده می‎شود.

اگر تنها به یک شبکه‎ی HSPA دسترسی دارید حداکثر سرعت دانلود 42Mbps خواهد بود.

از شبکه‎های Wi-Fi ac و Wi-Fi a/b/g/n at 2.4GHz a و 5GHz نیز پشتیبانی می‎شود.

بلوتوث Bluetooth 4.1 LE و کدک apt-X (برای استریم سازی صدا با کیفیت بالا) نیز دیده می‎شوند و برای اتصالات کابلی می‎توان از پورت microUSB 2.0 استفاده کرد. این پورت قابلیت MHL 3.0 را نیز دارا است که اجازه به خروجی دادن ویدیو با کیفیت 2160p و سرعت 30fps را می‎دهد که از قضا بهترین حالت ضبط ویدیو در دوربین پشتی است. این پورت همچنین از دستگاه‎های USB HID نظیر صفحه کلید و موس پشتیبانی می‎کند.

قابلیت سخت افزاری NFC برای سرویس SamsungPay وجود دارد تا از این گوشی به عنوان کارت اعتباری خود استفاده کنید.

برای جفت شدن با گوشی‎هایی که تگ‎های NFC را می‎خوانند نیز به کار گرفته می‎شود.

عجیب است که سامسونگ پورت IR را حذف کرده است و دیگر نمی‎شود از این گوشی به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کرد.

همچنین سامسونگ یک نسخه‎ی به روز رسانی شده از اپلیکیشن SideSync ارائه داده است که به شما اجازه‎ی به اشتراک گذاری محتوا بین یک گوشی هوشمند همراه و کامپیوترشخصی یا یک تبلت سامسونگ و گوشی همراه هوشمند و همچنین کنترل از راه دور این گوشی هوشمند همراه از یک دستگاه بزرگتر را می‎دهد (به همراه ورودی صفحه کلید و موس). همچنین ساده ترین راه برای انتقال مولتی مدیا (از هر نوع) فقط با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن است.

 

رابط کاربری

این گوشی دارای آندروید 5.1.1 و رابط کاربری خود سامسونگ یعنی TouchWiz UX است. این کمپانی چند وقتی می‎شود که به کامل سازی رابط کاربری خود مشغول بوده است و باعث شده است یکی از تواناترین کاستوم‎های آندروید موجود را داشته باشیم.

قفل صفحه‎ نمایش دو نوتیفیکیشن را نشان می‎دهد، هرکدام را می‎توان برای دیدن آیکون‎هایشان باز کرد. شما می‎توانید روی پیکان به سمت پایین آهسته ضربه بزنید تا لیست کامل را مشاهده کنید. اگر اپلیکیشنی روی اعصاب باشد می‎توانید نوتیفیکیشن‎های آن را از قفل صفحه‎ نمایش مخفی کنید. همچنین اطلاعات هواشناسی براساس موقعیت شما و آمار گام شمار در اینجا به چشم می‎خورد.

 

      

 

هم میانبرهای دوربین و هم شماره گیر دیده می‎شوند ولی امکان باز کردن دوربین با دوبار ضربه زدن روی دکمه‎ی Home در هر بخشی از رابط کاربری وجود دارد.

شاهد برگشت Private mode نیز هستیم و به خوبی از سنسور پردازش اثر انگشت استفاده می‎کند. بعد از انجام تنظیمات آن، فقط کافی است روی آن انگشت خود را به مدت نیم ثانیه برای فعال شدن قرار دهید.

در Private mode یک پوشه‎ امن ایجاد می‎شود که به دنبال غیرفعال سازی این حالت ناپدید می‎شود.

شما می‎توانید این حالت را به صورت خودکار هر زمان که گوشی خود را قفل می‎کنید، غیرفعال کنید.

قفل صفحه‎ نمایش همچنین از پردازش گر اثر انگشت به عنوان یک مکانیسم قفل کردن استفاده می‎کند. به نسبت سوایپ کردن راحت تر و سریع تر و به نسبت الگو‎های ساده یا PIN امن تر می‎باشد.

 یک ویژگی جالب دیگر این است که امکان مخفی سازی محتوای قفل صفحه‎ نمایش از نوتیفیکیشن‎ها یا غیرفعال سازی تمام آن‎ها وجود دارد تا مردم در پیام‎ها یا ایمیل‎های دریافتی شما سرک نکشند.

گزینه‎های امن قفل سازی را زمان برقراری با یک دستگاه مورد اطمینان (ساعت هوشمند یا استیکر NFC) یا زمانی که گوشی در مکان مورد اعتمادی قرار دارد، غیر فعال می‎کند. متاسفانه تنها براساس موقعیت جغرافیایی عمل می‎کند ولی شما نمی‎توانید شبکه‎های وای فای مورد اطمینان را اضافه کنید.

درست نظیر Samsung Galaxy S6 edge این گوشی از تم پشتیبانی می‎کند. 3 تم از پیش نصب شده در اختیار کاربر قرار داده می‎شود و تم‎های بیشتری از گلکسی اپ استور می‎توانید دانلود کنید.

از جمله تم فیلم انتقام جویان. تم می‎تواند باعث تغییر کاغذ دیواری و آیکون‎ها شود ولی همچنین بعضی از اپلیکیشن‎های سامسونگ و ناحیه‎ نوتیفیکیشن را تغییر می‎دهد.

 

      

 

خود صفحه home کاملا آشنا به نظر می‎رسد. در صفحه‎ سمت چپ آن Flipboard دوست داشتنی دیده می‎شود که اخبار مورد علاقه‎ی شما را از منابع خبری بیرون می‎کشد. امکان تغییر ساختار شبکه‎ای صفحه با گزینه‎های 4x4, 4x5 و 5x5 وجود دارد و کوچک ترین آن‎ها ساختار پیش فرض است.

کاغذ دیواری حالا دارای یک افکت حرکتی پایدار و جالب شده است که در ابتدا ممکن است متوجه‎ی آن نشوید. شما می‎توانید آن را در بخش تنظیمات کاغذ دیواری اگر دوست داشته باشید غیرفعال کنید.

ناحیه‎ی نوتیفیکیشن‎ها دارای یک ردیف قابل اسکرول از تاگل‎ها است که بعضی در زیر خود متن دارند و به عنوان مثال شبکه‎ی وای فایی که به آن متصل هستید نشان داده می‎شود.

 

    

 

در زیر لغزنده‎ی تنظیم روشنایی صفحه به چشم می‎خورد و سپس دکمه‎های S Finder و Quick connect.

یک ویژگی جالب که زمان تنظیم اسلایدر (لغزنده) به آن پی می‎برید این است که ناحیه‎ی نوتیفیکیشن‎ها رنگ می‎بازد تا بتوانید اپلیکیشن‎هایی که قبلا استفاده کردید را مشاهده کنید.

شما می‎توانید با آهسته ضربه زدن روی دکمه‎ی Edit تاگل‎ها را دوباره مرتب کنید. میانبرهای S Finder و Quick connect را نیز اگر دوست داشته باشید می‎توان حذف کرد.

سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس دارای یک صفحه و نیم آیکون‎ در کشوی اپلیکیشنی‎اش است ولی چند پوشه تعداد واقعی اپلیکیشن‎های از پیش نصب شده را در خود جا داده‎اند.

قابلیت Multi Window حالا جزوی از App Switcher است. برای فعال سازی آن کنار دکمه‎ی X دکمه‎ای است که باعث باز شدن اپلیکیشن در فضای نیمی از صفحه‎ نمایش می‎شود. نیم دیگر با تنها اپلیکیشن‎هایی پر می‎شود که از Multi Window پشتیبانی می‎کنند. راه دیگر برای فعال سازی این قابلیت اعمال فشار طولانی روی کلید App Switcher است. اگر اپلیکیشن فعلی از این قابلیت پشتیبانی کند روند بالا طی می‎شود. اگر چنین نباشد، لیستی از اپلیکیشن‎های پشتیبانی کننده در اختیار شما گذاشته می‎شود.

منوی تنظیمات دارای بخش تنظیمات سریع قابل سفارشی شدن است یعنی استفاده از یک سری گزینه‎ای که بیشتر از همه استفاده شده‎اند. زیر آن لیست کاملی از گزینه‎ها وجود دارد که می‎توانید با استفاده از قابلیت جستجو که سامسونگ فراهم کرده در منو‎ها و زیر منوها به دنبال تنظیمات مورد علاقه‎ی خود باشید.

سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس دارای یک سری قابلیت جالب بر روی لبه‎ی خود است. یکی از آن‎ها به اصطلاح Night clock نامیده می‎شود شود که زمان و تاریخ را روی یکی از نوار‎های edge‎ در طول شب نشان می‎دهد (یا برحسب فواصل زمانی تا 12ساعت). برای روشن کردن این نوار نیاز به انجام کاری ندارید، همیشه روشن است.

 

      

 

نوار اج را، مهم نیست که Night clock فعال شده باشد یا نه، همیشه می‎توان با یک سوایپ کوتاه و سپس یک سوایپ به سمت پایین روشن کرد و رنگ روشنی به خود می‎گیرد. 

اگر قابلیت Information Stream فعال باشد، می‎توانید در بین نوار‎های edge متفاوت اطلاعاتی با به سمت بالا یا پایین سوایپ کردن، اسکرول کنید. یک سوایپ از سمت راست باعث تازه سازی محتوا می‎شود.

People edge ویژگی جالب دیگری است که واقعا دوست داشتنی است، زمانی که نوتیفیکیشنی از یکی از لیست تماس‎های محبوب خود دریافت کرده ولی آن را ندیده‎اید، در بخش کناری نوار edge تب رنگی مطابق با رنگ آن لیست تماس دریافت خواهید کرد. فقط کافی است آن را به سمت چپ بکشید تا ببینید در رابطه با چه چیزی است.

یک سوایپ دیگر از صفحه people edge ردیفی از میانبرهای اپلیکیشنی قابل سفارشی شدن در اختیار شما می‎گذارد چنین ویژگی در این گوشی باعث شده است راهی ساده، جالب برای دسترسی به اپلیکیشن‎هایی که بیشتر استفاده می‎شوند در اختیار داشته باشید.

 

   
 

 

سر انجام شما می‎توانید موقعیت نوار edge را که در سمت چپ یا راست باشد انتخاب کنید که برای تمامی ویژگی‎ها ثابت باشد.

امکان استفاده از دو حاشیه برای نوتیفیکیشن‎ها نیست.

ناحیه‎ی دقیق برای سوایپ کردن به منظور دسترسی به نوار edge را نیز می‎تواند روی صفحه‎ نمایش بزرگ این گوشی تنظیم کرد. ویژگی Edge lighting زمان دریافت یک نوتیفیکیشن از سوی یکی از لیست تماس‎های محبوب شما فعال می‎شود، حتی رنگ خاصی به خود خواهد گرفت. شما می‎توانید حتی با استفاده از یک پیام از پیش تعیین شده با قرار دادن انگشت خود روی سنسور ضربان قلب به مدت 2 ثانیه تماسی را رد کنید. گوشی باید به روی صفحه‎ نمایش خود برای این قابلیت‎ها خوابیده باشد.

 

پردازنده

گوشی سامسونگ S6 Edge Plus دارای تراشه‎ی Exynos 7420 خود سامسونگ بهره می‎برد.

از نظر پردازنده دارای 4 هسته‎ی Cortex-A57 با سرعت کلاک 2.1GHz و 4 هسته‎ Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.5GHz بهره می‎برند و واحد پردازش گرافیکی از نوع Mali-T760MP8 و 4 گیگ رم است.

این گوشی در تمامی تست‎های بنچمارکی که از آن گرفته شده است موفق بوده است و به همراه نوت 5 یکی از قوی ترین گوشی‎های هوشمند همراه موجود در بازار امروز است.

به خوبی هر کاری که به آن محول شد را بدون سختی انجام داد. به طور کلی این تراشه از نظر عملکرد، مدیریت گرما و کارآمدی باتری و قدرت به نوعی یک سال جلوتر از نزدیک ترین رقیب خود است.

 

 

دوربین

دوربین این گوشی دقیقا شبیه به مدل گلکسی اس 6 و Galaxy S6 edge است و از سنسور 16 مگاپیکسیلی IMX240 سونی استفاده می‎کند و دارای لنز‎هایی بازتر با زاویه‎ی باز شدگی دیافراگم f/1.9 است به همراه یک سنسور تشخیص تعادل سفید IR، ویژگی که اولین بار شاهد اجرای آن در LG G4 بودیم. ال جی اسم این سنسور را حسگر طیف نور گذاشته است و عملا این دو گوشی یک کار را انجام می‎دهند یعنی آن‎ها سعی در این دارند که طیف نور را در نور محیطی موجود آنالیز کننده تا یک تعادل دقت رنگی بیشتر را ارائه دهند.

یکی از ویژگی‎های مورد علاقه‎ی ما قابلیت سریع باز کردن دوربین است که برای آن کافی است دوبار کلید home آن را فشار دهید.

رابط کاربری دوربین واقعا ساده است و اکثر تنظیمات در بخش نمایاب دیده می‎شوند.

زمانی که حالت‎های مختلف تصویر برداری را تغییر می‎دهید این مجموعه تنظیمات نیز عوض می‎شود.

شما می‎توانید از Galaxy Apps store حالت‎های عکاسی جدیدی دانلود کنید فعلی تنها فعلا Sports shot موجود است.

 

 

 

حالت Pro Mode به شما اجازه‎ی کنترل دستی فوکوس، تغییر میزان در معرض قرار گیری با نور و ISO و همچنین تعادل سفید را می‎دهد. شما می‎توانید تنظیمات دستی خود را ذخیره کنید تا بعدا استفاده کنید.

تنظیمات رنگ نیز بسیار پیشرفته هستند، در اختیار شما چند پیش تنظیمات قرار داده می‎شود نظیر افکت‎های رنگی، ولی می‎توانید گزینه‎های مربوط به خود را نیز بسازید. امکان افزایش سایه‎ها در شرایط بسیار نورانی، کنتراست و اشباع بودن رنگ وجود دارد به همراه دما و ته رنگ. با استفاده از این‎ها شما می‎توانید عملا از محدوده‎ی پویای گوشی خود حداکثر استفاده را ببرید.

این گوشی همچنین می‎تواند تصاویر را با فرمت RAW بگیرد.

 

   

 

ویژگی پخش زنده (Live Broadcast) نیز ویژگی جدید جذاب دیگری است که در Samsung Galaxy Galaxy S6 edge+ و Note5 معرفی شد و نیرو گرفته از یوتیوب است و به کار اجازه می‎دهد فید زنده‎ای از ویدیوهای خود را در اختیار دنیا قرار دهد.

برای استفاده از این ویژگی کاربر باید وارد حساب گوگل خود شود و مرحله‎ی نصب آن ساده و سریع است.

به طور کلی به لطف سخت افزار قوی این گوشی دوربین سامسونگ s6 اج پلاس در تمامی اوقات سریع و سرعت واکنش بالایی داشت. عکس‎های ارائه‎ شده بهترین کیفیت را نیز داشتند.

همانطور که انتظار می‎رفت، دوربین ثابت 16 مگاپیکسل این دوربین عالی بود و نتایج ارائه شده شگفت انگیز بود، به همراه ایجاد رنگ و تعادل سفید فوق العاده. سطح نویز بسیار اندک بوده است و خبری از بیش از حد شارپ کردن تصویر دیده نمی‎شود. در پایان محدوده‎ی پویا در میان بهترین چیزهایی است که در بین گوشی‎های موبایل دیده می‎شود و تقریبا نیازی به استفاده از حالت HDR یا حتی Auto HDR نبود.

استفاده از حالت HDR باعث می‎شود عملکردی عالی را در روشن سازی سایه‎ها داشته باشیم و تغییر خاصی ولی در بخش‎های بسیار روشن دیده نمی‎شود و واقعا کار آن عالی است. به لطف حالت Live HDR شما می‎توانید حتی قبل از گرفتن تصویر نتیجه‎ی استفاده از حالت HDR را ببینید.

امکان گرفتن تصاویر به صورت پانوروما با روزولشن بالا - 3200 پیکسل- در حالت عمودی و 1800 پیکسل در حالت افقی وجود دارد. بخش نرم افزاری و تراشه‎ی سریع باعث می‎شود عکس برداری بسیار ساده باشد و فقط کافی است گوشی را در یک جهت بچرخانید.

 

 

 

دوربین جلوی این گوشی 5 مگاپیکسلی است و دارای یک زاویه‎ی بازشدگی دیافراگم f/1.9 مشابه به همراه Live HDR و فیلترهای رنگی است. امکان گرفتن سلفی با زاویه‎ی باز 120 درجه نیز وجود دارد و می‎شود به راحتی عکس‎های گروهی سلفی گرفت. با یک ضربه‎ی آهسته روی سنسور ضربان قلب در پشت این گوشی می‎توان عکس سلفی گرفت.

خبری از یک حالت اختصاصی برای گرفتن ویدیو نیست چون اکثر تنظیمات برای تصاویر ویدیویی نیز صدق می‎کند. حتی Pro mode گرچه شما نمی‎توانید در طول فیلم بردرای تنظیمات را تغییر دهید و ویژگی فوکوس خودکار به محض شروع فیلم برداری تنظیمات شما را لغو می‎کند.

به هر حال این گوشی در بالاترین کیفیت ویدیوهایی با کیفیت 2160p می‎گیرد ولی در سرعت‎های 30fps و 60fps نیز می‎تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p بگیرد و امکان گرفتن با کیفیت 720p در سرعت 120fps نیز وجود دارد.

ویدیوهای 120fps از طریق یک ادیتور ویدیو نظیر چیزی که در خود این گوشی یا کامپیوتر شخصی شما پیدا می‎شود نیاز به آهسته سازی دارند. فریم‎ها همگی دیده می‎شوند فقط خبری از اسلوموشن نیست.

دوربین جلو تنها با سرعت 30fps ویدیو ضبط می‎کند و امکان گرفتن ویدیو با کیفیت QHD نیز وجود دارد تا با صفحه‎ نمایش این گوشی مطابقت داشته باشد.

برای ویدیو افکت‎های رنگی و حالت HDR نیز دیده می‎شوند گرچه فیلم برداری با کیفیت 2160p باعث غیرفعال کردن آن‎ها به همراه گزینه‎ی گرفتن تصویر در حین گرفتن فیلم، دنبال کردن فوکوس خودکار و پایدار سازی نرم افزاری بیشتر می‎شود.

ویدیوهای 2160p بیت ریت کلی 48Mpbs را دارند، تمامی ویدیوهای گلکسی اس 6 دارای صدایی با کیفیت 256Kbps/48kHz است. ویدیوها دارای سرعت 30fps است و یک قاب ثابت با کیفیت خوب دیده می‎شود. ویدیوهای با کیفیت و شارپ هستند و عملا خبری از نویز نیست و دقت رنگی بالا است و محدوده‎ی پویا بسیار خوب می‎باشد.

ویدیوهای 2160p نمی‎توانند از پایدارسازی دیجیتالی تصویر استفاده کنند ولی نوع اپتیکال آن به خودی خود خوب است.

 

 

در زمان گرفتن ویدیو با کیفیت 1080p در سرعت 30fps، بیت ریت به 17Mbps کاهش می‎یابد. کیفیت همچنان بسیار بالا باقی می‎ماند و تا جای ممکن جزییات در این رزولوشن بالا است. حالت HDR در کیفیت 1080 هم دیده می‎شود که جزییات سایه‎ها زیاد خواهد بود و نکات پر نور بهتر می‎شوند. ولی افکت HDR به سختی قابل دیدن است. در این حالت هم OIS و هم پایداری سازی دیجیتال تصویر دیده می‎شوند.

امکان گرفتن ویدیوهای 1080p حتی با سرعت 60fps نیز وجود دارد و فضای ذخیره سازی بیشتری را اشغال می‎کند.

(بیت ریت 28Mbps) و اندکی شارپ بودن آن کاهش پیدا می‎کند ولی برای حرکت روان تر بهتر است.

در پایان امکان گرفتن ویدیو به صورت اسولومشن هم وجود دارد و بیت ریت تا 48Mbps بالا می‎رود ولی کیفیت آن 720p با سرعت 120fps است.

ویدیوها واقعا با این فریم ریت گرفته می‎شوند ولی شما امکان ویرایش آن‎ها بر روی گوشی هم دارید.

 

مرورگر سامسونگ و کروم گوگل

اپلیکیشن اینترنت مرورگر اندروید است که توسط سامسونگ تغییر یافته است. قابلیت پشتیبانی از چند تب دیده می‎شود، و اگر وارد اکانت سامسونگ خود شوید امکان همگام سازی تب‎ها و بوک مارک‎ها با دیگر دستگاه‎ها در آن حساب وجود دارد.

وجود یک ویژگی جالب اجازه می‎دهد از اثر انگشت خود برای ثبت نام در وب سایت‎ها استفاده کنید.

در بار اول به حالت عادی یوزرنیم و پسوورد خود را وارد می‎کنید و سپس این گزینه‎ را برای به یاد آوردن اطلاعات لاگین با استفاده از اثر انگشت به کار می‎گیرید.

سپس وب سایت از شما اطلاعات لاگین از شما می‎خواهد و شما باید اثر انگشت خود را روی دکمه‎ی Home قرار دهید تا اطلاعات پر و ثبت شود. البته چنین چیزی در تمامی صفحات لاگین کار نمی‎کند.

مرورگر محبوب کروم نظیر هر دستگاه اندروید دیگری اینجا نیز مشاهده می‎شود امکان همگام سازی تب‎ها نیز وجود دارد به همراه گزینه‎ای برای صرفه جویی در میزان مصرف داده با استفاده از فشرده سازی صفحات قبل از لود شدن.

زبان‎های خارجی به صورت خودکار شناسایی شده و ترجمه‎ی آن‎ها پیشنهاد می‎شود.

ولی اپلیکیشن اینترنت و کروم از قابلیت Multi Window پشتیبانی می‎کنند.

 

دیگر اپلیکیشن‎های از پیش نصب شده

S Health نیز به روز شده است. می‎تواند داده‎های سلامت شما را با اکانت سامسونگتان همگام سازی کند.

رابط کاربری جدید از یک سری کارت ساده استفاده می‎کند مانند :

گام‎های شما را می‎شمارد،اندازه گیری ضربان قلب را فراهم می‎کند و چیزی که می‎خورید و می‎آشامید را دنبال می‎کند به همراه خواب و اعمال دیگر.

این گوشی دارای سخت افزار لازم برای اندازه گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون و تخمین زدن استرس است. شما می‎توانید سنسورهای خارجی هم اضافه کنید. این اپلیکیشن در خود دارای سه برنامه است که شما را آموزش می‎دهد تا روزی 10 کیلومتر بدوید. همه چیز در رابطه با ورزش نیست، S Health می‎تواند کمک به داشتن رژیم غذایی سالم تر نیز بکند.

 

      

 

اپلیکیشن ضبط صدا دارای حالت مصاحبه است که از میکروفون برای سرکوب سازی صدای اطراف استفاده می‎کند.

شما می‎توانید همچنین صدای یک طرف مکالمه را غیر فعال کنید تا تنها جواب‎های فرد مصاحبه شونده قابل شنیدن باشد.

حالت دیگر Voice memo است که به صورت خودکار یادداشت‎های صوتی را به متن تبدیل می‎کند.

S Planner نیز جایگزین آشنای سامسونگ برای تقویم گوگل است. به طور پیش فرض امکان مشاهده‎ براساس ماه یا رخدادهای روز وجود دارد و اینترفیس آن از طراحی تمیز متریال بهره می‎برد. شما می‎توانید یک پیش بینی 7 روزه‎ی هواشناسی و چندین تقویم را نیز به آن اضافه کنید.

اپلیکیشن My Files در خود یک مرورگر فایل دارد. امکان مشاهده براساس دسته بندی (category) (به عنوان مثال تمامی تصاویر) به صورت کاربر پسندی وجود دارد و شما می‎توانید در بین تمامی بخش‎های فضای ذخیره سازی داخلی خود به گردش بپردازید. این اپلیکیشن با گوگل درایو نیز یکپارچه می‎شود تا بتوانید در فضای ابری گوگل فایل‎های خود را تحت کنترل داشته باشید.

دستیار صوتی S Voice نیزدیده می‎شود گرچه باید تغییر در میانبر سنتی خود دهد.

این اپلیکیشن رابط کاربری ندارد و شما نیاز به یک آموزش اولیه دارید (یک جمله‎ی فعال سازی را 4 بار می‎گویید).

سپس از هر جایی در اینترفیس کابری گوشی خود می‎توانید آن اصطلاح و فرمان خود را بگویید تا شاهد اجرای فرمان خود باشید.

Google Now می‎تواند به اندازه‎ی کافی این چیزها را انجام دهد (گرچه امکان گفتگو با آن نیست).

SideSync به شما اجازه می‎دهد فبلت خود را با دستگاه دیگر در ارتباط قرار دهید و کلا آن را به صورت آینده روی آن داشته باشید. این ویژگی روی کامپیوترهای شخصی و تبلت‎ها کار می‎کند، در آینده‎ی نزدیک از مک بوک هم پشتیبانی می‎شود.

 

در انتها

سامسونگ گلکسی S6 اج پلاس عملکردی طبق انتظار ما داشت، به خوبی ساخته شده است و از نظر سخت افزاری کاملا توانا است. تراشه‎ی Exynos 7420 سامسونگ واقعا عملکردی عالی داشت و به همراه 4 گیگ رم هرگونه وظیفه‎ای را بدون لکنت قادر به انجام بود. درست نظیر گلکسی نوت 5، صفحه‎ نمایش 5.7 اینچی QHD این گوشی تجربه‎ی عالی مشاهده‎ را در اختیار شما می‎گذارد. در بین نسل‎های اخیر گوشی‎های هوشمند پرچم دار سامسونگ نظیر این گوشی شاهد یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بوده‎ایم. به لطف افزایش رم میزان پاسخ گویی و واکنش این دوربین به نسبت Galaxy S6 edge معمولی بهتر شده است.

باتری 3000 میلی آمپر ساعت این گوش قبلا عملکرد عالی خود را در گلکسی نوت 5 ثابت کرده است و بنابراین زیاد شگفت زده نشدیم.

این گوشی درست است که دارای پورت اینفرارد نیست ولی گزینه‎های قابلیت اتصال و پشتیبانی از شبکه‎ی پشتیبانی بیشتری دیده می‎شود که هرگونه نیاز کاربر را تحت پوشش قرار می‎دهد.

سرویس Samsung Pay نیز به خوبی می‎تواند این گوشی را جایگزین کارت اعتباری شما کند.

عدم قابلیت ارتقاء حافظه‎ی داخلی ممکن است ناامیدی زیادی برای شما به همراه آورد ولی خوب سامسونگ امید این را داشته است که کاربران از فضای ذخیره ابری زیاد استفاده کنند.

این گوشی به نسبت گلکسی نوت 5، 100 دلاری تقریبا گران قیمت تر است و فضای ذخیره سازی مشابهی دارد. با توجه به عدم وجود قلم S، ما این تفاوت قیمت را به پنل شیشه‎ای خمیده‎ی گران قیمت تری که در این گوشی دیده می‎شود نسبت می‎دهیم.

گوشی سامسونگ S6 پلاس بدون شک بهترین تلاش سامسونگ در ساخت گوشی با زیباترین طراحی و سخت افزار تا به امروز است. این گوشی به نوعی کالایی است که کاربران تنها حتی با وجود قیمتی که دارد، محض داشتن و خواستن آن می‎خرند. ولی باید گفت این فبلت با وجود این می‎تواند انتظارات شما را فراهم کند. به همراه نوت 5، S6 edge Plus به آسانی بهترین گوشی با صفحه‎ بزرگ آندرویدی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.

 

 

 

 

 

ویژگی‎های کلیدی

صفحه‎ نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED
4 گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی 32 و 64 گیگابایتی
دوربین 16 مگاپیکسلی
دوربین جلو ( سلفی ) 5 مگاپیکسلی
پشتیبانی از 4G
پشتیبانی از NFC و پرداخت موبایل MST
باتری  3000 میلی آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ بیسیم به صورت Qi و PMA
شارژ سریع بیسیم و با کابل
حسگر اثر انگشت
سنسور ضربان قلب
بدنه‎ی فلزی
محافظ صفحه‎ نمایش Corning Gorilla Glass 4 در جلو و عقب 

 

معایب اصلی

عدم امکان تعویض باتری
عدم وجود پورت اینفرارد
فاقد مقاومت نسبت به گرد و غبار و آب
فاقد اسپیکرهای استریو
فاقد اسلات microSD، فاقد گزینه‎ی ذخیره سازی 128 گیگابایتی
بسیار گران قیمت تر از Samsung Galaxy Note5
در دست گرفتن آن راحت نیست

 

 

 

3
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1394-07-19
    آقا کسی با این گوشی کار کرده یا این گوشی رو داره ؟
    پاسخ کاربر: حمید.ف 1394-08-24
    سلام من این گوشی رو تازه خریدم
    اگه میخوای بخری شک نکن داداش غولیه واسه خودش رو دستش عمرا گوشی باشه
  • 1394-08-25
    رو دست این گوشی نیست
    یعنی htc مونده حالا حالا ها به سامسونگ برسه
    من یکی واسه خودم گرفتم, بعد واسه داداشم و بعد واسه خواهرم!!
    گوشی نیست موشکه!!!
    پاسخ کاربر: rambod 1394-10-28
    گوشی خیلی خوبیه من واقعا راضیم و خریدش رو توصیه می کنم
  • 1394-10-28

    سلام ببخشید ازتون یه خواهش داشتم منم میخوام این گوشیرو بخرم میخواستم ببینم این گوشی دوسیم هم داره یانه تشگر

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    بله این مدل در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه شده است.
    با احترام

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*