Samsung Galaxy J7 Max

جدید

مشخصات اصلی: دو سیم کارت قطع سیم کارت: سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر) - مجهز به حسگر اثر انگشت - وزن : 179 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع PLS - دارای وضوح تصویر Full HD | 1080x1920 - سایز صفحه نمایش: 5.7 اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه: حافظه داخلی 32 گیگابایت - حافظه رم: 4گیگابایت - قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 256 گیگابایت
پردازنده: Mediatek MT6757 Helio P20 - Octa-core 2.4 GHz Cortex-A53
دوربین: 13 مگاپیکسل - فلاش - فوکوس اتوماتیک - دوربین مکالمه ویدئویی با کیفیت 13 مگاپیکسل و دارای فلاش LED
شبکه های ارتباطی: GPRS - EDGE - 3G - 4G - بلوتوث - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS
صدا: فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android 7.0 Nougat - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF

توضیحات

سامسونگ J7 Max یکی از آخرین مدل‎ هایی است که به سری گوشی های ارزان J سامسونگ پیوسته است. اسم J7 نشان می‎ دهد که با یکی از گران قیمت ترین مدل های این سری روبرو هستیم و عنوان Max تا حد زیادی به اندازه دستگاه و ظرفیت باتری اشاره دارد.
این گوشی را می توان تلاش دیگر شرکت سامسونگ برای رقابت در بین دستگاه های میان رده در بازار فوق العاده شلوغ چین دانست. با آنکه تلاش های قبلی این شرکت کره‎ ای چنگی به دل نزده است، شاید این مرتبه با محصولی روبرو باشیم که تناسب خوبی بین عملکرد و قیمت آن برقرار باشد. با ما همراه باشید.

با آن که این گوشی با انبوهی از رقبا روبرو است، برگه مشخصات آن هیجان خاصی به وجود نمی آورد. اما همه چیز بر روی این برگه نشان داده نمی شود. در ادامه نگاه دقیق تری به این گوشی می اندازیم.

ویژگی ها

مشخصات کلی

توضیحات ابتدایی : تسخه کشور هند: G615F/DS
تاریخ معرفی : 2017
تعداد سیم کارت : در دو نسخه تک و دو سیم کارت
قطع سیم کارت : سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
وزن : 179 گرم
ابعاد : 156.7x78.8x8.1 میلی متر
جنس بدنه : فلز
قابلیت ها : مجهز به حسگر اثر انگشت

حافظه

حافظه داخلی : 32 گیگابایت
حافظه اجرایی (RAM) : 4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه :
نوع کارت حافظه قابل نصب : microSD
توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی microSD تا 256 گیگابایت ( شکاف اختصاصی )

پردازنده

چیپست : Mediatek MT6757 Helio P20
پردازنده ‌ی مرکزی : Octa-core Cortex-A53
تعداد هسته پردازنده : هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی : 2.4 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی : Mali-T880MP2

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی :
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع PLS
اندازه صفحه نمایش : 5.7 اینچ
وضوح تصویر (پیکسل) : Full HD | 1080x1920
تراکم پیـکسلی صفحه نمایش : 386 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش : 16 میلیون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش : صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان

شبکه های ارتباطی

باند شبکه 2G : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G :
باند شبکه 3G : HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
توضیحات 3G : HSPA 42.2/5.76 Mbps
شبکه 4G :
باند شبکه 4G : LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 8(900), 20(800), 40(2300
توضیحات 4G : LTE Cat4 150/50 Mbps
GPRS :
EDGE :
Wi-Fi :
توضیحات Wi-Fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS :
توضیحات GPS : A-GPS, GLONASS
NFC :
نسخه بلوتوث : نسخه 4.2 همراه با A2DP و LE
اینفرارد (مادون قرمز) :
USB :
نسخه USB : microUSB 2.0, USB On-The-Go

دوربین

دوربین اصلی :
کیفیت دوربین : 13 مگاپیکسل
فیلمبرداری :
کیفیت فیلمبرداری : Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلاش :
نوع فلاش : LED flash
سایر قابلیت های دوربین : دارای دریچه‌ دیافراگم f/1.7 ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging) فوکوس لمسی (touch focus) تشخیص چهره قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی ( دوربین دوم ) :
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی : دوربین دوم با کیفیت 13 مگاپیکسل همراه با فلاش LED دارای دریچه‌ دیافراگم f/1.9

صدا

بلندگو :
نوع زنگ : ویبریشن, MP3, WAV

تماس ها

دفترچه تلفن : تعداد بی‌نهایت ورودی و فیلد به همراه تصویر برای دفترچه تلفن
مشخصات اطلاعات تماس ها : تعداد بی‌نهایت رکورد برای اطلاعات تماس‌ها

امکانات نرم افزاری

نسخه سیستم عامل : نسخه Nougat 7.0
جاوا :
مایکروسافت آفیس :
PDF :
SMS :
MMS :
Push Email :
مرورگر اینترنت : HTML5
پخش موسیقی :
فرمت موسیقی : MP3/WAV/eAAC+/FLAC
پخش ویدئو :
فرمت پخش ویدئو : MP4/H.265
ضبط صدا :
بازی : دارد, با قابلبت دانلود

باتری

نوع باتری : Li-Ion 3300 mAh battery
باتری قابل تعویض توسط کاربر :
زمان مکالمه : 20 ساعت
زمان پخش موسیقی : 72 ساعت

سایر مشخصات

قطب نما :
حسگر ها : حسگر ژیروسکوپ (Gyro Sensor) حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه حسگر Accelerometer شتاب سنج برای چرخش خودکار تصویر
سایر قابلیت ها : دارای ویرایشگر عکس و فیلم (Photo & Video Editor) قابلیت نمایش مستندات (Document viewer)
رنگ بندی : مشکی, طلایی

نقد و بررسی

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی جی 7 مکس | Samsung Galaxy J7 Max

 

در ابتدا

سامسونگ J7 Max یکی از آخرین مدل‎ هایی است که به سری گوشی های ارزان J سامسونگ پیوسته است. اسم J7 نشان می‎ دهد که با یکی از گران قیمت ترین مدل های این سری روبرو هستیم و عنوان Max تا حد زیادی به اندازه دستگاه و ظرفیت باتری اشاره دارد.
این گوشی را می توان تلاش دیگر شرکت سامسونگ برای رقابت در بین دستگاه های میان رده در بازار فوق العاده شلوغ چین دانست. با آنکه تلاش های قبلی این شرکت کره‎ ای چنگی به دل نزده است، شاید این مرتبه با محصولی روبرو باشیم که تناسب خوبی بین عملکرد و قیمت آن برقرار باشد. با ما همراه باشید.

با آن که این گوشی با انبوهی از رقبا روبرو است، برگه مشخصات آن هیجان خاصی به وجود نمی آورد. اما همه چیز بر روی این برگه نشان داده نمی شود. نگاه دقیق تری به این گوشی می اندازیم.

 

 

 

طراحی و ساخت

با گوشی بزرگ و سنگینی روبرو هستیم. اولین مرتبه که آن را بلند می کنیم فورا متوجه وزن و ابعاد آن می شوید این گوشی به بزرگی گوشی هایی مانند Mi Max شیائومی یا C9 Pro سامسونگ نیست ولی زمانی که در دست می گیرید به نوعی سنگین تر حس می شود. البته باید اشاره کنیم کیفیت ساخت محکمی را شاهد هستیم تا جای هیچ گونه درز و شکافی در بدنه دیده نشود.
از نمای جلو این گوشی با سایر محصولات سامسونگ به جز گلکسی اس 8 تفاوتی ندارد. در بالا بلندگوی مکالماتی را در وسط و دوربین جلو و فلاش را به ترتیب در سمت چپ و راست داریم. در پایین دکمه فیزیکی هوم با میزبانی حسگر اثرانگشت دیده می شود و کلید انجام چند کار به همراه برگشت به عقب در چپ و راست آن قرار گرفته اند. کلیدهای این گوشی مجهز به نور پشتی نیستند.

 

 

 
در اطراف دکمه پاور و یک بلندگو در سمت راست هستند. موقعیت عجیب بلندگو به این معنی است زمان گرفتن گوشی به حالت افقی جلوی پخش شدن صدا را از آن گرفتن مشکل است.
دکمه های تنظیم حجم صدا در طرف دیگر قرار دارند و برای گرفتن تصویر از صفحه می توان کلید پاور، کم کردن صدا را فشار داد، ترفندی که در دیگر گوشی های سامسونگ قبلا ندیده بودیم.
دو شیار دیده می شود یکی برای سیم کارت اول و دیگری سیم کارت دوم و کارت حافظه خارجی.
در قسمت پایین درگاه هدفون و پورت میکرو یو اس بی را داریم.
در پشت این گوشی دارای یک پنل فلزی در مرکز و نوارهای پلاستیکی است که در بالا و طرفین در جریان هستند. در مرکز لنزهای دوربین دیده می شود که به صورت یک دست با بدنه به همراه یک فلاش ال ای دی قرار گرفته اند.

 

     

 
دوربین با حلقه ال ای دی به اسم Smart Glow احاطه شده است که نقش چراغ وضعیت را دارد. موقعیت آن واقعا غیرقابل درک است و حتی به عنوان یک چراغ وضعیت ساده هم کار نمی کرد چون باید آن را مخصوصا روشن کنید.
به طور کلی J7 Max گوشی محکم با کیفیت ساخت ممتازی حس می شود و رنگ مشکی آن واقعا زیبا است. البته مواردی هم هستند که توی ذوق می زنند مانند چراغ وضعیت در پشت، بلندگو در یک سمت گوشی، عدم مجهز بودن کلیدهای جلو به نور پشتی و البته پورت میکرو یو اس بی در این زمانه.

 

 

 

صفحه نمایش

این گوشی سامسونگ گلکسی جی 7 مکس مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی است. پنل ال سی دی از نوع PLS بوده که برداشت سامسونگ از پنل های IPS با اندکی تفاوت های قابل چشم پوشی است.
برخلاف پنل های سوپر آمولد این شرکت که در کارخانه کالیبراسیون رنگ و پروفایل های رنگی متنوع بر روی آن ها صورت می گیرد، پنل های ال سی دی اغلب اوقات با تنظیمات ساده عرضه می شود و خبری از تنظیمات پروفایل رنگی خاص نیست.
طبق عادت همیشگی سامسونگ، رنگ ها بیش از حد اشباع شده هستند و این نمایشگر به سختی توانست رنگ ها به خصوص رنگ زرد را به درستی نشان دهد.
جدا از این مشکل مضحک رنگی، این نمایشگر از زوایای مختلف به خوبی دیده می شود و به اندازه کافی برای دیدن محتوا در محیط بیرون روشن است.

 

 

رابط کاربری

سامسونگ Galaxy J7 Max دارای سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا و لانچر Samsung Experience 8.1 یعنی آخرین نسخه از این لانچر است.
نسخه 8.1 با خود چندین قابلیت جدید به همراه دارد از جمله طراحی جدید که به کاربر اجازه می دهد برای دیدن کشوی اپلیکیشنی سوایپ یا آن را به طور کامل غیرفعال کند تا تمامی آیکون‎ ها شبیه به iOS بر روی صفحه هوم قرار گیرند.

 

     

 
هم چنین به دنبال یک فشار مختصر بر روی یک آیکون گزینه هایی برای انتقال، پاک کردن یا دیدن اطلاعات آن ها ظاهر می شود. متاسفانه این لانچر بر خلاف لانچر پیکسل یا Moto Launcher موتورولا دارای گزینه های خاص شرکتی برای هر اپلیکیشن نیست. سامسونگ از این فرصت استفاده نکرده است.
هم چنین با آنکه گزینه انتخاب چند اپلیکیشن برای پاک یا جابجایی گروهی آن ها وجود دارد، ولی اگر بخواهید به صورت گروهی پاک کنید، گوشی برای هر اپلیکیشن قبل از آن مجوز می خواهد تا به نوعی هدف وجود این قابلیت به کل زیر سوال برود.
در رابط کاربری جدید بخش تنظیمات طراحی کاملا جدیدی با یک صفحه اصلی ساده دارد. اکثر گزینه ها به صورت گروهی زیر چند گزینه اندک قرار گرفته تا پیدا کردن آن ها مشکل باشد چون باید چندین منو را برای چیزی که می خواهید دنبال کنید.
هم چنین یک تم پیش فرض دیده می شود که به نسبت تم قبلی این سری مخصوصا با طراحی آیکون جدید، بهتر است. گزینه هایی برای تغییر تم نیز دیده می شود. اطراف آیکون ها حاشیه دیده می شود ولی می توانید آن را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

 

     

 
همانند با دیگر گوشی های سامسونگ انبوهی از اپلیکیشن های شاید غیر ضروری نظیر فیلپ بورد، فیسبوک و مجموعه اپلیکیشن های سامسونگ دیده می شود که امکان پاک شدن هم ندارند. البته می توانید آن ها را غیرفعال کنید.
یک موضوع آزار دهنده در گوشی های ارزان سامسونگ وجود S Secure است که در واقع یک لایه بر روی در واقع چیزی به اسم Opera Max است. Opera Max تمامی داده های روی دستگاه را از بین سرورهای وی پی ان اپرا مسیریابی می کند تا فشرده و از دید ISP شما مخفی شوند. با آنکه این قابلیت بد نیست ولی قابلیتی نیست که بهره وری از آن الزامی به شما رود. هر زمان که وای فای را روشن می کنید یک نوتیفیکیشن برای فعال سازی این قابلیت ظاهر شده و این نوتیفیکیشن ها غیرفعال نمی شوند.
به عنوان جمع بندی Samsung Experience چیزهای زیادی برای جذاب بودن ندارد. با وجود اینکه طراحی یا تصاویر پویای آن اغلب اوقات جالب هستند ولی خود بخش نرم افزاری به طور کلی کمتر می توان گفت کاربر پسند است و انتخاب های نه چندان جالبی در بخش طراحی دیده می شود به همراه بلوت ویرهایی که کمتر برای کاربر واقعی مفید هستند. افرادی که با نسخه خام اندروید یا iOS کار کرده اند یقینا به سختی به این محیط عادت می کنند.

 

باتری

این گوشی مجهز به یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی است که به دنبال استفاده معمولی 22 ساعت رد حالت انتظار و 5 تا 6 ساعت با روشن بودن صفحه نمایش و کار با گوشی دوام می آورد. خبری از قابلیت شارژ سریع نبوده و شارژ این گوشی به طور کامل 2.5 ساعت طول می کشد.

  

پردازنده و سخت افزار

عملکرد این گوشی آن قدر امیدوار کننده نیست. با آنکه باز و بسته کردن اپلیکیشن ها به طور معقولی سریع است ولی اسکرول کردن از بین آن ها به طور کلی ناخوشایند است. قدرتمند، روان و سریع در واقع کلماتی نیستند که در دیکشنری این گوشی وجود داشته باشند. در واقع پردازنده هشت هسته ای و 4 گیگابایت رم این گوشی در زندگی واقعی چیز دیگری نشان می دهند که چنگی به دل نمی زند. پردازنده Helio 20 از نظر عملکرد هم سطح اسنپ دراگون 625 است.
از نظر بازی به مشکل بر نمی خورید تا زمانی که از نظر گرافیکی با بازی سنگینی روبرو نباشید. خوشبختانه کمبودی از نظر بازی های اندرویدی دو بعدی وجود ندارد و اکثر بازی های سه بعدی هم برای اجرا در دستگاه های ضعیف تر نیز طراحی شده اند. هم چنین می توانید تنظیمات بازی های سنگین را در حد پایین قرار دهید.
انجام چند کار با هم واقعا ارزش نوشتن ندارد. این گوشی دارای درگاه هدفون است و کیفیت صدا را می توان امتیاز قبولی داد. این گوشی دارای تک بلندگویی است که البته در جای عجیبی قرار گرفته است. این بلندگو از نظر حجم صدا بلند است ولی صدا می تواند گاهی اوقات گوش خراش شود. هم چنین موقعیت آن باعث می شود صدا از گوشی کاربر دور شود. کیفیت نمایشگر نیز برای تماشای ویدئوها خوب نیست و رنگ ها اغلب اوقات غیر طبیعی به نظر می رسند.
سامسونگ عملکرد حسگر اثرانگشت را به نسبت گذشته واقعا بهتر کرده است و در واقع نیازی به قرار دادن مجدد انگشت نیست تا J7 Max از حسگر دقیق و سریعی بهرمند شود. تعداد اثر انگشت هایی که می توانید ثبت کنید 3 عدد است.

 

 

دوربین

Galaxy J7 دارای یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با نسبت کانونی f1.7، فلاش ال ای دی و قابلیت ضبط ویدئوهای فول اچ دی است.
اپلیکیشن دوربین به عنوان بخشی از به روزرسانی Samsung Experience 8.1 دارای طراحی جدیدی است. رابط کاربری جدید تمیزتر بوده و عناصر کمتری بر روی صفحه دیده می شود. بر روی دکمه شاتر می توانید به سمت بالا پایین بدون تنظیم دست خود سوایپ کنید. سوایپ به سمت چپ نمایاب را با تمامی حالات عکاسی از جمله حالت عکاسی به صورت حرفه ای را برای تنظیم ISO و تعادل سفید ظاهر می کند (خبری از تنظیم سرعت شاتر یا قابلیت گرفتن عکس های RAW نیست). به سمت راست اگر سوایپ کنید به فیلترهای رنگی دسترسی خواهید داشت و در زیر بخش تنظیمات می توانید رزولوشن، نسبت تصویر و بعضی چیزهای ابتدایی دیگر را تغییر دهید.
کیفیت دوربین در واقع بسیار قابل قبول است. تصاویر گرفته شده در روز رنگ، کنتراست و جزئیات خوبی دارند. تصاویر بیش از حد پردازش یافته با ظاهر بیش از حد شارپ شده نیستند و سطح پارازیت به خوبی تحت کنترل است. در شرایط نوری کم کاربر می تواند از حالت عکاسی در شب استفاده کند تا تصاویر با پردازش بهتری همراه شوند. تنها ضعف اصلی دوربین دامنه دینامیک ضعیف است که اغلب در هر تصویر نقاط بسیار روشن را با مشکل روبرو می کند. حالت عکاسی به صورت HDR نیز عملکرد خوبی در برگرداندن جزئیات هم به مناطق روشن و هم سایه دارد ولی تصاویر نهایی اغلب اوقات غیر طبیعی به نظر می رسد.
ویدئوهای فول اچ دی ظاهر قابل قبولی دارند. کاربر عملکرد خاصی نمی تواند برای دامنه دینامیک ضعیف داشته باشند و عدم هرگونه الگوریتم رفع لرزش تصویر هم آشکار است.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی جی 7 مکس | Samsung Galaxy J7 Max را میتوانید در زیر مشاهده نمایید. ( کیفیت اصلی )

 

     

 

 

در انتها

سامسونگ گلکسی J7 Max را می توان به نوعی نمایش ناامیدکننده ای از سوی سامسونگ دانست. با آنکه کیفیت ساخت محکم و خوب حس می شود ولی عملکرد کلی دوربین و باتری به همراه سایر بخش های گوشی در بین رقبا جایی برای درخشش ندارند.
با آنکه این شرکت کره‎ ای در بخش رده بالای بازار محصولات بسیار خوبی دارد ولی در واقعا نمی تواند با برندهای چینی که نسبت عالی بین عملکرد و قیمت برقرار می کنند رقابت کنند، شرکت هایی که بسیاری از آن ها با هزینه کمتر عملکرد مشابهی در اختیار کاربر می گذارند یا با همین قیمت کاربر می تواند گوشی به مراتب بهتری تهیه کند. وجود نام سامسونگ باعث می شود تا از خدمات مشتری بهتری واقعا برخوردار شوید ولی اگر به دنبال تجربه یک دستگاه واقعی هستید به شما پیشنهاد می کنیم به دنبال محصول دیگری بگردید.

 

 

ویژگی‎های کلیدی


صفحه نمایش: 5.7 اینچی، رزولوشن 1920x1080، پنل ال سی دی PLS TFT، تراکم پیکسلی 386 PPI، شیشه مقاوم به خراش
پردازنده: MT6757 Helio P20 مدیاتک، 4 هسته کورتکس A53 با سرعت کلاک 2.39 گیگاهرتز + 4 هسته دیگر کورتکس A53 با سرعت کلاک 1.69 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP2
حافظه: 4 گیگابایت رم، حافظه داخلی 32 گیگابایت
دوربین پشتی: 13 مگاپیکسل، نسبت کانونی f1.7، فلاش ال ای دی ، قابلیت ضبط ویدئوهای فول اچ دی
دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، نسبت کانونی f1.9، فلاش ال ای دی ، قابلیت ضبط ویدئوهای فول اچ دی
سیستم عامل: اندروید 7.0، لانچر Samsung Experience 8.1
باتری: 3300 میلی آمپر ساعت
اتصالات: دو سیم کارت با قطع نانو، پشتیبانی از شبکه دو باند Wi-Fi 802.11n، بلوتوث 4.2، سرویس های مسیریابی GPS/GLONASS، درگاه هدفون
سایر ویژگی ها: حسگر اثرانگشت، اف ام رادیو، حلقه چراغ ال ای دی اطراف دوربین

 


معایب اصلی


قرارگیری چراغ ال ای در در پشت منطقی نیست
دوربین ویدئو حداکثر فیلم های فول اچ دی می گیرد و خبری از فناوری رفع لرزش ویدئو نیست
عدم پشتیبانی از شارژ سریع

 

2
دیدگاه کاربران
  • نقد و بررسی کاربران
  • 1396-12-03

    قیمتشو بگین پلیز

  • 1397-01-05

    سلام من از این گوشی خیلی رازی هستم ولی اینکه ضد آب نیست

  • نظر برای این تب ثبت نشده
نظر خود را بنویسید
*
*