Sony Xperia M2

جدید

مشخصات اصلی: تک سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - وزن : 148 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع TFT - دارای وضوح تصویر 540x960 پیکسل - سایز صفحه نمایش: 4.8 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی 8 گیگابایت - حافظه رم: 1 گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت
پردازنده: Qualcomm MSM8226-0 Snapdragon 400 Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت VGA
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 4.3 Jelly Bean - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات: رادیو - قطب نما

توضیحات

قصد بررسی گوشی Xperia M2 را داریم، گوشی هوشمندی که برای خودش برنامه هایی دارد. کاری که باید اول انجام شود آپگرید کردن گوشی محبوب اکسپریا M است. انجام شد. M2 یک صفحه نمایش بزرگتر (با رزولوشن بیشتر)، چیپست بهتر و رزولوشن دوربین بالاتر دارد. از شبکه LTE پشتیبانی می کند و ظرفیت باتری آن بیشتر است. وظیفه شماره 2، سونی باید کیفیت این گوشی را به نسبت گوشی هایی نظیر Moto G بالا برده باشد. این قضیه را بررسی خواهیم کرد.
طرفداران سونی به گوشی هایی با کیفیت ساخت بالا و ظاهر عالی بدون توجه به قیمت، عادت کرده اند. مواردی که گوشی اکسپریا M2 به راحتی تحویل آن ها می دهد ولی به بخش های داخلی نیز توجهی داشته است. به نسبت چیزی که گوشی اکسپریا M داشته چند هسته پردازنده‎ای اضافه می کند. چیپست اسنپ‎دراگون 400 تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد برقرار می کند. یک صفحه نمایش 4.8 اینچی با رزولوشن qHD، دوربینی با کیفیت 8 مگاپیکسلی و ویدئوهای 1080p و پشتیبانی کاملی از شبکه های ارتباطی موارد دیگری هستند که در برگه‎ مشخصات این گوشی دیده می شود.
روی کاغذ گوشی Xperia M2 سونی کاملا متقاعد کننده به نظر می آید. یک گوشی میان رده مدرن، حداقل بر اساس استانداردهای موجود. طراحی OmniBalance سونی که در سال 2013 و با عرضه گوشی اکسپریا Z معرفی شد امکان تعویض باتری را حذف می کند ولی این بهایی است که بابت داشتن ظاهر زیبا داده می شود.
عدم وجود اندروید کیت کت با آپدیت کردن رفع می شود. تنها مشکل رزولوشن صفحه نمایش است که با توجه به ابعاد 4.8 اینچی گوشی کم است ولی در حقیقت برای خیلی از افراد باید کافی باشد.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2014
تعداد سیم کارت : تک سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 148 گرم
ابعاد : 139.7x71.1x8.6 میلی متر

حافظه

حافظه داخلی : 8 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 1 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 32 گیگابایت

پردازنده

چیپست : Qualcomm MSM8926 Snapdragon 400 - D2303, D2306 Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 - D2305
پردازنده ‌ی مرکزی : Quad-core Cortex-A7
تعداد هسته پردازنده : چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی : 1.2 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی : Adreno 305

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع TFT
اندازه صفحه نمایش : 4.8 اینچ
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 229 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان صفحه نمایش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 3

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 2100 - D2303 HSDPA 850 / 1700 / 1900 / 2100 - D2306 HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - D2305
توضیحات 3G : HSPA 21.1/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800) - D2303 LTE band 2(1900), 4(1700/2100), 7(2600), 17(700) - D2306
توضیحات 4G : LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS :
توضیحات GPRS : Up to 107 kbps
EDGE :
توضیحات Edge : Up to 296 kbps
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.0 همراه با A2DP و apt-X
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : MicroUSB نسخه‌ی 2.0، USB Host

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 8.0 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 3264x2448 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه قابلیت فیلمبرداری HDR
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره و لبخند تثبیت کننده تصویر (image stabilization) قابلیت عکاسی HDR قابلیت عکاسی پانوراما
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت VGA

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v4.3 Jelly Bean
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MP3/eAAC+/WAV
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.264
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 2300 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :
زمان انتظار : 588 ساعت (2G) / تا 633 ساعت (3G)
زمان مکالمه : 13 ساعت و 25 دقیقه (2G) / تا 14 ساعت و 36 دقیقه (3G)

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM استریو با RDS
قطب نما :
حسگر ها : حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه
سایر قابلیت ها : قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic) قابلیت نمایش مستندات (Document viewer) دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor) ANT+ support
رنگ بندی : مشكی, سفيد, ارغوانی

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia M2 - گوشی سونی اکسپریا ام 2

  

در ابتدا

مرجع تخصصی نقد و بررسی راژان : قصد بررسی گوشی Xperia M2 را داریم، گوشی هوشمندی که برای خودش برنامه هایی دارد. کاری که باید اول انجام شود آپگرید کردن گوشی محبوب اکسپریا M است. انجام شد. M2 یک صفحه نمایش بزرگتر (با رزولوشن بیشتر)، چیپست بهتر و رزولوشن دوربین بالاتر دارد. از شبکه LTE پشتیبانی می کند و ظرفیت باتری آن بیشتر است. وظیفه شماره 2، سونی باید کیفیت این گوشی را به نسبت گوشی هایی نظیر Moto G بالا برده باشد. این قضیه را بررسی خواهیم کرد.

طرفداران سونی به گوشی هایی با کیفیت ساخت بالا و ظاهر عالی بدون توجه به قیمت، عادت کرده اند. مواردی که گوشی اکسپریا M2 به راحتی تحویل آن ها می دهد ولی به بخش های داخلی نیز توجهی داشته است. به نسبت چیزی که گوشی اکسپریا M داشته چند هسته پردازنده‎ای اضافه می کند. چیپست اسنپ‎دراگون 400 تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد برقرار می کند. یک صفحه نمایش 4.8 اینچی با رزولوشن qHD، دوربینی با کیفیت 8 مگاپیکسلی و ویدئوهای 1080p و پشتیبانی کاملی از شبکه های ارتباطی موارد دیگری هستند که در برگه‎ مشخصات این گوشی دیده می شود.

روی کاغذ گوشی Xperia M2 سونی کاملا متقاعد کننده به نظر می آید. یک گوشی میان رده مدرن، حداقل بر اساس استانداردهای موجود. طراحی OmniBalance سونی که در سال 2013 و با عرضه گوشی اکسپریا Z معرفی شد امکان تعویض باتری را حذف می کند ولی این بهایی است که بابت داشتن ظاهر زیبا داده می شود.

عدم وجود اندروید کیت کت با آپدیت کردن رفع می شود. تنها مشکل رزولوشن صفحه نمایش است که با توجه به ابعاد 4.8 اینچی گوشی کم است ولی در حقیقت برای خیلی از افراد باید کافی باشد.

 

جعبه فروش سونی اکسپریا ام 2

جعبه فروش گوشی سونی اکسپریا M2 سونی جا دار است و موارد لازم را در خود جا می دهد یعنی یک آداپتور A/C، یک کابل میکرو یو‎اس‎بی و یک هدست.

 

 

 

طراحی و ساخت

این گوشی به نسبت اکسپریا M اولیه مشخصا بزرگتر است. ابعاد آن 139.7 در 71.1 در 8.6 میلی متر و وزن آن برابر با 148 گرم می باشد. از این نظر بسیار شبیه به گوشی 5 اینچی دو سیم کارته اکسپریا C است.

جنبه های زیباشناسی Omnibalance سونی برای دومین نسل پی در پی حفظ شده است و هم چنان عملکرد خوبی دارد. چیزی که این گوشی در مقایسه با گوشی اکسپریا C کم دارد امکان تعویض باتری است.

دو طرف این گوشی به نظر می رسد از شیشه باشد ولی سونی یقینا بودجه را در هنگام ساخت این گوشی در نظر داشته است. بررسی نزدیک تر این گوشی نشان می دهد که قسمت پشتی این گوشی از پلی کربنات براق مشکی رنگی ساخته شده است. قابلیت انعکاسی آن آنقدر زیاد است که تقریبا می‎تواند نقش یک آیینه را داشته باشد. جنبه منفی این ماجرا این است که به خوبی لک می افتد.

این گوشی یک صفحه نمایش 4.8 اینچی دارد، جمع و جورترین گوشی موجود در بازار نیست ولی امکان کار با یک دست با آن غیر ممکن نیست. جناحین مات آن باعث می شود که به شکل محکمی در دست جا گیرد که با در نظر گیری بخش پشتی فوق العاده لیز آن یک امتیاز مثبت است.

 

کلیدها

لایه بندی کلیدهای کنترلی این گوشی با اکثریت گوشی های اکسپریایی که در طول چند سال اخیر به بازار آمده‎اند، یکی است.

بالای صفحه نمایش دوربین VGA دیده می شود به همراه یکسری سنسور، بلندگو و یک چراغ کوچک نوتیفیکیشن. در پایین یک نوار ال‎ای‎دی کوتاه دیده می شود که زمانی که ویدئو مشاهده می کنید یا در حال بررسی عکس های داخل گالری هستید، روشن می شود. رنگ این نوا با رنگ محتویات صفحه نمایش مطابقت می کند ولی آنقدر کوتاه است که تفاوتی در تجربه کاربری ایجاد نمی کند.

پورت microUSB به تنهایی در سمت چپ قرار دارد، در حالیکه درگاه های میکرو اس‎دی و سیم کارت با قطع میکرو زیر یک درپوش پلاستیکی در سمت راست قرار دارند و به دنبال آن ها دکمه قفل کردن گوشی / پاور، دکمه باریک تنظیم حجم صدا و کلید شاتر دوربین دیده می شود.

 

     

 

جک هدفون 3.5 میلی متر طبق معمول در بالای گوشی است. انتهای این گوشی به نظر خالی می آید ولی در حقیقت میکروفون اولیه و بلندگوها زیر محافظ های زیری مخفی شده اند. lanyard eyelet نیز در همان اطراف است.

 

   

 

بخش براق پشتی دارای عدسی های دوربین 8 مگاپیکسلی با تک فلش ال‎ای‎دی است. میکروفون ثانویه در کنار فلش ال‎ای‎دی نیز قرار دارد.

 

 

 

صفحه نمایش

گوشی اکسپریا M2 سونی دارای یک صفحه نمایش ال سی دی 4.8 اینچی است. رزولوشن این پنل 540x960 پیکسل و تراکم پیکسلی آن229ppi می باشد. از این صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود گرچه عدم وجود روکش اولئوفوبیک باعث می شود اثرات انگشت مشکل زا باشند. سطح این صفحه نمایش سخت تمیز می شود.

رندرسازی رنگ ها قابل قبول است ولی تعادل سفید خنک تر می باشد تا یک ته رنگ آبی رنگ را داشته باشید. امکان دیدن تصاویر از زوایای مختلف قابل قبول است ولی اندکی تغییر رنگ و از دست رفتن کنتراست دیده می شود.

کیفیت کلی تصویر قابل قبول است، این صفحه نمایش بسیار روشن و کنتراست عالی است.

شیشه جلویی صفحه نمایش نیز قابلیت انعکاسی دارد تا خواندن محتوای آن در نور مستقیم خورشید سخت باشد.

 

باتری

باتری گوشی سونی اکسپریا M2 ظرفیتی برابر با 2300 میلی‎آمپری دارد که به نسبت نسل قبلی که باتری 1750 میلی‎آمپری داشت، افزایش یافته است. مدت دوام باتری این گوشی 64 ساعت است.

در حالت Stamina شما می توانید عمر باتری را نیز افزایش دهید و زمانی که مقدار باتری به پایین تر از حد خاصی رسید مواردی نظیر وای فای، جی پی اس، بلوتوث و روشن تر کردن صفحه نمایش و همچنین همگام سازی داده ها در پس زمینه به صورت خودکار خاموش می شوند.

  

پردازنده و سخت افزار

این گوشی دارای تراشه اسنپ‎دراگون 400 با پردازنده 4 هسته ای Cortex-A7 با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز، واحد پردازش گرافیکی Adreno 305 و 1 گیگابایت رم است. این تراشه در گوشی هایی نظیر Moto G موتورولا، Xperia T2 Ultra سونی، HTC Desire 816، HTC One mini 2 و چندین گوشی دیگر دیده می شود و انتخاب کاملا محبوبی است. و باید بر حق گفت که این چیپست عملکرد روانی ارائه می دهد و از عهده کارهای روزمره و بازی های نه خیلی سنگین به خوبی بر می آید.

تست بنچمارک GeekBench 3 به منظور ارزیابی عملکرد کلی و پردازنده این گوشی نشان می دهد که امتیازهای این گوشی قابل قبول است. از این نظر مشابه با عملکرد گوشی های Moto G و اکسپریا C است.

AnTuTu یک تست ترکیبی است که عملکرد رم و GPU را نیز مد نظر می گیرد و اعداد به دست آمده در این بخش کاملا خوب و اندکی به نسبت پردازنده Moto G بهتر و به نسبت گوشی Xperia C سونی بسیار بالاتر و البته پایین تر از گوشی اکسپریا T2 اولترا است.

تست Basemark OS II یک تست ترکیبی دیگر است، امتیاز کلی به گوشی به همراه عملکرد تک و چند هسته پردازنده می دهد. امتیاز کلی این گوشی در این بخش بسیار ضعیف است، ولی عملکرد در بخش تک و چند هسته بسیار نزدیک به چیپست S400 موجود در گوشی HTC One mini 2 است.

در بخش تست های بنچمارک گرافیک و استفاده از GFXBench که دارای دو تست است، شاهد عملکرد بسیار ضعیفی بودیم و البته عملکرد این گوشی در بخش on-screen به نسبت گوشی Xperia T2 Ultra که همین چیپست ولی رزولوشن بیشتر 720p را دارد، بهتر بود.

استفاده از تراشه S400 به نظر می رسد عملکرد نهایی خوبی برای این گوشی به همراه می آورد ولی تست های بنچمارک پردازنده گرافیکی کاملا ناامید کننده هستند. چیزی که البته مهم است عملکرد گوشی در دنیای واقعی است که عالی می باشد.

  

خروجی صدایی که به شکل خوبی شفاف ولی با حجم صدای پایین است

گوشی اکسپریا M2 سونی در هر دو بخش تست کیفیت صدای ما عملکرد خوبی داشت، البته تا جایی که شفافیت خروجی صدا مد نظر است. این گوشی پاسخ فرکانسی دقیقی داشت و خبری از اعوجاج به دنبال اتصال هم آمپلی فایر فعال خارجی و هم هدفون نبود. سطح نویز و محدوده پویا نیز با آن که بهترین نیست ولی هم چنان عالی بود.

تنها عاملی که به دنبال زدن هدفون ها جنبه منفی به شمار می رفت اوج گیری نویز القایی استریو و سطوح حجم صدای بسیار پایین در هر دو قسمت بود. شما یقینا با هدست‎های خود سونی با حداکثر حجم صدا به موزیک گوشی نخواهید کرد (در واقع گوشی در این رابطه به شما هشداری می دهد) ولی اگر هدفون های حرفه ای دارید شاید این قضیه مشکل ساز باشد.

 

دوربین نا امیدکننده 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار

گوشی اکسپریا M2 سونی از یکی سنسورهای دوربین استاندارد 8 مگاپیکسلی Exmor RS سونی استفاده می کند. حداکثر تصاویری که این گوشی می گیرد رزولوشن 3264 x 2448 پیکسلی (8 مگاپیکسل) در حالت دستی یا 3104 x 1746 (5.4 مگاپیکسل) در حالت Superior Auto دارند. تک فلش ال‎ای‎دی هم برای گرفتن بهتر تصاویر در شرایط نوری کم به چشم می خورد.

این گوشی دارای یک کلید شاتر دوربین سخت افزاری است که بسیار کوچک است و ممکن است افراد در کار با آن راحت نباشند. جنبه خوب ماجرا این است که شما می توانید آن را به منظور باز کردن گوشی از حالت قفل و اجرای دوربین تنظیم کنید. این دکمه می تواند فورا شروع به ضبط فیلم یا گرفتن تصویر کند. چنین چیزی در بعضی از شرایط ممکن است کمک کند یعنی زمانی که می خواهید فورا یک عکس بگیرید.

اینترفیس دوربین از دو صفحه تشکیل شده است و با اینترفیس دوربین ویدیو یکی شده است، شما بدون تغییر حالات اکثر اوقات می توانید یک عکس یا فیلم بگیرید. بسته به حالت عکاسی که دارید استفاده می کنید، کلید شاتر دوربین ویدیو ممکن است با تاگل حالت دوربین ثابت/ ویدیو جایگزین شود.

در حالت دستی (Manual) شما می توانید حداکثر رزولوشن را برای تصاویر داشته باشید و هم چنین از روی نمایاب به "گزینه‎های مختلف" دسترسی داشته باشید که جالب تر از چیزی است که به نظر می آید و واقعا هم همین طور است. اسلایدری برای تنظیم میزان در معرض گذاری با نور به همراه قابلیت انتخاب تعادل سفید وجود دارد. شما می توانید مواردی نظیر ایزو، حالت های فوکوس، خاموش و روشن بودن رفع لرزش تصویر را نیز کنترل کنید ولی این موارد در منوی تنظیمات دیده می شوند.

حالت گرفتن عکس Superior Auto نظیر چیزی است که در سایر گوشی های اکسپریا دیده ایم، رزولوشن در این حالت به 5.4 مگاپیکسل و نسبت تصویر 16:9 محدود می شود. تنظیماتی را نمی توانید تغییر دهید و همه چیز به صورت خودکار و معجزه آوری رخ می دهد. برخلاف گوشی های اکسپریای 20 مگاپیکسلی سونی، تصاویر گرفته شده در این حالت از نظر کیفیت با تصاویر گرفته شده در حالت دستی یکی هستند.

جدا از این دو حالت، حالت های عکاسی جالب دیگری نیز دیده می شود.

این گوشی دارای حالت عکاسی به صورت Sweep panorama است ولی متاسفانه تصاویر سراسرنما رزولوشن 5 مگاپیکسل، سرهم بندی بد تصویر و کیفیت ناامید کننده دارند.

سپس افکت‎های واقعیت افزوده به چشم می‎خورد که شما جنبه‎های دنیای مجازی را نیز می‎توانید به دنیای تصویر خود اضافه کنید یا حتی در این جهان به لطف یکسری افکت جالب دنبال کردن حرکت، جابجا شوید. کودکان عاشق این افکت‎ها هستند ولی ما بزرگسالان اخمو کمتر تحت تاثیر قرار گرفتیم.

دیگر حالت‎ها شامل Picture effect mode می‎شوند که یک شبکه‎ی 3 x 3 از تصویر به وجود می‎آورد و تمامی افکت‎های موجود را در زمان آنی نشان می‎دهد.

سونی همچنین حالتی به اسم Social streaming قرار داده است که می تواند ویدیوهایی زنده از دوربین شما مستقیما بر روی پروفایل فیسبوک شما ارسال کند.

حالت Timeshift جایگزین حالت معمول Burst شده است، در عرض 2 ثانویه 30 تصویر می گیرد. نکته جالب این است که قبلا از اینکه حتی شما کلید شاتر را فشار دهید دوربین تصاویر را ذخیره می کند تا بهترین لحظات را از دست ندهید.

در نهایت حالت فوکوس زدایی پس زمینه (Background defocus) دیده می شود که تصویر یک شی خاص را می گیرد و سپس پس زمینه پشت آن را محو می کند. روی کاغذ جالب است ولی اغلب اوقات عملکرد موفقیت آمیزی ندارد و باید تا جای ممکن در هنگام عکس گرفتن ثابت باشید و بارها سعی کنید.

 

کیفیت تصویر

هم نمونه های گرفته شده با رزولوشن کامل و هم نمونه تصاویر 5.4 مگاپیکسلی در حالت Superior Auto سطح ناامید کننده‎ای از جزئیات زمان مشاهده در بزرگنمایی 1:1 دارند. در معرض گذاری با نور، کنتراست و رنگ ها خوب هستند که باعث می شود زمانی که تصاویر را روی صفحه نمایش گوشی خود نگاه کنید عالی به نظر آیند.

ولی به دنبال بررسی نزدیک تر مشخص می شود که الگوریتم کاهش نویز تاثیر خودش را گذشته و جزئیات ریز را از بین برده و در بعضی تصاویر هم چنان ولی مقدار نویز بالا حفظ شده است. علاوه بر این، مصنوعات بیش از حد اشباع سازی نیز به چشم می خورد.

با آنکه به دنبال استفاده از حالت Superior Auto، گاهی اوقات حالت HDR فعال می شود، اگر واقعا می خواهید فعال سازی آن را اجباری کنید، باید از حالت دستی یا Manual استفاده کنید. HDR در این‎جا حالت محافظ کارانه دارد و باعث می شود در اصلاح هم مناطق سایه دار و هم روشن افراط نشود. متاسفانه جزئیات نهایی تصاویر به نسبت نمونه های استاندارد حتی بدتر است.

باعث می شود که مناطق سایه دار و هم بسیار روشن در معرض نور قرار گیرند تا تصاویری بهتر از تصاویر اصلی داشته باشیم و به طور کلی صحنه روشن می شود.

 

قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p در 30 فریم بر ثانیه

دوربین ویدیوی گوشیSony Xperia M2 حداکثر قادر به گرفتن ویدیوهای با کیفیت 1080p و در فریم ریت 30fps است. رابط کاربری این دوربین با دوربین ثابت یکی است. شما می‎توانید تایمر برقرار کنید و تنظیماتی نظیر در معرض گذاری با نور، حالت فوکوس و غیره را نیز تغییر دهید.

برای ویدیوها دوربین گوشی اکپسریا M2 سونی دارای یک رفع لرزش دیجیتالی تصویر است ولی استفاده از آن بهایی نیز دارد چون میدان دید (FoV) کاهش پیدا می‎کند. گوشی آنقدر هوشمند است که متوجه شوید روی دست دارید فیلم می گیرید یا آن را در محلی قرار داده اید، ولی در هر صورت FoV کاهش پیدا می کند.

در بخش حالت های مختلف فیلم برداری گزینه HDR به همراه چندین صحنه مخصوص فیلم برداری دیده می شود.

در حین گرفتن فیلم می توانید عکس هم بگیرید ولی زیاد کاربرد ندارد چون رزولوشن آن 1080p است و امکان گرفتن یک فریم از ویدیو هم بعدا وجود دارد.

نمونه ویدیوهای گرفته شده با دوربین این گوشی چیز خاصی نیست و به نسبت تصاویر ثابت ولی بهتر است. سطح جزئیات بهتر است، کاهش نویز تخریب کننده نیست و نویز بسیار کمی دیده می شود. فریم ریت ثابت و برابر با 28 فریم بر ثانیه و بیت ریت در حدود 16 تا 17 مگابیت بر ثانیه و کیفیت صدا استریو و 128 کیلوبایت بر ثانیه می باشد.

نظیر سایر گوشی های اکسپریا فوکوس خودکار بیش از حد با اشتیاق نشان می دهد و اغلب اوقات فعال می شود.

گوشی سونی اکسپریا M2 ویدیوهای 1080p متوسطی می گیرد. سطح جزئیات در پس زمینه در شرایط نوری خوب، خوب است ولی در پیش زمینه زیاد عملکرد خوبی ندارد. در شرایط نوری کم مقدار پارازیت زیاد است گرچه الگوریتم کاهش نویزی که سخت گیرانه نیست باعث می شود سطح زیادی از جزئیات حفظ شود.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین سونی اکسپریا M2 را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

     

 

 

 

قابلیت برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه‎ها

این گوشی در قالب دو مدل تک و دو سیم کارته به بازار عرضه شده است. مدل تک سیم کارته مدل‎های مختلفی در بازارهای گوناگون دارد. لیست شبکه های پشتیبانی شده بر اساس مدل به صورت زیر است :

4 باند شبکه GSM (در تمامی مدل ها)

دو سیم کارته (مدل D2302)

   3G: 850 / 900 / 2100, 21 Mbps HSDPA (D2303)

   3G: 850 / 1700 / 1900 / 2100, 21 Mbps HSDPA (D2306)

   3G: 850 / 900 / 1900 / 2100, 21 Mbps HSDPA (D2302, D2305)

   LTE: 700 / 1700 / 2600, Cat3

   LTE: 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600, Cat3

مدل دو سیم کارته از قابلیت dual stand-by پشتیبانی می کند و یکی از معدود گوشی هایی است که به شما اجازه می دهد که در حال مکالمه با یک سیم کارت باشید و روی سیم کارت دیگر نیز تماس را دریافت کنید. حتی می توانید تماس اول را در نگه دارید و به تماس دوم جواب دهید.

پشتیبانی از باند دوتایی Wi-Fi a/b/g/n و Wi-Fi Direct نیز دیده می‎شود. همچنین از بلوتوث 4.0 پشتیبانی شده و امکان مسیریابی ماهواره‎ای با استفاده از A-GPS و GLONASS وجود دارد. در این گوشی همچنین رادیو FM و RDS دیده می‎شود. قابلیت NFC نیز دیده می شود با پشتیبانی از Android Beam برای ارسال فایل ها به سایر دستگاه های اندرویدی.

وجود پروتکل فوق العاده کم انرژی ANT+ برای اتصال به لوازم جانبی ورزشی نظیر مانیتورهای قلب، ابزار سنجش سرعت دوچرخه سواری و غیره نیز دیده می شود.

برای شارژ و اتصال های سیمی پورت microUSB 2.0 وجود دارد. از حالت Media transfer نیز برای دسترسی به فضای ذخیره سازی داخلی و کارت حافظه خارجی با استفاده از کابل USB پشتیبانی می شود. برای اتصال صفحه کلیدها، پن درایوها و هارد درایوهای یو‎اس‎بی قابلیت USB OTG دیده می شود.

پورت microUSb هیچ گونه پشتیبانی از قابلیت سیمی TV-Out ندارد ولی اگر دارای یک HDTV سازگار باشید می‎توانید صفحه‎ نمایش گوشی خود را به صورت بی سیم از طریق پروتکل میراکست منعکس کنید.

  

 

 

در انتها

گوشی Sony Xperia M2 به معنای واقعی یک گوشی میان رده است، یک صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن متواضع، یک چیپست اسنپ دراگون 400 با پردازنده قابل قبول 4 هسته ای و یک دوربین نه چندان جالب 8 مگاپیکسلی دارد که تمامی این ها در یک بدنه باریک واقعا جذاب جدا گرفته اند. انگاری با نسخه کوچکتری از گوشی اکسپریا اولترا T2 یا مدل بزرگتر گوشی اکسپریا E1 روبرو هستیم. این گوشی عملکرد موفق آمیزی در بخشی خاصی ندارد ولی مایوس کننده هم ظاهر نمی شود.

جنبه های مثبت این گوشی عبارتند از یک ظاهر زیبا به لطف طراحی بی همتای اکسپریا، سخت افزاری روان و نمایشگری بزرگ که تجربه عالی در بخش مولتی مدیا به همراه می آورد. پشتیبانی از شبکه LTE نیز دیده می شود ولی می توانید به جای استفاده از این شبکه از مدل دو سیم کارته استفاده کنید.

این گوشی به اندروید کیت کت 4.4 هم آپدیت می شود تا عملکرد آن روانتر باشد و در تجربه کاربری بهتر سهیم باشد.

 

 

 

 

 

مشخصات اصلی

صفحه‎ نمایش ال‎سی‎دی دارای فن آوری IPS با ابعاد 4.8 اینچ و رزولوشن 540x960 پیکسل با محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 3
پشتیبانی از شبکه 4G
اندروید 4.3 جیلی‎بین (امکان آپگرید به اندروید 4.4 کیت کت)
دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p
دوربین جلو ( سلفی ) VGA با قابلیت گرفتن ویدئو
پشتیبانی از USB OTG
قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر
باتری با ظرفیت 2300 میلی آمپر، حالت صرفه جویی کننده در مصرف باتری STAMINA Power Saving

 

معایب اصلی

باتری غیر قابل تعویض
رزولوشن پایین صفحه نمایش برای صفحه نمایشی با این اندازه
عدم وجود اندروید کیت کت به هنگام عرضه گوشی

 

 

1
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*