Xiaomi Redmi Note 2

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارتقطع سیم کارت: سایز میکرو (12×15 میلی‌متر) - وزن: 160 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS LCD - دارای وضوح تصویر Full HD | 1080x1920 - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی: در دو نسخه, 16 گیگابایت و 32 گیگابایت - حافظه رم: 2 گیگابایت
پردازنده: Mediatek MT6795 Helio X10
دوربین: 13 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 5.0 مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G - GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - اینفرارد
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 5.0 Lollipop - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهایPDF
سایر مشخصات: رادیو - قطب نما

توضیحات


گوشی شائومی Redmi Note 2 یکی از ارزان ترین فبلت‎هاییی است که شما می‎توانید تهیه کنید و حتما در رادار جستجوی شما دیر یا زود نمایان خواهد شد.
ممکن است نظیر نقطه‎ای به نظر آید ولی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دنبال گوشی‎های ارزان خوب هستید حتما با دقت به آن توجه می‎کنید و همیشه پشت این نوع دقت دلیل خوبی نهفته است.
گوشی Redmi Note اولیه به سرعت در سال 2014 فروخته شد و به دنبال آن نسخه‎ی پشتیبانی کننده از LTE و آپگرید آن Redmi Note 2 آمد که بدون وقت تلف کردن در جدول رکورد شکنان قرار گرفت.Xiaomi بیشتر بازار چین و هند را هدف گرفته است ولی یقینا توجهی هم به اروپا و آمریکا نیز دارد.
در بین محصولات Xiaomi دو نوع گوشی نوت وجود دارد و اوضاع می‎تواند گیج کننده باشد. سری Mi در اختیار شما یک فبلت پرمیموم می‎گذارد و سری Redmi Notes گزینه‎ی محبوب ترین برای بودجه‎های اندک است.
با توجه به این حرف Redmi Note 2 یقینا ارزان است ولی با توجه به تجهیزاتی که دارد سعی می‎کند با گوشی‎های متوسط برندهای معروف رقابت کند.
گوشی Xiaomi Redmi Note 2 به نسبت نسل قبلی در بخش‎هایی که مهم است آپگرید داشته است. دارای یک صفحه‎ی نمایش فول اچ دی دارای فن آوری IPS با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن 1080p است و از تراشه‎ی MediaTek Helio X10 با یک پردازنده‎ی 8 هسته‎ای بهره می‎برد به همراه 2 گیگ رم.
دوربین اصلی دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت شده و پورت اینفرارد که گزینه‎ای جدید است به همراه قابلیت شارژ سریع از Xiaomi Mi Notes پیشرفته تر قرض گرفته شده‎اند.

ویژگی ها

مشخصات کلی

تاریخ معرفی : 2014
تعداد سیم کارت : دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز میکرو (12×15 میلی‌متر)
وزن : 160 گرم
ابعاد : 152x76x8.3 میلی متر
جنس بدنه : پلاستیک و آلیاژ منیزیم

حافظه

حافظه داخلی : در دو نسخه, 16 گیگابایت و 32 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 2 گیگابایت

پردازنده

چیپست : Mediatek MT6795 Helio X10
پردازنده ‌ی مرکزی : در دو نسخه: Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53 Octa-core 2.2 GHz Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
پردازنده ‌ی گرافیکی : PowerVR G6200

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع IPS LCD
اندازه صفحه نمایش : 5.5 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : Full HD | 1080x1920
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 401 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : دارای قابلیت دریافت چندین لمس همزمان

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500
توضیحات 4G : LTE
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS, Beidou
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه ی 4.0 همراه با A2DP و LE
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB نسخه‌ی 2.0

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 13 مگاپیکسل
وضوح عکس (مگا پیکسل) : 4128x3096 پیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره و لبخند قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت تصویربرداری HDR
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 5.0 مگاپیکسل HD 720p

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : v5.0 Lollipop
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : +MP3/WAV/eAAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.264
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Po 3060 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :
زمان انتظار : 144 ساعت
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقیقه
زمان پخش موسیقی : 46 ساعت

سایر مشخصات

رادیو :
توضیحات رادیو : رادیو FM
قطب نما :
حسگر ها : حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر
فرمان صوتی :
سایر قابلیت ها : قابلیت شارژ سریع نسخه 2 (60 درصد شارژ در 30 دقیقه) (Quick Charge 2.0) قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor) قابلیت نمایش مستندات (Document viewer)
رنگ بندی : صورتی, سفید, آبی, زرد, سبز

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 2

 

 

در ابتدا

گوشی شائومی Redmi Note 2 یکی از ارزان ترین فبلت‎هاییی است که شما می‎توانید تهیه کنید و حتما در رادار جستجوی شما دیر یا زود نمایان خواهد شد.

ممکن است نظیر نقطه‎ای به نظر آید ولی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دنبال گوشی‎های ارزان خوب هستید حتما با دقت به آن توجه می‎کنید و همیشه پشت این نوع دقت دلیل خوبی نهفته است. گوشی Redmi Note اولیه به سرعت در سال 2014 فروخته شد و به دنبال آن نسخه‎ی پشتیبانی کننده از LTE و آپگرید آن Redmi Note 2 آمد که بدون وقت تلف کردن در جدول رکورد شکنان قرار گرفت. Xiaomi بیشتر بازار چین و هند را هدف گرفته است ولی یقینا توجهی هم به اروپا و آمریکا نیز دارد. در بین محصولات Xiaomi دو نوع گوشی نوت وجود دارد و اوضاع می‎تواند گیج کننده باشد. سری Mi در اختیار شما یک فبلت پرمیموم می‎گذارد و سری Redmi Notes گزینه‎ی محبوب ترین برای بودجه‎های اندک است. با توجه به این حرف Redmi Note 2 یقینا ارزان است ولی با توجه به تجهیزاتی که دارد سعی می‎کند با گوشی‎های متوسط برندهای معروف رقابت کند.

 

 

گوشی Xiaomi Redmi Note 2 به نسبت نسل قبلی در بخش‎هایی که مهم است آپگرید داشته است. دارای یک صفحه‎ی نمایش فول اچ دی دارای فن آوری IPS با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن 1080p است و از تراشه‎ی MediaTek Helio X10 با یک پردازنده‎ی 8 هسته‎ای بهره می‎برد به همراه 2 گیگ رم. دوربین اصلی دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت شده و پورت IR که گزینه‎ای جدید است به همراه قابلیت شارژ سریع از Xiaomi Mi Notes پیشرفته تر قرض گرفته شده‎اند.

حالا به بررسی گوشی می‎پردازیم که پر فروش ترین گوشی در چین در یک بازه‎ی زمانی رکورد شکن بوده است.

 

محتویات جعبه

جعبه‎ی فروش این گوشی همانند همیشه شیک است. از کاغذ بازیافتی ساخته شده است که گفته می‎شود حدود 130 کیلوگرم وزن را تحمل می‎کند. درون آن خود گوشی، یک آداپتور 2 آمپری A/C و یک کابل microUSB دیده می‎شود.

 

 

 

 

طراحی و  ساخت

گوشی شائومی Redmi Note 2 از بسیاری از جهات شبیه به Mi 4i که اخیرا عرضه شده است، می‎باشد. دارای مواد پرمیموم درخشنده و براق نیست ولی یک تغییر بارزی که به نسبت مدل سابق خود داشته است جایگزین کردن پلاستیک براق با یک رنگ مات است.کل بخش جلویی با تکه‎ی مشکی رنگی از شیشه بدون توجه به رنگ دستگاه پوشانده شده است و توجهی به پوشش حفاظتی ویژه هم نشده است.

این گوشی بر روی کلیدهای خازنی خود دارای یک رنگ قرمز است که امضای سری گوشی‎های Redmi به نوعی به شمار می‎رود. کل قسمت پشتی را می‎توان برداشت و از پلاستیک مات ساخته شده است. طراحی آن بسیار مشابه با اولین Redmi Note و Mi 4i است، و طرفداران Xiaomi یقینا موافق هستند. استفاده از پلاستیک مات یقینا بر روی در دست گرفتن این گوشی و ظاهر آن تاثیر گذاشته است و این گوشی مستعد دریافت لکه یا اثر انگشت نیست. یقینا به راحتی نمی‎توان با یک دست یک صفحه‎ی نمایش 5.5 اینچی را در دست گرفت ولی به لطف طراحی جدید واقعا در دست گرفتن آن عالی است و با یک دست به راحتی می‎توان با آن کار کرد. کاور مات و جناحین محکم یقینا باعث می‎شوند گوشی در دست محکم جا گیرد.

ترتیب کلیدهای کنترلی برروی این گوشی بسیار حالت استانداردی دارد. بخش جلویی با صفحه‎ی نمایش 5.5 اینجی پوشانده شده است و در امتداد آن میکروفون در بالا و کلیدهای خازنی قرمز در پایین قرار دارند. دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی به همراه یکسری سنسور نیز اطراف میکروفون قرار گرفته‎اند.

 

 

در بخش سمت چپ چیز خاصی نیست ولی در سمت راست دکمه‎ی نقره‎ای تنظیم کننده‎ی حجم صدا و دکمه‎ی قفل کردن / پاور دیده می‎شود.

 

 

در بخش بالایی این گوشی جک صدا، میکروفون دوم و پورت IR قرار دارد.

 

 

پایین این گوشی هوشمند جایی است که پورت microUSB و میکروفون اولیه قرار دارند.

 

 

دوربین جدید 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت و یک فلش LED در پشت قرار دارند.

 

زیر کاور پشتی جایگاه دو سیم کارت، اسلات microSD و باتری قابل تعویض 3060 میلی آمپر ساعت به چشم می‎خورد.

 

 

صفحه‎ نمایش

گوشی شائومی Redmi Note 2 یک صفحه‎ی نمایش فول اچ دی دارای فن آوری IPS با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن 1080p با تراکم پیکسلی 401ppi برای یک کیفیت تصاویر عالی و بسیار شارپ است.

متاسفانه محافظ صفحه‎ نمایش به نظر از نوع مقاومت به خراش نمی‎باشد. در بررسی میکروسکوپی این صفحه‎ی نمایش به نظم RGB ساب پیکسل‎ها بر می‎خورد که پنل LCD این گوشی را شکل می‎دهند.

این گوشی در مقایسه با صفحه‎ی نمایش Xiaomi Mi 4i در حالت حداکثر روشنایی کمتری در صفحه‎ نمایش خود دارد ولی تقریبا نتایج خوب مشابهی در رابطه با کنتراست و رنگ‎ها به دست می‎آورد.

رنگ‎های مشکی آنقدر عمق ندارند ولی بدتر از این هم دیده شده است.

شما می‎توانید دمای رنگ را خودتان از بین گرم، نرمال و خنک، انتخاب کنید. گزینه‎ی گرم تر باعث دقت رنگی بیشتر به نسبت نرمال می‎شود و در عوض کاهش اندکی در حداکثر میزان روشنایی خواهیم داشت.

خوانا بودن صفحه‎ نمایش در نور خورشید حالت متوسطی دارد و تقریبا همان چیزی است که در مدل سابق این گوشی به چشم می‎خورد.

شیشه‎ی صفحه‎ی نمایش به نوعی منعکس کننده است و با آنکه می‎توانید وقایع روی صفحه‎ی نمایش را ببینید در نور زیاد خورشید ولی نیاز به حداکثر میزان روشنایی خواهید داشت و تمامی رنگ‎ها، پریده به نظر می‎آیند.

 

باتری

کمپانی Xiaomi در Redmi Note 2 یک باتری 3060 میلی آمپر ساعت قرار داده است که برای یک دستگاه 5.5 اینچی عالی است. این گوشی به مدت 49 ساعت از نظر کارکرد باتری دوام آورد یعنی اگر روزانه یک ساعت تماس، یک ساعت گردش در اینترنت و یک ساعت پخش ویدیو داشته باشید باتری این گوشی دو روز دوام خواهد آورد. استفاده از دو سیم کارت باعث شد این مقدار به 47 ساعت کاهش یابد.

 

قابلیت اتصال و پشتیبانی از شبکه‎ها

گوشی شائومی ردمی نوت 2 از باندهای 7 LTE پشتیبانی می‎کند, می‎توانید بر روی هر کدام از سیم کارتها پشتیبانی از شبکه LTE هم داده باشید و سیم کارت دیگر از اتصال GSM بهره خواهد برد.

پشتیبانی از HSPA و قابلیت اتصال 3G 4 باند نیز وجود دارد.سایر ویژگی‎های مربوط به این بخش شامل پشتیبانی از Wi-Fi a/b/g/n/ac دو باند و وای فای دایرکت می‎شود. همچنین از Bluetooth 4.0، جی پی اس و GLONASS به علاوه‎ی رادیو FM پشتیبانی می‎شود.

وجود یک پورت microUSB 2.0 اتصال‎های داده‎ای و شارژ را مدیریت می‎کند. با استفاده از حالت انتقال مدیا (Media mode) می‎توان از طریق یک کابل USB به محتویات مموری داخلی دسترسی داشت.

پورت microUSB همچنین از قابلیت USB OTG برای اتصال به لوازم جانبی USB دار نظیر صفحه‎ کلید‎ها، هارد درایو‎ها یا درایوهای قلمی پشتیبانی می‎شود. از طریق پروتکل Miracast می‎توان به صورت بی سیم صفحه‎ی نمایش را منعکس به روی صفحه‎های نمایش دیگر کرد.

پورت اینفرارد در بالا قرار گرفته و با یک نرم افزار دست جفت و جور شده است و شما از آن می‎توانید به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید تا این گوشی یک کنترل جهانی باشد. برای این منظور اپلیکیشن MiRemote به چشم می‎خورد که از طیف وسیعی از دستگاه‎ها پشتیبانی می‎کند.

 

رابط کاربری

شائومی Redmi Note 2 اولین گوشی هوشمند همراهی است که به صورت رسمی دارای رابط کاربری MIUI 7 است که از هسته‎ی آندروید 5.0.2 استفاده می‎کند. با آنکه مدل چینی این گوشی دارای این رابط کاربری است ولی آن‎هایی که خارج از چین فروخته می‎شوند دارای MIUI 6 هستند.در عوض اینکه این بار نیز کل رابط کاربری عوض شود، این کمپانی تمرکز بر اصلاح لانچر خود و عملکرد آن داشته است. طبق گزارش تغییرات Xiaomi این رابط کاربری 30% سرعت بیشتری دارد و 10% مقدار مصرف انرژی و باتری آن کارآمد تر می‎باشد. همچنین به آن یکسری چیزهای جدید نظیر آلبوم نوزاد خردسال، وضعیت کودک (child mode)، تم‎های پیش فرض جدید و گزینه‎ی خودکار مزاحم نشوید، اضافه شده است.همانند با قبلا سفارشی سازی‎‏های Xiaomi بسیار کامل است و همه چیز را از جمله سرویس‎های گوگل جایگزین کرده است.

در حقیقت گوشی‎های Mi که در چین فروخته می‎شوند به سرویس‎های گوگل دسترسی ندارند و باید به طریق بارگذاری جانبی شوند. مدل‎های فروخته شده خارج از چین به طور کامل از قبل سرویس‎های گوگل را نصب شده دارند.

قفل صفحه‎ نمایش دارای یک قفل در بخش بالا سمت چپ است و ویجت‎های این صفحه دیگر دیده نمی‎شوند.

برای باز کردن گوشی باید به سمت بالا سوایپ کنید و اگر می‎خواهید دوربین را سریع باز کرده از سمت راست سوایپ کنید.

فراتر از قفل صفحه‎ی نمایش صفحه‎ی home اندروید با 4 میانبر قابل سفارشی شدن است که به صورت پش فرض پایین صفحه قرار گرفته‎اند ولی تا 5 آیتم می‎توانید در این بخش قرار دهید.

می‎توانید هرگونه اپلیکیشن یا حتی پوشه‎‎هایی با چند آیتم درون آن در این بخش داشته باشید.

خبری از کشوی اپلیکیشنی نیست، هرچیزی که نصب کنید روی صفحه‎ی نمایش ظاهر می‎شود و می‎توانید بی نهایت صفحه‎ درکنار صفحه‎ی home داشته باشید. میانبرهایی به چشم نمی‎خورد و کشیدن آیکون اپلیکیشن‎ها به طرف سطل آشغال باعث پاک کردن آن‎ها می‎شود.

گرچه در قالب یک پنجره‎ی پاپ آپ تایید این عمل از شما خواسته می‎شود تا تصادفی برنامه‎ها را پاک نکنید.روی صفحه‎ی Home آهسته ضربه بزنید و نگه دارید تا بتوانید ویجت‎هایی به این بخش اضافه کنید.

گزینه‎ها اندک هستند ولی از پلی استور می‎توانید ویجت‎های بیشتری دانلود کنید.امکان تغییر تم نیز وجود دارد. تم باعث تغییر کاغذ دیواری صفحه‎ی home، شکل قفل صفحه‎ی نمایش، آیکون‎های سیستم، فونت سیستم و پروفایل صداها می‎شود (امکان غیرفعال سازی تغییرات و پروفایل صدا از بخش تنظیمات وجود دارد).

MIUI v.7 دارای 5 تم پیش فرض است، MIUI, High Life, Pink Blush، Rose و Ocean Breeze و همیشه از فروشگاه Mi می‎توانید تم‎های جدید دانلود کنید.

 

 

ناحیه‎ی نوتیفیکیشن دارای دو تب نیمه شفاف است، اولی برای جا دادن تمامی نوتیفیکیشن‎ها و دومی (به سمت چپ برای دسترسی داشتن به آن سوایپ کنید) دارای تاگل‎های قابل سفارشی شدن و یک میانبر به بخش تنظیمات. متاسفانه شما برخلاف دیگر دستگاه‎های آندرویدی نمی‎توانید صفحه‎ی تاگل‎ها را با سوایپ دو انگشتی از سمت بالا بیاورید.یک task switcher با گزینه‎ی Clear All نیز دیده می‎شود.ویجت جستجوی اختصاصی Xiaomi عملکردی مشابه با سیستم جستجوی Spotlight اپل دارد. شما با سوایپ کردن بر روی هر بخشی از صفحه‎ی home می‎توانید به آن دسترسی داشته باشید. این ابزار به جستجو در بین اپلیکیشن‎ها، موزیک، ایمیل، تنظیمات و چیزهای دیگر می‎پردازد.کمپانی Xiaomi سرویس ابری مخصوص به خود را برای همگام سازی محتوا بین دستگاه‎ها لحاظ کرده است. هر اکانت در Mi Cloud دارای 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان است. می‎توانید از آن برای پشتیبان گرفتن از لیست تماس، پیام‎ها، کل گالری‎تان، گزارش تماس‎ها، یادداشت‎ها، تنظیمات،صداهای ضبط شده، محتویات مرورگر (هیستوری، تب‎ها، داده‎های اپلیکیشن وب) و کتابخانه‎ی موزیک خود استفاده کنید.

سرویس پشتیبان گیری و همگام سازی این شرکت شباهت‎های بسیاری با iCloud اپل دارد.

حتی گزینه‎ی رایگان Cloud Messaging وجود دارد که امکان تبادل پیام‎ها بر روی بستر اینترنت بدون نیاز به پرداخت هزینه برای پیام کوتاه را می‎دهد، که تنها بین دو دستگاه Xiaomi کار می‎کند.در پایان اگر وارد اکانت Mi Cloud خود شده باشید، می‎توانید عملکرد Find Device را انتخاب کنید که در صورتی که دستگاه خود را گم کردید یا آن را شخصی دزدید کاملا به درد بخور است.

MIUI 7 دارای یک Child mode جدید است که تنها امکان اجرا شدن اپلیکیشن‎های مورد انتخاب شما در این حالت وجود دارد.

چنین چیزی امکان پاک کردن تصادفی داده‎های مهم شما توسط کودک‎تان را از بین می‎برد. حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) نیز بهینه شده است و از گزینه‎های سفارشی سازی و برنامه ریزی بهتری پشتیبانی می‎کند.

 

پردازنده و سخت افزار

این گوشی در بین اولین گوشی‎هایی است که از تراشه‎ی MediaTek MT6795 که با نام Helio X10 شناخته می‎شود، بهره می‎برد.

برخلاف آنچه نام آن اشاره دارد، این پردازنده‎ یک مدل 2GHz Cortex-A53 8 هسته‎ای به همراه واحد پردازش گرافیکی PowerVR G6200 و 2 گیگ رم است.

Meizu MX5 و HTC One E9+ جزو دیگر دستگاه‎هایی هستند که از همین تراشه استفاده می‎کنند و Sony Xperia M5 و Gionee Elife E8 نیز دارای این چیپست خواهند بود، این تراشه بنابراین گزینه‎ی محبوبی این روزها شده است. در تست‎های بنچمارکی که از این گوشی گرفته شده است پردازنده‎ی آن عملکردی خوب و قابل قبول دارد.

GPU مدل PowerVR G6200 این گوشی واقعا توانا برای مدیریت صفحه‎های نمایش 1080p است. عملکرد خام آن بهتر از Adreno 405 معروف در پردازنده‎ی Snapdragon 615 می‎باشد. Xiaomi در استفاده از تراشه‎ی Helio X10 در گوشی Redmi Note 2 انتخاب صحیحی داشته است. قدرت پردازش عالی است، عملکرد واحد پردازش گرافیکی خوب است و حتی برای بازی‎های سنگین سه بعدی قابل قبول است و افرادی که چند کار همزمان می‎کنند باید قدردان وجود 2 گیگ رم باشند.

مطمئنا این گوشی سریع ترین گوشی هوشمند همراه موجود نیست ولی در تمامی تست‎های بنچمارک گرفته شده از آن عملکرد خوبی داشته است و یقینا یکی از بهترین‎ها در بین هم سطح‎های خود است.

 

دوربین

شائومی Redmi Note 2 دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به یک فلش LED است. این دوربین به نسبت نسل قبلی آپگرید بارزی دریافت کرده است، به طوری که این گوشی دارای یک سیستم فوکوس خودکار به همراه تشخیص حالت برای فوکوس دقیق تر و سریع تر است.اینترفیس دوربین نسبتا ساده است و دارای سه بخش است، بخش پیش فرض که نمایاب با یک شاتر مجازی را نشان می‎دهد به همراه دکمه‎ی دوربین جلو و فعال کننده‎ی فلش. در بخش بالایی 12 فیلتر به همراه پیش نمایش‎های زنده در پیش روی شما است. بخش پایینی شامل حالت‎های پیشرفته نظیر پانوروما، Beautify, Timer, Scenes, Gradient و حالت دستی است.سوییچ حالت HDR در کنار شاتر دوربین مجازی قرار گرفته است.

در حالت دستی یا Manual شما می‎توانید تنظیمات تعادل سفید و ISO را انجام دهید. سوییچ شناخت چهره در بخش تنظیمات اضافی دیده می‎شود.این گوشی مقدار متوسطی از جزییات را در تصاویر نشان می‎دهد و سطح پارازیت یا نویز در حد معقولی پایین است. تعادل سفید دقیق است و رندرسازی رنگ‎ها به صورت زنده دوست داشتنی است. محدوده‎ی پویا بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

 

 

با آنکه تصویر در یک صفحه‎ی نمایش 5.5 اینچی فوق العاده به نظر می‎آیند ولی بر روی یک مانیتور اندازه‎ی آن‎ها کوچک شده است ولی تصاویر کامل 13 مگاپیکسلی کیفیتی جز متوسط ندارند. ولی کنتراست و رنگ‎ها در وضعیت خوبی قرار دارند و محدوده‎ی پویا برای چنین گوشی در این سطح خوب است. تصویربرداری در حالت HDR به اندازه‎ی کافی محافظ کارانه است و بدون ایجاد یک آشفتگی در تصویر قادر به حفظ جزییات سایه‎ها و قسمت‎های دارای نور زیاد است. امکان تصویر برداری به حالت پانوراما نیز وجود دارد. شما می‎توانید هم در نمای افقی و هم پرتره تصاویر سراسرنما با یک میدان دید 180 درجه بگیرید. تصویر برداری در این حالت ساده است ولی اندکی سرهم بندی تصاویر طول می‎کشد. نتیجه‎ی نهایی نسبتا ولی مایوس کننده است، رزولوشن حدود 2000x760 پیکسل و کیفیت تصویر کاملا ضعیف است.

گوشی Xiaomi Redmi Note 2 دارای یک دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی برای عکس‎های سلفی با رزولوشن بالا است. تصاویر اندکی ملایم با مقدار جزییات متوسطی هستند ولی برای شبکه‎های اجتماعی مناسب می‎باشند.

دوربین فیلم برداری این گوشی دارای همان رابط کاربری دوربین ثابت است. از ضبط ویدیو به صورت تایم لپس و اسلوموشن پشتیبانی می‎کند و قابلیت گرفتن ویدیو به حالت فواصل زمانی وجود دارد. این گوشی قادر به ضبط ویدیو تا کیفیت 1080p با سرعت 30fps است. بیت ریت ویدیوی ضبط شده ضعیف و حدود 15 Mbps و صدا با کیفیت 128 Kbps با دو کانال صوتی ضبط می‎شود.جزییات ویدیو در حد متوسط نظیر تصاویر ثابت است. رنگ‎ها و کنتراست در وضعیت خوبی قرار دارند و فریم ریت روان و ثابت با سرعت 30fps است. محدوده‎ی پویا بالاتر از حد متوسط است.

 

 

در انتها

ای کاش تمامی دنباله‎هایی که برای یک نسل گوشی در نظر گرفته می‎شوند نظیر Xiaomi Redmi Note 2 باشند. ساده و سر راست، ولی فوق العاده دوست داشتی و قابل اعتبار. مدل اولیه‎ی Redmi Note نیز یک گوشی ساده بود و باید گفت آپگرید آن نیز چیز زیاد درخشانی ندارد جز رزولوشن بیشتر صفحه‎ی نمایش، قدرت پردازش بیشتر، یک پورت IR و قابلیت شارژ سریع.

پس چرا این گوشی عالی است؟ دارای همان تراشه‎ای است که در Sony Xperia M5 دیده می‎شود و همان دوربین LG G3 را دارد (بدون OIS)، و تازه قیمت آن نصف آن‎ها است. با قیمتی زیر 200 یورو شاید این ارزان ترین فبلت موجود در بازار باشد.

البته باید گفت این قیمت با توجه به عدم وجود محافظ صفحه‎ی نمایش، عدم قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 2160p و حالت‎های تصویر برداری خاص است.

 

 

 

 

 

 

2
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1394-08-12

    باسلام وخسته نباشید
    اول تشکر دارم از سایت خوبتون که کامل تمام مشخصات گوشیهارو نوشتین دو سوال داشتم یکی اینکه تمام گوشیهای که در سایت هستن و گوشیهایی که نمایندگی ندارن مثل همبن گوشی و برندهایکه در سایت هستن برای فروش موجودمیشن و سوال بعدی دقیقا که فروش گوشیها اغاز میشه ممنون میشم جواب سوالاتم رو بدین

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    لینک های خرید از اول آذر 94 فعال خواهند شد و در ابتدا مدل هایی که تقاضای بیشتری دارند جهت فروش قرار میگیرند.
    نقد و بررسی Xiaomi Redmi Note 2 طی 24 ساعت آینده در صفحه محصول قرار خواهد گرفت.
    تمام سفارشات از ایران ارسال خواهد شد و برنامه ای برای ارسال از چین نخواهیم داشت.
    با احترام

  • 1394-08-27

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم این گوشی تهیه کنم اما به دلیل عدم معروف بودن این برند داخل کشور و اینکه کمیابه و نمیشه یا سخته که از نزدیک ببینیم نگران کیفیت صفحه نمایششم.با توجه به اینکه خود شرکت گفته پنل ال سی دی ساخت شرکت شارپ و AUO هستن آیا شما تایید می کنید؟من خودم مشهدم امکان داره بیام از نزدیک گوشی تست کنم؟

    پاسخ مدیر:

    وقت بخیر
    گوشی های تولید شده توسط کمپانی شائومی از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار هستند و این مدل نیز یکی از پرفروش ترین و بهرین های این کمپانی است .
    در خصوص سوالتون باید عرض کنم که کیفیت نمایشگر ردمی نوت 2 بسیار مطلوب است و در تست هایی که انجام شده میتوان گفت قدرت رقابت با برند های مطرح را نیز دارد.
    اما ما بنا به دلایل متفاوت خرید این مدل و در کل برند های این چنین را توصیه نمی کنیم که در زیر به مهمترین این دلایل اشاره می کنیم.
    1- نبود لوازم جانبی کافی در ایران و سخت تهیه کردن لوازم
    2- تهیه کردن دشوار قطعات جانبی در صورت بروز حادثه نظیر شکستگی صفحه نمایش, خراب شدن باتری و ...
    3- افت شدید قیمت کارکرده نسبت به نو اگر قصد فروش گوشی  را داشته باشید.
    4- دشوار بودن فروش در بازار
    و ...
    با احترام

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*